2014-04-14, 01:41
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Hej en fråga, om jag säljer Karl, den där Lego tanken ha ha ja usch så tråkigt det var att spela det där, men i allafall får jag behålla sloten ? eller försvinner den med karl om man säljer den ?

Den gick visst inte att sälja, men va fan var det för jävla mode ? ha ha är det nån av er som uppskattar det ? alltså finner det roligt ?

Den var kul första gången ungefär. Har inte kört den sedan jag fick den och lär nog inte göra det heller.
Citera
2014-04-14, 02:26
Medlem
xyklopfs avatar
Säg inte att jag måste köpa Marder 2 innan jag kan skaffa Marder 38T (Marder 3) ?

Känns ganska onödigt att köpa en vagn bara för att sälja den direkt...
Citera
2014-04-14, 02:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Känns ganska onödigt att köpa en vagn bara för att sälja den direkt...
Behöver inte köpa vagnen, räcker att du forskar fram den...när det släpps nya linjer brukar jag använda fri xp för att gå direkt till tier4 eller 5.
Citera
2014-04-14, 03:13
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
??

Mitt andra konto är ett paddingkonto men det är ju ganska uppenbart trodde jag och det hymlar man inte med när man döper det till "heinz_tomato_saucerer" och bara kör T49. Däremot är mitt första konto som ligger på 2500 WN8 jämfört med Heinz som har löjliga 4300, verkligen inget statpad konto. Jag har fan nästan bara kört light tanks där senaste månaderna tillexempel.. Chaffee och T71. Kallar du det statpad får du nog tänka om.
t49 är väldigt lätt att spela, förstår inte varför den skulle vara svår, för lite skott bara, man vill ju döda alla och det går ju inte ; (

lol ang kaffe och t71
just dom 2 en polare statspaddar med ju nu
kaffekannan tycker jag är grym efter dom rövknullade vk2801, men den skall väll upp en tier snart?

hade kört amx 40, Somua eller DW2 så hade du kunnat säga rakt ut att du inte statspaddar
Citera
2014-04-14, 03:15
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Jag kan iofs tycka att matchrapporter är intressanta när de skrivs av bra spelare (2500+ WN8) som förtår sig på spelet och inte bara haft lite tur i en random pubbie match. Det kanske du med kan iofs. Om Arne vill spamma lite får han väl göra det eftersom detta forum är så fullt av rasism och annat skit så sänks ändå inte nivån. Det är lite småkul med 1000-1500 WN8 människor som lämnat tomatträsket och därför tror de är WoT's gåva till mänskligheten.
jasså är du PL ?
ang din kommentar om rasism
Citera
2014-04-14, 03:37
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Behöver inte köpa vagnen, räcker att du forskar fram den...när det släpps nya linjer brukar jag använda fri xp för att gå direkt till tier4 eller 5.

Tackar för hjälpen. Får se om jag skaffar maskinen framöver.

Hade en skitmatch nu på Murovanka, den med den där skogen med intressanta egenskaper. Ibland ser man hur långt som helst, ibland inte ens en meter framför sig. Radion verkar bara fungera emellanåt där. Spelar ingen roll vilken vagn jag kör där, åker jag in i den skogen brukar man oftast dö. Men vad göra när nästan hela laget åker i samlad trupp åt andra sidan?
Går ju inte att lämna halva banan obevakad.

De kan gott ta bort den banan och ta tillbaka port/hamn eller vad den nu hette. Tyckte om den banan.
Citera
2014-04-14, 03:44
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:

Hade en skitmatch nu på Murovanka, den med den där skogen med intressanta egenskaper. Ibland ser man hur långt som helst, ibland inte ens en meter framför sig. Radion verkar bara fungera emellanåt där. Spelar ingen roll vilken vagn jag kör där, åker jag in i den skogen brukar man oftast dö. Men vad göra när nästan hela laget åker i samlad trupp åt andra sidan?

De kan gott ta bort den banan och ta tillbaka port/hamn eller vad den nu hette. Tyckte om den banan.

Det är en lustig bana det där, lemming-mentaliteten är stark. Antingen åker varenda en in i skogen eller så åker alla åt andra hållet. Jag har mest spelat den i mina franska TD och då har man inte så mycket val än att ligga och trycka i skogen.
Att starta i andra änden brukar vara bättre, då sprider folk på sig mer.
Citera
2014-04-14, 04:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Den banan är extremt trollig beroende på vad dina teamkamrater bestämmer sig för att göra.

1 gång rusa jag norrut genom skogen med t95, teamkamraterna höll sig 150-200meter bakom, såg till att hölla röven min fri och idka prickskytte mot fienden.
Jag kom halvvägs typ sen dog jag men mitt offrande resulterade i att laget kunde slå ut flera fiender bl.a t10 vagnar, matchen vanns.

En annan gång rusade jag norrut genom skogen men idioterna i laget självmordsrusade istället...matchen förlorades grovt.

Häromdagen stog jag på kullen i söder och skött, en t95 såg mig inte förrän jag sköt på 108meters avstånd.
Samma kulle samma td(bors), 3000+ skada för en teamkamrat hade stake att köra fram och sen agera passiv scout.

Många gånger stått i norra änden av skogen, en bra scout så kan man slakta fienden totalt som försöker komma upp, ingen scout så kan fienden köra hela vägen upp längs röda linjen utan att upptäckas...

Har många gånger kört både aktiv och passiv scout i skogen, har man ett lag som är med så kan man assistera grymt mycket skada, har man ett lag som inte tittar på minikartan så behöver inte ens en sittande anka bli orolig.
Citera
2014-04-14, 06:58
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Nej, Jingles är inte med i SGTA2. Och nej han har inte något eget rum i er TS. Knappast, isf en falsk Jingles.

Om du skall raljera så bör du också ange en orsak till ditt påstående. Jag påstår att han är med i SGTA2 eftersom han har ett rum på vår TS som han använder för att spela in sina filmer. Nu är det dags för dig att kontra med något om du nu har det.
Citera
2014-04-14, 08:35
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:

Murovanka är en av mina favoritbanor, jag älskar att ligga mellan de två kullarna och kontrollera mitten. Man kan göra det med alla nästan alla tanks, men ju bättre gun depression man har, desto bättre kan man också spela där. Det är bara att poppa up, scouta fram ett par fiender och skjuta. Samtidigt har man bra koll på skogen om de skulle få för sig att rusha och man får bra med xp för alla fiender som dina lagkamrater lyckas prickskjuta.

Det händer dock att laget är så inkörda på att kampa bakom skydd eller i den värdelösa skogen att de inte ser att (om det är assult) flaggan är i mitten innan det är försent.
Citera
2014-04-14, 09:30
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
T49 kräver att man är väldigt duktig som spelare men när man väl är det står pärleporten öppen. Den är verkligen inte överskattad men en noob kommer förmodligen tycka det.

Tycker fortfarande den är överskattad och jag personligen gillar den inte alls, men visst har den sina goda sidor.
Citera
2014-04-14, 10:36
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
T71 är en av de absolut roligaste tanksen i spelet, det håller jag med om, men att statpadda med den är nog ingen superidé. Om man hanterar den spelstilen bra så finns det andra tanks som kommer ge mycket bättre resultat.

Enda orsaken till att T71 inte är nerfad än är för att folk kör den som en idiot. Jag är glad för det, och det finns en orsak till att jag har 67% i min.

För övrigt ESS-Lund, med tanke på vilka tanks du statpaddar i (Hellcat, WTs, T49, E-25) så gissar jag på att din spelstil är invisible sniper?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in