2014-04-14, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Mina favoritbanor är Prokhorovka och Ensk.

Dragon Ridge verkade vara en kul bana, men hann aldrig prova den innan den togs bort.
den finns kvar i kompani-spel
Citera
2014-04-14, 21:26
Medlem
Blir verkligen inte klok på det här spelet.

Om jag kan penetrera 224-374 mm med min jp e100. I och för sig med 100 %crew men så stor skillnad kan det väl knappast vara om man inte har det.

Hur kommer det sig att det är så svårt (omöjligt) att penetrera armor på 250 mm som e100 har.

T95 är typ omöjlig. Jag tror jag har pentrerat ett av 30 skott och visst fronten är på 305.

Självklart skjuter jag AP.
Citera
2014-04-14, 21:33
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader

Om jag kan penetrera 224-374 mm med min jp e100. I och för sig med 100 %crew men så stor skillnad kan det väl knappast vara om man inte har det.

Hur kommer det sig att det är så svårt (omöjligt) att penetrera armor på 250 mm som e100 har.

T95 är typ omöjlig. Jag tror jag har pentrerat ett av 30 skott och visst fronten är på 305.

var skjuter du på dom då? Det finns många ställen på e-100 och t95 som kan få effektiv armor på över 305mm+
Citera
2014-04-14, 22:53
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:

Det beror även på avståndet och plåtens vinkel mot skottbanan. 224-374mm gäller för 100m avstånd vinkelrätt mot plåten. AP-skott tappar i kraft på längre avstånd, APCR tappar mindre kraft och HE bryr sig inte alls.
Senast redigerad av Kapten Kagge 2014-04-14 kl. 23:06.
Citera
2014-04-14, 23:15
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

t95 kan verka svår på långa avstånd men är du nära så ska du sikta på commanders hatch högst upp eller precis under den feta 300mm turret då ska man ju kunna penna lätt.

sen är väl fan e100 knappast svår att penna.. bara sikta på lower front plate i mitten och voila... däremot maus är jävlig då den är bra mycket mindre.
Citera
2014-04-14, 23:46
Medlem
xyklopfs avatar
Lägger ner spelandet nu ett bra tag. Spelet jäklas totalt just nu. Inga skott tar nått,mm är rena skämtet ofta nu, dåliga lag hamnar man hela tiden i, med folk som inte kan/vill spela seriöst.
Teamkillers, campers och AFK´s mest i varenda match. Och det haglar guldammo, blir oneshottad utan att man ser nått mest hela tiden nu.

Blev så trött att jag i en match där jag körde scout; suiciderusha mitt över hela banan. Tog mig ända in på fiendebasen och skadesköt deras bägge arty´s. Tydligen så man ska spela. Kanske inte alltid men...

Spelade i alla fall ihop 90 guld på 2 dar; (inte mycket, men alltid nått). Men som sagt, just som det känns nu sitter man och överväger att avinstallera skiten! ...spelet menar jag.

Sorry, var tvungen att skriva av mig lite.
Citera
2014-04-15, 00:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Lägger ner spelandet nu ett bra tag. Spelet jäklas totalt just nu. Inga skott tar nått,mm är rena skämtet ofta nu, dåliga lag hamnar man hela tiden i, med folk som inte kan/vill spela seriöst.
Teamkillers, campers och AFK´s mest i varenda match. Och det haglar guldammo, blir oneshottad utan att man ser nått mest hela tiden nu.

Blev så trött att jag i en match där jag körde scout; suiciderusha mitt över hela banan. Tog mig ända in på fiendebasen och skadesköt deras bägge arty´s. Tydligen så man ska spela. Kanske inte alltid men...

Spelade i alla fall ihop 90 guld på 2 dar; (inte mycket, men alltid nått). Men som sagt, just som det känns nu sitter man och överväger att avinstallera skiten! ...spelet menar jag.

Sorry, var tvungen att skriva av mig lite.

