2014-04-15, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
"Räcker med tobak", eller så kanske man inte behöver använda sig av tobak?
Det låter på dig som att tobak är något som är obligatoriskt att använda.
Sedan är du välkommen att bidra med den forskning som påvisar exakt hur negativa cannabis effekter är på lungorna istället för att fortsätta spy ur dig dina subjektiva åsikter.

Jag har aldrig argumenterat för eller mot cannabis och ställer mig neutral i ämnet. Däremot är jag väl insatt i ämnet förbränning av all sorts material du kan tänka dig och råkar då veta vad rökgaser av olila slag innehåller (se något av mina tidigare inlägg). Vad jag säger om CO/tjära i rökgaserna vid förbränning är inte åsikter utan fakta, men det visste du nog efter som att du har gått ut gymnasiet. Eller?

Nej tobak är inte obligatorislt, förstår inte hur du kunde få mitt inlägg till det?
Citera
2014-04-15, 13:37
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Jag har aldrig argumenterat för eller mot cannabis och ställer mig neutral i ämnet. Däremot är jag väl insatt i ämnet förbränning av all sorts material du kan tänka dig och råkar då veta vad rökgaser av olila slag innehåller (se något av mina tidigare inlägg). Vad jag säger om CO/tjära i rökgaserna vid förbränning är inte åsikter utan fakta, men det visste du nog efter som att du har gått ut gymnasiet. Eller?

Nej tobak är inte obligatorislt, förstår inte hur du kunde få mitt inlägg till det?

Självklart skapas dessa saker vid förbränning av växter, men det spelar fortfarande ingen roll, då du inte kan visa någon forskning att just Cannabis skadar lungorna.

Eftersom du sa att "det räcker med vanligt tobak och alla bilavgaser...", låter det som att det är obligatoriskt. Det är som sagt inte det, så detta uttalande är inte logiskt. För det andra är det väl upp till var och en om de vill göra detta.
Citera
2014-04-15, 14:27
Avslutad
Citat:
Självklart skapas dessa saker vid förbränning av växter, men det spelar fortfarande ingen roll, då du inte kan visa någon forskning att just Cannabis skadar lungorna.

Eftersom du sa att "det räcker med vanligt tobak och alla bilavgaser...", låter det som att det är obligatoriskt. Det är som sagt inte det, så detta uttalande är inte logiskt. För det andra är det väl upp till var och en om de vill göra detta.

Cannabis är en växt, då bildas det kolmonoxid osv vid förbränning. Säg inte emot igen.

Klar du kan hålla andan när du går till affärn och du bor i stan men jag skulle inte rekomendera det, speciellt om du har en bit att gå. Andra och sista gången: nej jag anser inte rökning vara obligatoriskt.

Ps. Inta cannabis på annat sätt än rök om du vill slippa gifterna...
Citera
2014-04-15, 14:43
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Cannabis är en växt, då bildas det kolmonoxid osv vid förbränning. Säg inte emot igen.

Klar du kan hålla andan när du går till affärn och du bor i stan men jag skulle inte rekomendera det, speciellt om du har en bit att gå. Andra och sista gången: nej jag anser inte rökning vara obligatoriskt.

Ps. Inta cannabis på annat sätt än rök om du vill slippa gifterna...

Vadå säg inte emot igen? Det spelar ingen roll om det tillverkas kolmonoxid. Världen fungerar på konstiga vis. Det skulle till exempel finnas substanser inom Cannabis som motverkar d dåliga effekter kolmonoxid.
Ska du påvisa att något orsakar skada räcker det inte att säga "kolmonoxid hurrrr", kom med faktisk forskning som stödjer dina påståenden om att Cannabis skadar lungorna.
Källa till forskning som påvisar just CANNABIS skador på lungorna eller håll käften din trögfattade jävla amöba.
Citera
2014-04-15, 15:04
Medlem
Citat:
Vadå säg inte emot igen? Det spelar ingen roll om det tillverkas kolmonoxid. Världen fungerar på konstiga vis. Det skulle till exempel finnas substanser inom Cannabis som motverkar d dåliga effekter kolmonoxid.
Ska du påvisa att något orsakar skada räcker det inte att säga "kolmonoxid hurrrr", kom med faktisk forskning som stödjer dina påståenden om att Cannabis skadar lungorna.
Källa till forskning som påvisar just CANNABIS skador på lungorna eller håll käften din trögfattade jävla amöba.

Du verkar vara riktigt jävla efterbliven faktiskt..
Citera
2014-04-15, 15:11
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Du verkar vara riktigt jävla efterbliven faktiskt..

Eller så kan du hänvisa till forskning som visar att Cannabis skadar lungorna/ger dig cancer?
Jag väntar. Bör väl inte vara så jävla svårt? "Sunt förnuft, huurrr". Nej, så funkar inte världen.

Under tiden kan du läsa länken jag hänvisade till tidigare i tråden, som påvisar ökad lungkapacitet från Cannabis-rökning.

Dessutom finns det studier som visar att Cannabis dödar cancer-celler.
http://sciencenordic.com/cannabis-can-kill-cancer-cells-and-curb-ms

Säg något intelligent åtminstone om du ska komma med påhopp.
Citera
2014-04-15, 15:25
Medlem
Citat:
Eller så kan du hänvisa till forskning som visar att Cannabis skadar lungorna/ger dig cancer?
Jag väntar. Bör väl inte vara så jävla svårt? "Sunt förnuft, huurrr". Nej, så funkar inte världen.

Under tiden kan du läsa länken jag hänvisade till tidigare i tråden, som påvisar ökad lungkapacitet från Cannabis-rökning.

Att andas in rök inte är bra för lungorna är väl ganska så självklart?
Att det sen finns många positiva effekter av cannabis är inget jag säger emot
Citera
2014-04-15, 15:30
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Att andas in rök inte är bra för lungorna är väl ganska så självklart?
Att det sen finns många positiva effekter av cannabis är inget jag säger emot

Beror ju på i vilken mängd osv. Jag har efterfrågat bevis på vilket sätt Cannabis skadar lungorna. Jag citerar mig själv
Citat:
Sedan är du välkommen att bidra med den forskning som påvisar exakt hur negativa cannabis effekter är på lungorna
Uppenbarligen påverkar det inte lungkapaciteten eller cancer, eftersom vi har forskning som faktiskt påvisar motsatsen.
Även om något verkar självklart räcker det inte. Man behöver forskning som visar vad som händer.
Citera
2014-04-15, 17:43
Medlem
Citat:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3276036/

eller läs smoking stycket http://en.wikipedia.org/wiki/Chronic_obstructive_pulmonary_disease#Smoking
Citera
2014-04-15, 17:52
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3276036/

eller läs smoking stycket http://en.wikipedia.org/wiki/Chronic_obstructive_pulmonary_disease#Smoking

Detta är det enda som står i denna "studie" som inte är en studie, utan en sammanställning av sådana.
"Other types of tobacco and marijuana are also risk factors"
Extremt fattigt på infromation måste jag säga. Detta är den enda mening det ens nämns i detta 100 sidor långa dokument.
Kan alltså inte se hur dessa människor kom till denna slutsats över huvud taget.
Citera
2014-04-15, 18:22
Medlem
Citat:
Detta är det enda som står i denna "studie" som inte är en studie, utan en sammanställning av sådana.
"Other types of tobacco and marijuana are also risk factors"
Extremt fattigt på infromation måste jag säga. Detta är den enda mening det ens nämns i detta 100 sidor långa dokument.
Kan alltså inte se hur dessa människor kom till denna slutsats över huvud taget.

Tror du inte all typ av rök är farligt för dina lungor.... ät eller vape för slippa förstöra dina lungor.

kan erkänna/tillägga att det är svårt hitta studier som visar att det skadar dina lungor eller skulle ge cancer av att röka enbart cannabis.

däremot finna massor med dessa artiklar http://www.takepart.com/article/2012/01/11/marijuana-not-bad-your-lungs?cmpid=tp-internal-taboola
Senast redigerad av kindofblue 2014-04-15 kl. 18:28.
Citera
2014-04-15, 18:27
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
Tror du inte all typ av rök är farligt för dina lungor.... ät eller vape för slippa förstöra dina lungor.

Tror gör man i kyrkan, jag efterfrågar forskning.
Bevis på att röka lite marijuana "förstör" mina lungor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in