2014-04-15, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Märks tydligt att de är invaderande spetznaz, ryssjävlarna måste till och med fråga lokalbefolkningen vilken gata de befinner sig på! Snälla Flashbackkommunister, erkänn nu att dessa är ryska soldater och inte någon uppretad lokalbefolkning.
Har redan tagits upp i rysk media.
Falsk.
2014-04-15, 00:49
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriga
Falsk.

haha, det räcker inte att säga "tagits upp i rysk media, falsk"

Man ser ju svart på vitt vad det är som gäller. Ska du vederlägga det så får du inkomma med lite bättre argument och påståenden och förklarar på vilka sätt det är falskt.
2014-04-15, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
Jag känner mig dum. Jag kollar länken och youtube klippet. Men jag vettefan vad det är jag tittar på? Är det Ukrainas "militär". Eller är det någon privatperson som äger en skrotfärdig pansarvagn?
Det finns massor med sådant på Youtube.
Klistra in славянск (vilket innebär Slovjansk) eller славянск бтр, изюм бтр (izjum btr) i "sök" på Youtube. Det är i Izjum, sa de idag, finns just nu en massa folk och teknik inkvarterade.

Den här, om jag fattat rätt, drunknade idag tillsammans med två soldater. Oerfaren förare, på väg över en bro:
http://m.youtube.com/watch?v=Ad2keTdam5E
2014-04-15, 00:50
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Falsk.
Ha lite källkritik. Rysk media har ljugit konstant sedan krisen började.
2014-04-15, 00:52
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Mycket intressant videoklipp gjord av en engelsk- och rysktalande journalist. Här får man se vilka de är, befrielserörelsens soldater.

De är uppenbarligen inte spetznatz. De är för gamla för det. De är veteraner, reservister, berkuts och frivilliga; väl organiserade, väl beväpnade och beslutsamma.

Mycket bra videoklipp. Tack!

Ja, man märker tydligt skillnaden på intelligensnivån hos de olika grupperna där och vilka som står för vad.

Civiliserade människor på ena sidan, socialt utsatta på andra sidan. Även om "skenet kan bedra", så tycker jag att dessa två beskrivningar i de allra flesta fall träffar rätt bra. Bara av synen på människorna kan man i de flesta fall på förhand avgöra vilken grupp i konflikten de tillhör.
Senast redigerad av fridaynightout 2014-04-15 kl. 00:56.
2014-04-15, 00:53
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Falsk.

Ja, och Nordkorea har inga koncentrations/arbetsläger. För det säger nämligen Nordkoreansk press är falska uppgifter.
2014-04-15, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skiffer
Den extrema inflationen i Ukraina kan komma att påverka priset, mayhaps.

Ser ut som proteströrelsen har fått tag i lite tyngre militärutrustning:

https://www.youtube.com/watch?v=5Eew9bGi8KA

På vilket sätt skulle inflationen i Ukraina påverka GAZPROMZ:s pris???
2014-04-15, 00:55
Medlem
Citat:
Ha lite källkritik. Rysk media har ljugit konstant sedan krisen började.
Säger den som hänvisar till EuroMaidan PR, yes!
2014-04-15, 00:56
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Säger den som hänvisar till EuroMaidan PR, yes!
Nu hörs det ju faktiskt på ljudupptagningen att det är ryska militärer som refererar till gårdagens händelser.
2014-04-15, 00:57
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skiffer
Nja, en del av dom blev bortjagade. Det har förmodligen att göra med säkerhetskontrollen; har man inte anmält om att få tillstånd att vara där, så får man inte vara där. För andra fick ju stanna kvar, representanter från Holland, Frankrike, Polen och dylikt, och rapporterade om vad de fick se där. Sen menar du väl inte att Ukrainska regeringen skulle jaga bort observatörer, eller? Dom kommer ju ändå över till valet i Maj.
Neutrala OSSE:s representanter blev bortjagade. De som bjöds in var inte bara "från Holland, Frankrike, Polen och dylikt" utan det var partirepresentanter från nazistiska/nationalistiska partier. FPÖ, Jobbik, Front National och så vidare. Putins fanclub.

I folkomröstningen röstade, som du kanske minns, hela 123% av befolkningen i Sevastopol:
Citat:
Enligt Pravda röstade 474 137 personer i Sevastopol JA till Ryssland. Problemet är att det i Sevastopol, inklusive bebisar och minderåriga, bara bor 385 462 personer, så 123% av dessa röstade JA till Ryssland. Därtill var alternativet att rösta NEJ till Ukraina. Bara så vi är tydliga med Putinkramarnas syn på demokrati, när de hyllar denna "demokratiska" folkomröstning.
http://cornucopia.cornubot.se/2014/03/borserna-skakar-av-sig-krimkrisen-123.html

Ryssland påstår för övrigt att 80% av Krims röstberättigade kom för att rösta, andra ögonvittnen påstår att det bör ha varit närmare 30%.
2014-04-15, 00:59
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Pro-nazistisk propagandasida ger en fältrapport över Östukraina. Jag gillar läget i Donetsk.

http://euromaidanpr.com/2014/04/15/lesya-orobets-gives-field-report-from-luhansk-and-donetsk/
Japp vanliga civila Ukrainare slår tillbaka mot den ryska ockupationsmakten:
Citat:
The good news. There are various groups of people who do not want to become Putin’s subjects and are putting up a fight, including the use of firearms. At least 10 hostiles were killed today. Three independent sources confirm that three unknown persons approached a checkpoint, killed all hostiles with automatic weapon fire and promptly departed. Volunteering the Donetsk way.
2014-04-15, 01:00
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Märks tydligt att de är invaderande spetznaz, ryssjävlarna måste till och med fråga lokalbefolkningen vilken gata de befinner sig på! Snälla Flashbackkommunister, erkänn nu att dessa är ryska soldater och inte någon uppretad lokalbefolkning.

Varför skulle det inte vara Ukraina som har producerat denna ljudinspelning själva utan några ryssar inblandade?

Kolla på filmerna när beväpnade "ryssar" stormar polisstation med en massa fotografer uppställda bredvid för att ta kort "Ryssarna" har lösskjutningsanordningar på sina AK:s. Hela spektaklet verkar mycket misstänkt: http://www.youtube.com/watch?v=bdd5LX2T69U

Samma sak med den "ryske" officeren som ska kommendera varför skulle han understryka att han är från Ryssland varför ska han låta sig filmas överhuvudtaget? Jag anar begravda ugglor och hundar i mossen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in