Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Jag tycker att du borde ansöka om en plats på dårhuset. Du hör hemma där, helt enkelt.
Du uttalar dig som om du hade långvarig erfarenhet av det stället.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
2. Tråden handlar om bostadsbristen i Sverige och vi har konstaterat att den bara finns lokalt, i storstäderna samt i vissa gruvorter i Norr, ingenannanstans. Att då hänvisa till siffror för hela landet är ju total galenskap.
Tvärtom så har man inte lyckas definiera bostadsbrist.
En del tror att det är bostadsbrist för att det är kö till gratispengar från bostadsförmedlingen.
Sedan finns andra som du som tror att det är bostadsbrist för att inköpspris ligger över någon ihopfantiserad siffra som du inte ens kan producera.
Så nej, tråden handlar om att jag och andra får förklara att det inte är bostadsbrist bara för det "känns så" för dig och en del andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Nu försöker du som vanligt smita från verkligheten, inte bra där.
Se där. Jag efterfrågar svar på konsekvenser av det du påstår. Och nu lyckas du inte ens svara på en annan fråga. Än mindre på den ställda frågan.
9 miljoner kvadratmeter i Stockholms kommun är skillnaden mellan det SCB har mätt upp och det du påstår.
De 9 miljonerna kvadratmeter säger du består av ödegårdar i Stockholms kommun. Och att SCB får fel när dom räknar ödegårdarna.
Så för n:th gången så frågar jag dig var de ödegårdarna i Stockholms kommun är. Men som du ser ovan är din förmåga att redogöra inte särskilt imponerande.
Är det så att du inte vet kanske?
Har du drömt ihop ödegårdarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Du kan inte jämföra svensk boyta med boyta kalkylerad för tex. andra Europeiska länder, tex. Holland, Tyskland osv.
Finns inget problem med det.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
Även om du placerade flyktingar från Syrien där så skulle de flytta vid första bästa möjlighet, pga. av många faktorer, mörker, kyla, brist på arbete, höga skatter, dåligt underhållen offentlig miljö och avvecklingsmentalitet.
Vardå, tillbaka till Syrien?
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
2. Det finns ingen anledning till att det ska vara dyrt kostnadsmässigt att bo i Stockholm
Så kan det te sig för den oinsatte.
Men vill man nu bo i en villa i Älvsjö, och det är fler som vill det än det finns villor där då kommer betalningsviljan att avgöra vem som köper en villa.
Och då kommer priset att vara högre än t ex i Rinkeby (ja, det finns småhus där) eftersom inte lika många vill bo där.
Detta kallas marknadsprissättning och många på Flashback har lite svårt att förstå det. Så du är inte ensam i din förvirring.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
3. 9 mkvm är ju något som du bara fantiserat ihop
Någon har helt klart fantiserat.
Och din oförmåga att redogöra när jag synar är naturligtvis en besvärande omständighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
4. I övrigt låter det bara som att du svamlar runt, Älvsjö var kommer det in i debatten?
Att du inte lyckas läsa, förstå och kommer ihåg vad andra skriver står klar för var och en.
Men tycker du inte att det är genant att du inte klarar av att komma ihåg vad du själv skrivit.
Jag frågade var ödegårdarna låg och då hänvisade du till de villaområden jag räknade upp. Du visste inte att det fanns villor i Stockholm.
Så enligt dig består Älvsjö av obebodda ödegårdar.