Citat:
Ursprungligen postat av
Wheretheslimelive
Tror tvärtom att Fi skulle visa rätt tydligt på det kvinnohat som finns i SD. Fi skulle öppna för en dimension i debatten som SD inte har någon som helst trovärdighet i. Möjligt att några fler tjockskallar till män skulle proteströsta på SD, men kvinnoröster har man ju redan problem med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Storalf
Jag tror att vändning är ett starkt ord men visst lär alliansen åtminstone närma sig de rödgröna till valdagen men det är knappast från sd de tar tillbaka röster. De som gått från M till sd, och det är många, har gjort det pga massinvandringen som otroligt nog blivit värre under Reinfeldts styre.
Inte ens halvhjärtade utspel från Billström eller Fp kan locka tillbaka väljare från sd.
Jag vidhåller den teorin jag hört att de som en gång bestämt sig för att lägga rösten på SD inte går tillbaka till de 7. Jag tror alla (?) mer eller mindre går till SD pga de problem man upplever och befarar framöver med nuvarande invandringspolitk. Inget har ju ändrats till det bättre. Ingen kommer lita på om någon av de 7 "lovar" något inför valet som har med invandring att göra.
Nä, nu börjar säsongen för våldtagna kvinnor, misshandlade svenskar på stan och i parker, zigenare som tigger överallt och defekerar offentligt, bilbränder, upplopp - allt avskyvärt och otrevligt som är i Sverige kommer nå ett crescendo innan valet i september, det är min tro. Det har blivit värre för varje år, varför skulle det inte vara så i år?
Värna om det svenska och våra egna först kommer vara den nya folkrörelsen. Frivilligarbetaren på Röda Korset sa det svenskar egentligen tycker...