Citat:
Hade beståndet använts på ett klokare sätt hade "bristen" inte varit så stor som den ser ut. Men är hyrorna för lågt satta på attraktiva adresser kommer problemen med en ej fungerande marknad som ett brev på posten.
För övrigt har det nästan alltid varit brist på bostäder i modern tid, så det är inget nytt fenomen. Exakt likadant på 60-70 och 80-talet...
För övrigt har det nästan alltid varit brist på bostäder i modern tid, så det är inget nytt fenomen. Exakt likadant på 60-70 och 80-talet...
1. Det där är mest ett argument som såldes in av Boverket. Argumentet är däremot förfelat som så att man bara kan dra två slutsatser av det; marknadshyror eller hyresrättsfascism, Där endast marknadshyror är kompatibelt med dagens lagstiftning, även om de ansvariga säkert skulle vilja ha lite uttalanden i riktningen hyresrättsfascism från tex. V och Mp.
2. Det går inte jämföra med dagens problem.
Citat:
Jo det hjälper på det sätt att den som tycker det är mest värt också är den som bor i lgh ifråga. Är man ett pensionerat par kanske man inte sätter sig en 164 kvadratare, utan byter bort den mot en mindre hyresrätt som man har råd med. Problemet är att de som säger sig vilja bygga hyresbostäder (S, V, MP) alltid sätter sig på tvären så fort byggplaner börjar ta form.
Jag har gjort lumpen så jag vet att man absolut kan bo många på en liten yta utan några större problem. Att ett kompispar delar en 2:a är rena drömmen mot det i jämförelse.
Jag har gjort lumpen så jag vet att man absolut kan bo många på en liten yta utan några större problem. Att ett kompispar delar en 2:a är rena drömmen mot det i jämförelse.
1. Alltså marknadshyror löser sådant där.
2. Att jämföra med lumpen är ingen höjdare - det är ren dumhet.