Citat:
Om du vill veta vem som gjorde det, läs vidare...
Det var en sammansvärjning mellan Olenna Tyrell och Petyr Baelish. Om du kollar noga cirka 32 minuter in i avsnittet kan du se hur hon plockar bort en ädelsten från Sansas halsband, vilken innehåller giftet. Jag försökte även se när de lade den i Joffreys bägare, men det lyckades de dölja lite bättre.
Vafan, kunde inte hålla mig.
Hade ju typ rätt. Gissade faktiskt mest på hon gamla tanten...
Lady Olenna Tyrell. Men visste inte om att Petyr Baelish var med...
Hade kanske vart roligare utan spolier iöverhuvudtaget, men nu vet jag. Var som jag trodde då. Tanten där. Man såg hur hon log lite och koppen stod på hennes bord också...
Så henne hade jag gissat på, bland dom andra jag skrev innan. Fan, onödigt att locka med spoiler sådär.
Men nu vet jag det iallafall. Kunde inte hålla mig. Ni som har läst böckerna borde diskutera i en annan tråd fan
Närå. Men du gav mig iallafall ett val innan jag tillslut klickade..
Bra avsnitt iallafall, och jag gillar henne Lady Olenna Tyrell. Vill inte ha mer spoilers, men jag hoppas inte det kommer att dröjja för länge innan man får veta detta i serien, annars ångrar jag att jag klicka på länken eller nått. Känns roligare att inte veta nånting om denna serie och inte ha läst böckerna faktiskt. Men nu vet jag iallafall.
Kändes som detta vart mitt val:
http://i.imgur.com/blwJFn3.jpg
Var iallafall rätt uppenbart att det inte var Tyrion, men hade vart kul om det var sasha eller nån annan också..
Lady Olenna Tyrell. Men visste inte om att Petyr Baelish var med...
Hade kanske vart roligare utan spolier iöverhuvudtaget, men nu vet jag. Var som jag trodde då. Tanten där. Man såg hur hon log lite och koppen stod på hennes bord också...
Så henne hade jag gissat på, bland dom andra jag skrev innan. Fan, onödigt att locka med spoiler sådär.
Men nu vet jag det iallafall. Kunde inte hålla mig. Ni som har läst böckerna borde diskutera i en annan tråd fan
Närå. Men du gav mig iallafall ett val innan jag tillslut klickade..
Bra avsnitt iallafall, och jag gillar henne Lady Olenna Tyrell. Vill inte ha mer spoilers, men jag hoppas inte det kommer att dröjja för länge innan man får veta detta i serien, annars ångrar jag att jag klicka på länken eller nått. Känns roligare att inte veta nånting om denna serie och inte ha läst böckerna faktiskt. Men nu vet jag iallafall.
Kändes som detta vart mitt val:
http://i.imgur.com/blwJFn3.jpg
Var iallafall rätt uppenbart att det inte var Tyrion, men hade vart kul om det var sasha eller nån annan också..