2014-04-14, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Fina siffror för sd i yougov men jag måste erkänna att f!s framväxt skrämmer mig. Jag tvivlar inte en sekund på att de skulle ingå i en rödgrön regering om de fick 4%, sossarna skulle hyllas något enormt i medierna om bjöd med de goda feministerna att bestämma över oss hens.
Nu är det väl knappast sannolikt att de får 4% men man vet aldrig, medvind i opinionen kan locka över naiva idioter från övriga vänsterpartier.
Med risk för att halka allt för OT, men jag som mansgris välkomnar F!. Isf flyttas fokus från lika lön för lika arbete och andra relevanta jämställdhetsfrågor till "hen" och annat trams.
2014-04-14, 13:53
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Som sagt, mer vatten på min kvarn!

[i][b]Men i takt med att nazistklotter har blivit vanligare har också en motrörelse börjat växa fram.

- Det som har vaknat till liv är det svenska civilsamhället, Folkrörelsesverige. Jag märker det inte minst när jag reser runt i landet, säger Henrik Arnstad, författare till boken Älskade fascism: De svartbruna rörelsernas ideologi och historia.

De senaste månaderna har 10 000-tals människor slutit upp till antirasistiska manifestationer runtom i landet. Brandmän, sjuksköterskor och gymnasieelever har protesterat.
...

Den ena avgrundsvänsterfiguren efter den andra får fritt fabulera och önsketänka och det tolkas bokstavligt och som dagens sanning av "högertidningen" SvD.

Jag skulle vilja vara en fluga på väggen hos de här individerna när SD´s valresultat i först EU valet och sedan riksdagsvalet presenteras.
Svimmar de? Storgråter! halsar hela rödvinsflaskan och slänger den i väggen?

Detta är tydligen senaste uppfinningen från PK-bunkern--man uppfinner en "folkrörelse" som inte finns. En realistisk bedömning från kulturmarxist-håll borde snarare uttrycka oro för den brist på motstånd som SD:s Eriksgata möter (betänk att man besöker dussintals platser utan problem) runtom i landet.

Planen tycks vara att mobilisera lokala vänsterkrafter och sedan påstå att det är en folkrörelse.

Om detta kan man säga:
2014-04-14, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Precis vad jag misstänkte, hela den här cirkusen visar bara vad PKisterna vill hur det ska se ut, man vill att SD slutar växa, man vill att V och Mp ska få ökat stöd, man vill att partier likt Fi skall börja röra på sig igen för det bekräftar deras världsbild och hur de tror att folk egentligen tycker, dvs. precis som de själva gör.

SD är det enda partiet som driver en restriktiv invadringspolitik och har med den som grund en betydligt större väljarbas att nå än vad man hittills har gjort, vidare så ger utvecklingen i Ukraina SD rätt gällande försvaret.
SD´s EU kritiska linje har även den ett rätt brett stöd bland väljarna, även hårdare tag inom kriminalpolitiken.
SD har en betydligt större potential än vad opinionsundersökningarna visar och så länge sjuklövern jagar stöd fårn islamister och batikhäxor och truliga tonårsbrudar så vaknar allt fler vuxna medelålders medelklasssvenskar upp i tvsoffan och känner att det är dags att förändra saker och ting.

Om vi skall hålla oss kring FI en stund så ligger Alliansens öde i deras händer. Ett FI på 3.9% och ett C och KD som precis räddar sig kvar + SD som stödparti - där i skulle Alliansens räddning kunna komma, men det är en smula långsökt.
2014-04-14, 14:03
Medlem
medelklassmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manssmekaren
Med risk för att halka allt för OT, men jag som mansgris välkomnar F!. Isf flyttas fokus från lika lön för lika arbete och andra relevanta jämställdhetsfrågor till "hen" och annat trams.

Absolut - att splittra vänstern med ytterligare ett knäppskalleparti är en helt ok strategi

En radikalisering som försvagar vänstern då mittenväljare skräms bort.
Ett kortsiktigt icke spår för en radikaliserad storstadselit som försvagar både offentliga finanser,
Investeringsviljan. i landet och marginaliserar näringslivet är början till slutet för en vänsterregering i Sverige.

I det här läget är det dock sannolikast att det blir 2-2,5 % feminsittwitterröster rakt ut i evigheten för Fi och något som försvagar vänstern och ökar chansen till en rödgrön minoritetsregering med Sd som vågmästare.

Tack Gudrun.
2014-04-14, 14:05
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
http://www.metro.se/nyheter/rodgronas-forsprang-okar/EVHndm!gBrsiaFPx5r5Y/

SD är med marginal tredje största parti. SD hade 11,5 i mars. De tycks ha stabiliserats på 11-12%.

Intressant detta:
När det gäller förtroendet för partiledarna litar 29,9 procent på statsminister Fredrik Reinfeldt (M) och 22,3 procent har förtroende för Stefan Löfven (S).

Är inte detta extremt ruttna siffror för båda? Det verkar som om svenska folket i allt högre grad tröttnar på 7-klövern. Bäddar för SD.

Jag undrar när vändningen för alliansen kommer, för det kan vi vara säkra på att den gör. Speciellt om det blir någon större nationell kris (typ tsunami, Estonia etc) och Reinfeldt faktiskt lyckas agera landsfader.

