Citat:
Ursprungligen postat av
Gromph
Nej, du fick något slags tokspel när jag redovisade fakta som gällde för landet. (Och sedan för stockholmskommunerna).
När jag pekade på att tråden handlade om landet och att det stod explicit i rubriken får du nytt tokspel. Och nyss när du antagligen insåg att du hade helt fel och att du i vanlig ordning gjort bort dig så ändrade du historien så att det skulle se ut som du bara ville prata regionalt. När det tvärtom var så att du förklarade de som talade om landet som mentalt sjuka.
Kan vi vara överens om följande:
* tråden handlar om landet och du hade rejält fel när du försökte hindra diskussion om landet.
* det går bra att diskutera regioner och du gör fel när du försöker begränsa tråden till det.
1. Jag tycker att du borde ansöka om en plats på dårhuset. Du hör hemma där, helt enkelt.
2. Tråden handlar om bostadsbristen i Sverige och vi har konstaterat att den bara finns lokalt, i storstäderna samt i vissa gruvorter i Norr, ingenannanstans. Att då hänvisa till siffror för hela landet är ju total galenskap.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gromph
Nej, det kallas att jag synar dina skriverier. Och då uppstår sådana absurditeter.
Jag frågar dig var du har slarvat bort de 9 miljonerna kvadratmeter ödegårdar i Stockholms kommun.
Jag förstår att frågan är besvärande. Men om du vill slippa den typen av besvärande frågor så får du låta bli att skriva de vanvettigheter du skriver.
Det är just det du hela tiden kapitalt misslyckas med att visa.
Och det beror på att du påstår saker som inte har någon grund. Om du skulle sluta upp med att göra fel hela tiden skulle du slippa sådant.
1. Nu försöker du som vanligt smita från verkligheten, inte bra där.
2. Att trolla mer är sällan lösningen när du har fel, försök göra bättre ifrån dig i debatten så behöver du inte trolla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gromph
Det jag gjort är att peka på att Sverige ligger bland de högsta i världen vad gäller boyta per person.
Och då går det inte att tala om brist på boyta. När du gör det visar du att du är helt verklighetsfrånvänd. Du måste försöka lära dig att hålla isär botten från toppen.
Nej, det jag visade var att boendekostnaden tom i det populära Stockholm är synnerligen överkomliga och är inget problem. Boendekostnaden alltså. Sedan är det ett problem att måste köpa en bostadsrätt, och inte kan hyra men det är en annan fråga.
Tja, du hittar ju tydligen stora områden ödebygd i Stockholms kommun. 9 miljoner kvm ödegårdar menar du finns. Var det inte bl a i Älvsjö du menar att de finns.
De som bor i Älvsjö håller inte riktigt med dig där.
1. Du kan inte jämföra svensk boyta med boyta kalkylerad för tex. andra Europeiska länder, tex. Holland, Tyskland osv. osv. Sverige har fortfarande sin jordbruksstruktur kvar i stora delar av landet trots att väldigt få bor där, det gör statistiken ojämförbar med andra länder ifall syftet är att debattera bostadsbrist. Du hänvisar alltså till boyta som inte är tillgänglig eller ens begärlig på bostadsmarknaden. Även om du placerade flyktingar från Syrien där så skulle de flytta vid första bästa möjlighet, pga. av många faktorer, mörker, kyla, brist på arbete, höga skatter, dåligt underhållen offentlig miljö och avvecklingsmentalitet.
2. Det finns ingen anledning till att det ska vara dyrt kostnadsmässigt att bo i Stockholm, detta är särskilt tydligt i äldre stenfastigheter av hög kvalitet och särskilt otydligt i dåligt underhållna miljonprogram. Vad som driver priserna är förstås bostadsbristen & inflationen, inget annat. Eftersom vi haft noll inflation i nära ett år nu med kraftigt höjda bostadspriser så kan man definitivt dra slutsatsen att det handlar om bostadsbrist - efterfrågan är avsevärt högre än tillgången.
3. 9 mkvm är ju något som du bara fantiserat ihop, men det finns massvis med mark i Stockholm, det är bara det att marken antingen är natur, ägd eller bebyggd med annat tex. villor.
4. I övrigt låter det bara som att du svamlar runt, Älvsjö var kommer det in i debatten?