2014-04-15, 02:19
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Gah! Matchmakern trollar mig igen. Jag hamnade på Severogorsk med min FCM 36 PAK 40 (T3 fransk prem TD), den banan är fullständigt värdelös för denna tank då banan är så jäkla ojämn och tanken har en maxhastighet på 10 km/h på snö. Den har heller inget pansar så närstrid är inte att tala om. Hann få in 2 skott, 191 xp * 5, jipii...

Det enda felet med FCM PAK 36 är att den är så satans slö, annars är den helt underbar.
Citera
2014-04-15, 02:33
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Det enda felet med FCM PAK 36 är att den är så satans slö, annars är den helt underbar.

Ja den har en grym kanon och fin view range, får man rätt position och hjälp av sina medspelare kan man göra mycket skada.
Citera
2014-04-15, 05:22
Medlem
Kapten Kagges avatar
Det finns vissa nackdelar med att köra en långsam tank... jag vann just 15-0 i min Churchill I på El Halluf utan att ha avfyrat ett enda skott! Jag lyckades inte ens få korn på en fiende, så fort de dök upp var det någon som sköt den.
Citera
2014-04-15, 06:55
Medlem
slipZens avatar
Fan va stressigt det blev med en natt som gått skitdåligt och klockan är 15 minuter innan jubileumsgrejen tar slut och jag sitter med 400xp kvar till 10 000 och 1 "Topp 5 i laget"-seger kvar innan det bonusguldet också.

Men det löste sig Fan va x5 satt bra också.
Citera
2014-04-15, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
t95 kan verka svår på långa avstånd men är du nära så ska du sikta på commanders hatch högst upp eller precis under den feta 300mm turret då ska man ju kunna penna lätt.

sen är väl fan e100 knappast svår att penna.. bara sikta på lower front plate i mitten och voila... däremot maus är jävlig då den är bra mycket mindre.

Det är där jag siktar och jag har en hitrate på 71 %. Men det är ofta som man bara har tornet i sikte. Som senast när jag hade en e100 på 30 m avstånd och skjuter den tre gånger i tornet och ser att den träffar men ingen penetrering. Jag sköt 2 skott på en E-50 från 10 m håll i sidan och ingen penetration. En E-50! med 80 mm i armor. Båda studsade väl av. Hur faan nu det går ihop på 10 m avstånd.
Senast redigerad av swingtrader 2014-04-15 kl. 07:36.
Citera
2014-04-15, 09:27
Medlem
Kriminalarens avatar
Börjar nog fatta Hellcat till slut Fungerar riktigt bra som peek-a-boofighter och är ju perfekt att jaga och ramma artys med i slutet av matcherna
Citera
2014-04-15, 12:11
Medlem
liddens avatar
Det var en diskussion om borsigkanoner för några sidor sedan. QuickyBaby har gjort en borsig review och han föredrar kanonen med mer penn och mindre alpha damage.
Citera
2014-04-15, 13:15
Medlem
Kriminalarens avatar
Kul när man ligger på runt 1800 - 2500 damage med Hellcat i varenda match och medspelarna mäktar med 500-800 med sina Tier 6-8 heavies. Varenda jävla match.
Citera
2014-04-15, 13:15
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Det var en diskussion om borsigkanoner för några sidor sedan. QuickyBaby har gjort en borsig review och han föredrar kanonen med mer penn och mindre alpha damage.

Rhm 128 har mycket bättre kulhastighet och precision.
Dessutom gör 2 st 128 mm kulor mer dmg än en 150 och ofta får man inte iväg en extra 150 medan man ofta hinner en extra 128:a pga reload.
150 mm kör man mest för "teh lulz" eftersom alphan kan ge småroliga resultat ibland.
Citera
2014-04-15, 13:16
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Kul när man ligger på runt 1800 - 2500 damage med Hellcat i varenda match och medspelarna mäktar med 500-800 med sina Tier 6-8 heavies. Varenda jävla match.

Då måste du ligga i servertopp, starkt jobbat.
Citera
2014-04-15, 14:10
Medlem
Kriminalarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Då måste du ligga i servertopp, starkt jobbat.

Du frågade inte över hur många matcher, vilket kan vara av visst intresse

Blir ju lite trött när man har RHM's och AMX Mle 48's i laget som rushar och gör piss och inget i skada.

Hoppades att alla tomtar spelat sig trötta i helgen, men icke
Citera
2014-04-15, 14:34
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Hoppades att alla tomtar spelat sig trötta i helgen, men icke

I know the feeling. Har nu införskaffat Marder 38T och efter de första matcherna känns den riktigt kul att använda. Stor potential om man inte hamnar i fel lag dvs. Och det är fortfarande så tyvärr.

Spela just en match på El Haluff och det började bra, tills tre heavies i vårt lag fick gemensam hjärn-härdsmälta och helt sonika campa i ett hörn och vägrade göra mer. De släppte in några fiender i basen som slog ut våra arty´s och några andra vagnar, innan vi fick kål på de.
Lär väl vara sådana antisociala idioter som tycker det är kul att sabba för andra .

Plötsligt var jag samt tre scouter de enda försvaret/anfallarna i spelet. Nu hade jag tur och två av scouterna gjorde sitt jobb med bravur: heder åt dem !

Tillsammans lyckades vi slå ut fyra fiender och skadeskjuta tre till innan vi gick åt. Men de tre tunga vagnförarna: de kan brinna i ... .

Har bästa motorn och upphängningen på Marder 38T, grindar nu mot bästa kanonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in