Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-13, 21:34
  #2149
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
AIK snittade 4788 på sina hemmamatcher, inte tretusen.

Svårt med matten när man har sex fingrar kanske.

Vi Skeåfans kan behöva många fingrar för att räkna in alla pengar som Skeå AIK håvar in, så det är bara en bonus.

AIK snittar 4788 åskådare/match, och arenan tar in 8500
Det blir en beläggning på ca 56%
Finns nog inget annat lag i Svensk hockeys högre divisioner som ens är i närheten av att ha så dålig beläggning på hemmamatcherna, hur kan några av Sveriges bästa fans ha så lite intresse av att följa sitt lag? AIKS fans är endast bäst i sverige på en sak, att bete sig som fjollskallar.
IQ snittet bland AIK:arna är inte imponerande, hälften av tomtarna på läktarn lär vara eftersökta rymmare från psyket.
Citera
2014-04-13, 21:36
  #2150
Medlem
Salveheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Då måste du vara full eller så. Bajen snittade runt 600-700 pers har jag för mig de sista säsongerna, och inte speciellt mycket högre innan.

Jag blir ypperligt förvånade över vissa kommentarer här.

Som jag tidigare sa - kanske inte exakt siffermässigt, men spontant utseendemässigt.

Jag vet att det är runt 4000 som skiljer AIKs publiksnitt mot Bajens, men nu menade jag helhetsbilden som just de där bilderna gav. Förhoppningsvis så hamnar ni inte i samma mörker som Hammarby.
Citera
2014-04-13, 21:39
  #2151
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Vi Skeåfans kan behöva många fingrar för att räkna in alla pengar som Skeå AIK håvar in, så det är bara en bonus.

AIK snittar 4788 åskådare/match, och arenan tar in 8500
Det blir en beläggning på ca 56%
Finns nog inget annat lag i Svensk hockeys högre divisioner som ens är i närheten av att ha så dålig beläggning på hemmamatcherna, hur kan några av Sveriges bästa fans ha så lite intresse av att följa sitt lag? AIKS fans är endast bäst i sverige på en sak, att bete sig som fjollskallar.
IQ snittet bland AIK:arna är inte imponerande, hälften av tomtarna på läktarn lär vara eftersökta rymmare från psyket.
Skicka ner lite kommunpengar till oss så vi kan bygga en arena som är bättre anpassad då
Citera
2014-04-13, 21:55
  #2152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Skicka ner lite kommunpengar till oss så vi kan bygga en arena som är bättre anpassad då
Vi levererar ju redan både el och publik, ni får lugna er lite.
Citera
2014-04-13, 21:55
  #2153
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Vi Skeåfans kan behöva många fingrar för att räkna in alla pengar som Skeå AIK håvar in, så det är bara en bonus.

AIK snittar 4788 åskådare/match, och arenan tar in 8500
Det blir en beläggning på ca 56%
Finns nog inget annat lag i Svensk hockeys högre divisioner som ens är i närheten av att ha så dålig beläggning på hemmamatcherna, hur kan några av Sveriges bästa fans ha så lite intresse av att följa sitt lag? AIKS fans är endast bäst i sverige på en sak, att bete sig som fjollskallar.
IQ snittet bland AIK:arna är inte imponerande, hälften av tomtarna på läktarn lär vara eftersökta rymmare från psyket.
Det blir säkert jättebra det där med att räkna era inkomster på sex fingrar, men vi som räknar på fem fingrar får kapaciteten på Johanneshovs Isstadion till 8094 i dagsläget. Hoppas inte er ledning slirar lika mycket på siffrorna i den där intäktsbokföringen.

Sen vet jag inte om gnagets beläggningsprocent säger så mycket om deras supporterkvalitet som det faktum att de står och väger mellan om Hovet eller någon av stockholms mindre arenor om ~3000 i kapacitet är bäst lämpade.
__________________
Senast redigerad av sm910dif 2014-04-13 kl. 22:01.
Citera
2014-04-13, 22:35
  #2154
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
Denna tråden ska handla om slutspel, inte Gnagets publiksnitt i grundserien

Lead by example!

Fanns aldrig något intressant publiklag i SM-slutspelet.
Alla var i Kvalserien skulle jag våga påstå!
Nästa säsong så kommer ett av de intressanta publiklagen till slutspel dock
Citera
2014-04-13, 22:58
  #2155
Medlem
chiefenLHFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkzor
Fanns aldrig något intressant publiklag i SM-slutspelet.
Alla var i Kvalserien skulle jag våga påstå!
Nästa säsong så kommer ett av de intressanta publiklagen till slutspel dock

Finns det något lag förutom ditt eget som du rankar som ett "intressant publiklag"?
Citera
2014-04-13, 23:10
  #2156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkzor
Fanns aldrig något intressant publiklag i SM-slutspelet.
Alla var i Kvalserien skulle jag våga påstå!
Nästa säsong så kommer ett av de intressanta publiklagen till slutspel dock

Vilka kriterier måste man uppfylla för att anses som ett "intressant publiklag" om man får fråga?
Citera
2014-04-13, 23:20
  #2157
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av chiefenLHF
Finns det något lag förutom ditt eget som du rankar som ett "intressant publiklag"?
Malmö har faktiskt bra förutsättningar för att få till en bra klack.
Ifall Gnaget skulle sluta vara så oerhört pinsamma så skulle de kunna bli top 3 i Sverige.
Det lilla jag sett av Vita Hästen slår flertalet lag på fingrarna.

Elitserien har dock inte många lag, alldeles för många lag som använder klappor + slår på trumman så de måste köpa en ny efter varje match.

Ifall Västerås skulle skippa rökbomberna och använda trumman mindre skulle de kunna prestera.
Citera
2014-04-13, 23:22
  #2158
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
Vilka kriterier måste man uppfylla för att anses som ett "intressant publiklag" om man får fråga?
Inte ha en snittålder på 60+ (Leksand).
Inte använda klappor.
Inte banka på trumman varannan sekund i 60 minuter.
Ha en stor arena med mycket folk.
Ha en relativt stor klack.
Citera
2014-04-13, 23:30
  #2159
Medlem
Varför kan inte alla gå ett ex antal sidor bak och läsa vad alla kom fram till? Istället för att köra igång samma diskussion som har snackats om 2-3ggr tidigare?
Citera
2014-04-13, 23:40
  #2160
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KallesJulafton
Varför kan inte alla gå ett ex antal sidor bak och läsa vad alla kom fram till? Istället för att köra igång samma diskussion som har snackats om 2-3ggr tidigare?
Det är ett forum och det är inte samma personer som är delaktiga nu som då, det vill säga att det är en annan diskussion med andra personer som inte nödvändigtvis har samma åsikter!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback