2014-04-14, 10:29
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exeptionel
Lite kul att mod påminner om spoilers och direkt efter ser man flera som skiter fullständigt i det och skriver om saker som hände i senaste avsnittet utan att använda spoilers. Visst ni får diskutera saker som hänt i ett redan sänt avsnitt, men tänk på alla som fortfarande inte sett avsnittet då det sändes inatt, finns många som kommer att se det på HBO nordic efter 12 idag och andra kl 21 på Cmore. Så ha lite respekt för dom förfan

När det är sänt är det lugnt, håll er borta från tråden om ni inte sett senaste.
Citera
2014-04-14, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exeptionel
Lite kul att mod påminner om spoilers och direkt efter ser man flera som skiter fullständigt i det och skriver om saker som hände i senaste avsnittet utan att använda spoilers. Visst ni får diskutera saker som hänt i ett redan sänt avsnitt, men tänk på alla som fortfarande inte sett avsnittet då det sändes inatt, finns många som kommer att se det på HBO nordic efter 12 idag och andra kl 21 på Cmore. Så ha lite respekt för dom förfan
Man kan ju undra vem som är så dum att man går in i tråden nu utan att ha sett senaste avsnittet?
Senast redigerad av FreddeF 2014-04-14 kl. 10:38.
Citera
2014-04-14, 10:49
Bannlyst
Citera
2014-04-14, 10:52
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teguin

Tycker det hade varit bättre om Starks hade fått tag på honom. Familjen Stark kan inte bli rövknullade hur länge som helst utan att få hämnas på någon
Citera
2014-04-14, 10:58
Medlem
hahaha , dog ju av skratt när han delade boken i flera delar!
Citera
2014-04-14, 11:02
Medlem
snapphonas avatar
Äntligen. The Purple Wedding. Fast jag trodde att det skulle komma något senare i serien, typ i avsnitt 4 eller 5. Men visst, det är ju MYCKET som ska hända än och de går ju in lite i bok 4 och 5 också.

Utan att avslöja för mycket, kan jag säga att det verkade som om de har lagt in fler ledtrådar i serien (ang vem som förgiftade Joffrey), än vad som finns i boken. Är man observant under bröllopet, skulle man kunna gissa sig till vem eller vilka som ligger bakom. Dock inte med säkerhet självklart, och det finns ju fortfarande många potentiella misstänkta.

Sen tycker jag att har man inte sett senaste avsnittet och inte vill veta vad som händer, ska man inte gå in här. Alla tittar ju olika tider. När avsnittet är sänt, måste det vara OK att spoila. Dock inte bokspoila eller avslöja för mycket om framtida avsnitt, men det är en annan sak.
Citera
2014-04-14, 11:03
Medlem
Spelar väll egentligen ingen roll vem som dödade honom, eller att han är död överhuvudtaget. Han hade ingen riktig makt.
Citera
2014-04-14, 11:04
Medlem
Overminds avatar
JUSTICE HAS BEEN DONE!

Underbart avsnitt! Väldigt bra! Dock ville jag ha mer utav Oberyn Martell.

En fråga
Citera
2014-04-14, 11:10
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
JUSTICE HAS BEEN DONE!

Underbart avsnitt! Väldigt bra! Dock ville jag ha mer utav Oberyn Martell.

En fråga

Det kan vi självklart inte svara på dummer..
Du får gissa och se avsnittet ett par gånger så kommer nog du också se vem som ligger bakom.
Citera
2014-04-14, 11:11
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det kan vi självklart inte svara på dummer..
Du får gissa och se avsnittet ett par gånger så kommer nog du också se vem som ligger bakom.

Hehe okej. Jag har mina funderingar.

Men vem får makten nu? Hand of the King = Tywin? Eller får Margaery mycket makt?
Citera
2014-04-14, 11:14
Medlem
vem som får makten / ingen biggie men

Citera
2014-04-14, 11:17
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Hehe okej. Jag har mina funderingar.

Men vem får makten nu? Hand of the King = Tywin? Eller får Margaery mycket makt?

Det är inte uppenbart vem som gjorde det när man ser avsnittet. Men det ges tydligare hintar än i boken.

Enligt reglerna är Tommen den som ska ärva tronen efter sin bror. Men han lär ju få en förmyndare tills han blir äldre, precis som Joffrey hade i början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in