Håller helt med dig, X5 lockar verkligen fram varenda jävla nöt som någonsin spelat det här spelet.. Man har tur om man hamnar med folk som har 30% wr när dom är toptier. Exempel, jag körde en tier5 TD idag, jag dödade 6 av fienderna varav 2st Tier 7 heavies, medans jag gjort det har mitt lag gått och dött så vi förlorar matchen ändå.. Så jävla trött så man snart börjar grina! Godnatt
Citera
2014-04-15, 00:04
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Enda orsaken till att T71 inte är nerfad än är för att folk kör den som en idiot. Jag är glad för det, och det finns en orsak till att jag har 67% i min.

För övrigt ESS-Lund, med tanke på vilka tanks du statpaddar i (Hellcat, WTs, T49, E-25) så gissar jag på att din spelstil är invisible sniper?

Jag gillar mobila tanks med bra view range.
Dock har jag bättre WR med heavies, det är mest att eftersom jag kör solo i stort sett alltid så vill jag ha tanks som kan röra sig snabbt för att rädda noobsen i laget.

Annars har varje tank sin charm.
Citera
2014-04-15, 00:11
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
t49 är väldigt lätt att spela, förstår inte varför den skulle vara svår, för lite skott bara, man vill ju döda alla och det går ju inte ; (

lol ang kaffe och t71
just dom 2 en polare statspaddar med ju nu
kaffekannan tycker jag är grym efter dom rövknullade vk2801, men den skall väll upp en tier snart?

hade kört amx 40, Somua eller DW2 så hade du kunnat säga rakt ut att du inte statspaddar

Så kanske du inte är en noob då T49 brukar framhållas som en av de mest varierade tanks när det gäller WN8. Motsatsen är AT2 som är mer jämn oavsett hur bra/dålig spelaren är.

Vet inte hur din polare paddar men själv ligger jag inte över 3000 WN8 när jag lirar chaffee o T71. Odta runt 2500. Dock får jag bra WR men det är väl för att jag scoutar till skillnad från många andra suicide light spelare.
Citera
2014-04-15, 00:13
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Håller helt med dig, X5 lockar verkligen fram varenda jävla nöt som någonsin spelat det här spelet.. Man har tur om man hamnar med folk som har 30% wr när dom är toptier. Exempel, jag körde en tier5 TD idag, jag dödade 6 av fienderna varav 2st Tier 7 heavies, medans jag gjort det har mitt lag gått och dött så vi förlorar matchen ändå.. Så jävla trött så man snart börjar grina! Godnatt

Efter 20 matcher idag hade jag dödat 3.2 tanks per match, hade 4400 WN8 och en WR på _44%!!_. Då vet man att lagen och mm är helt körda...
Citera
2014-04-15, 00:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Det beror även på avståndet och plåtens vinkel mot skottbanan. 224-374mm gäller för 100m avstånd vinkelrätt mot plåten. AP-skott tappar i kraft på längre avstånd, APCR tappar mindre kraft och HE bryr sig inte alls.
APCR tappar penetration snabbare än AP pga lägre vikt men har högre hastighet så man behöver inte sikta lika mycket framför en vagn i rörelse som med AP, HE är explosiv så den tappar inte penetration oavsett avstånd.
HEAT är också explosiv så den tappar inte heller penetration över avstånd men träffarna normaliseras inte så den är mycket dålig på tjockt lutande pansar, sämre än AP och APCR.
Citera
2014-04-15, 01:36
Medlem
Kapten Kagges avatar
Gah! Matchmakern trollar mig igen. Jag hamnade på Severogorsk med min FCM 36 PAK 40 (T3 fransk prem TD), den banan är fullständigt värdelös för denna tank då banan är så jäkla ojämn och tanken har en maxhastighet på 10 km/h på snö. Den har heller inget pansar så närstrid är inte att tala om. Hann få in 2 skott, 191 xp * 5, jipii...

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
APCR tappar penetration snabbare än AP pga lägre vikt men har högre hastighet så man behöver inte sikta lika mycket framför en vagn i rörelse som med AP, HE är explosiv så den tappar inte penetration oavsett avstånd.
HEAT är också explosiv så den tappar inte heller penetration över avstånd men träffarna normaliseras inte så den är mycket dålig på tjockt lutande pansar, sämre än AP och APCR.

Aha, var det så det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in