SD har länge levt på proteströster och att lyckas mobilisera soffliggare, men ju närmare vi kommer det faktiska valet kommer proteströster och osäkra hamna på mer säkra kort, med stor sannolikhet S och M.
2014-04-14, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
I det här läget är det dock sannolikast att det blir 2-2,5 % feminsittwitterröster rakt ut i evigheten för Fi och något som försvagar vänstern och ökar chansen till en rödgrön minoritetsregering med Sd som vågmästare.

Tack Gudrun.
Men som sagt är det önskvärt att de kommer över 4%-spärren. De lär ju knappast stjäla väljare från SD, utan tvärt om lär de polarisera debatten ytterligare. Om S får aktivt/passivt stöd av F! tror jag många LO-medlemmar som idag är osäkra på S kommer gå över till SD. Ett F! i riksdagen skulle ändå aldrig få någon nämnvärd makt (vad vill de ens åstadkomma i världens mest jämställda land? Ska män tvingas bära burka?), så jag tror att F!:s framgångar enbart kommer få positiva konsekvenser för SD.
2014-04-14, 14:19
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manssmekaren
Men som sagt är det önskvärt att de kommer över 4%-spärren. De lär ju knappast stjäla väljare från SD, utan tvärt om lär de polarisera debatten ytterligare. Om S får aktivt/passivt stöd av F! tror jag många LO-medlemmar som idag är osäkra på S kommer gå över till SD. Ett F! i riksdagen skulle ändå aldrig få någon nämnvärd makt (vad vill de ens åstadkomma i världens mest jämställda land? Ska män tvingas bära burka?), så jag tror att F!:s framgångar enbart kommer få positiva konsekvenser för SD.

Tror tvärtom att Fi skulle visa rätt tydligt på det kvinnohat som finns i SD. Fi skulle öppna för en dimension i debatten som SD inte har någon som helst trovärdighet i. Möjligt att några fler tjockskallar till män skulle proteströsta på SD, men kvinnoröster har man ju redan problem med.
2014-04-14, 14:38
Medlem
Valaskjalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Tror tvärtom att Fi skulle visa rätt tydligt på det kvinnohat som finns i SD. Fi skulle öppna för en dimension i debatten som SD inte har någon som helst trovärdighet i. Möjligt att några fler tjockskallar till män skulle proteströsta på SD, men kvinnoröster har man ju redan problem med.

Jag tror att avskyn mot feminismen (som rörelse) är långt större och bredare i S och M (och även SD), och det är där som F! kommer att stöta på patrull.
Kvinnohatet däremot är nog inte speciellt mycket större i SD än i andra riksdagspartier. Skulle man istället göra någon slags kartläggning över kopplingen mellan "kvinnoförtryckande" åsikter och religion, skulle kanske resultatet inte bli helt önskvärt i alla politiska läger.
2014-04-14, 14:56
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Jag undrar när vändningen för alliansen kommer, för det kan vi vara säkra på att den gör. Speciellt om det blir någon större nationell kris (typ tsunami, Estonia etc) och Reinfeldt faktiskt lyckas agera landsfader.

SD har länge levt på proteströster och att lyckas mobilisera soffliggare, men ju närmare vi kommer det faktiska valet kommer proteströster och osäkra hamna på mer säkra kort, med stor sannolikhet S och M.

Jag tror att vändning är ett starkt ord men visst lär alliansen åtminstone närma sig de rödgröna till valdagen men det är knappast från sd de tar tillbaka röster. De som gått från M till sd, och det är många, har gjort det pga massinvandringen som otroligt nog blivit värre under Reinfeldts styre.
Inte ens halvhjärtade utspel från Billström eller Fp kan locka tillbaka väljare från sd.
2014-04-14, 15:38
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Jag tror att vändning är ett starkt ord men visst lär alliansen åtminstone närma sig de rödgröna till valdagen men det är knappast från sd de tar tillbaka röster. De som gått från M till sd, och det är många, har gjort det pga massinvandringen som otroligt nog blivit värre under Reinfeldts styre.
Inte ens halvhjärtade utspel från Billström eller Fp kan locka tillbaka väljare från sd.

Jag vidhåller den teorin jag hört att de som en gång bestämt sig för att lägga rösten på SD inte går tillbaka till de 7. Jag tror alla (?) mer eller mindre går till SD pga de problem man upplever och befarar framöver med nuvarande invandringspolitk. Inget har ju ändrats till det bättre. Ingen kommer lita på om någon av de 7 "lovar" något inför valet som har med invandring att göra.

Nä, nu börjar säsongen för våldtagna kvinnor, misshandlade svenskar på stan och i parker, zigenare som tigger överallt och defekerar offentligt, bilbränder, upplopp - allt avskyvärt och otrevligt som är i Sverige kommer nå ett crescendo innan valet i september, det är min tro. Det har blivit värre för varje år, varför skulle det inte vara så i år?

Värna om det svenska och våra egna först kommer vara den nya folkrörelsen. Frivilligarbetaren på Röda Korset sa det svenskar egentligen tycker...
Senast redigerad av in84ever 2014-04-14 kl. 15:46.
2014-04-14, 17:26
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
YouGov april:

http://avpixlat.info/2014/04/13/yougov-april-2/
Fint att du skrev ut, men övriga då? Varför envisas avpixlat med att ignorera övriga?
2014-04-14, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Fint att du skrev ut, men övriga då? Varför envisas avpixlat med att ignorera övriga?

För de uppringda fanns inte FI med som alternativ, det finns inget att redovisa alltså. Därmot skulle de vars med nästa månad. Pressen fortsätter gulla sin favoritko.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in