Citat:
Jaså? Du kan spå framtiden? Intressant.
Det har jag aldrig påstått. Vad jag säger är, att med dagens så kallade demokratiska system, så kommer aldrig SD att nå några framgångar i invandrarfrågan.
Skämt åsido, invandringskritiska partier i andra länder med liknande demokratiska system vinner makt och inflytande över invandringsfrågor. Varför skulle inte SD kunna gå samma väg?
Citat:
SD struntar som sagt i SvP. Vad de har att säga är irrelevant, då de är så patetiskt små och obetydliga.
Att ni blev vågmästare har bara förvärrat situationen, så ser den bistra verkligheten ut, och aldrig så många avböner eller utfall mot SvP kommer att förändra något. Detta har SvP genomskådat och är följdaktligen tydlig i sin systemkritik.
Citat:
Med 5.7% av rösterna och en opinion som är för massinvandring var det få som trodde att SD skulle få något större inflytande under sin första mandatperiod i riksdagen. Dock HAR SD kunnat påverka invandringen på lokal nivå.
Jag tror att jag talar för många här, när jag säger att vi alla hade stora förhoppningar vid valet förra gången, då SD kom in i riksdagen. Äntligen skulle någon ta svenskarnas parti och att de andra inte skulle stå oemotsagda i invandrarfrågan.
Citat:
SDs linje är så kallad "kulturell" svenskhet. Den har de allra flesta inga problem med. Du verkar inte förstå att en majoritet faktiskt inte är rasister.
De sade att ni var vargar förklädda till får, men det visade sig att ni var helt utan förklädnad. Besvikelserna har avlöst varandra; oförmåga att definiera svenskhet,
Citat:
För mycket Foliehatt-trams för att bemötas.
förslag om fortsatt invandring men i lägre takt, stalinistiska utrensningar av och skenrättegångar emot oliktänkande, omfamnandet av judiskhet och kritiklöshet mot Israel, utfall och anklagelser om rasism emot nationella...
Citat:
Att SvP är ett litet parti är inte sant;
Jag vet inte vilken definition du har på "litet parti" men jo, SvP ÄR ett litet parti. Ett fruktansvärt litet parti. 0.01% av rösterna vore en seger för er, och det säger inte lite(eller gör det
)
Citat:
väggarna till den friggebod, som partiet huserade i, har slagits ut och takhöjden höjts, för att härbärgera alla missnöjda och hemlösa sverigedemokrater, som i stora skaror knackar på vår port, för att söka sig in i värmen.
"Sverigedemokrater i stora skaror" is that so? Källa på det? Eller går du på magkänslan?
Citat:
Flera av min kamrater här kan vittna om det stora intresset för SvP, som de möter i det dagliga arbetet. Så stort är suget efter information om partiet, att det skulle behövas heltidsanställas en receptionist för att klara av trycket.
Shit, måste ni nästan anställa en hel receptionist? Ett stort parti indeed.
Citat:
Se bara på valsedeln, där flera före detta sverigedemokrater med stolthet känner att de får plocka upp den nationalistiska fanan, som SD tappade innan de kom in i riksdagen, och denna gången utan munkavle och rädsla för att säga vad de tycker. Det är som om fönstret öppnats och vädrat ut den unkna luft som numera kännetecknar SDs interna klimat.
Visst, för inom SvP är det högt i tak. Eller vänta lite...
Citat:
De har en nationalistisk grund.
SD säger sig vara socialkonservativa och inte nationalister längre.
Citat:
Låt dem inte för ditt liv höra dig antyda någon dragning till nationalism, för då kommer knivarna fram och du utelämnas till den interna inkvisitionen, som redan skördat så många offer. Hur många hederliga nationalister har inte tvingats ut i kylan, oaktat deras tidigare insatser för partiet? Men förnedringen stoppar inte där, då även nationalister utanför partiet angrips, när SvP tvingas försvara sig emot den dolkstöt i ryggen, som företrädare för SD ägnar sig åt.
Om du refererar till rasism så tar SD ställning mot den. Självklart.
Citat:
Jag har läst SvPs punktprogram. Det håller liksom inte måttet. Inte nog med att den innehåller ren rasism och ren fascism, de är även emot demokrati som styrelseskick. De är helt enkelt patetiska.
Men då frågan om varför man bör välja SvP före SD är viktig, så låter jag min värderade vän Vindhler lägga ut argumenten; stora tänkare bör läsas i original, så därför hänvisar jag dig dit;
https://www.flashback.org/t2237639