Citat:
Ursprungligen postat av
theodor.busse
Det som är signifkant är att länkarna till SVT & SR som du redovisar är från 2008/2009. Då kunde man tydligen prata klarspråk, och Kajsa Wahlbergh hängdes inte ut som en "dödsknarkarnazistrasist" i media eller på Södermalmsbornas eget lokala nätverk - twitter. 5-6 år senare har en "våt filt" lagt sig över Sverige. Nu är det "rumäner" och "EU-medborgare" som tigger. Kopplingen till kriminalitet, människohandel, prostitution är tabu att nämna.
Det är rödgrön vänster på Södermalm som har den våta snuttefilten i munnen.
2013 så var det fortfarande klarspråk som gällde i Skövde:
http://www.skovdenyheter.se/artikel/24767/polisen-tiggarna-ofta-del-av-kriminella-ligor
Citat:
Det är krasst att inte ge pengar, men jag vet hur de utnyttjas. Särskilt gamla damer och barn. Den som får pengarna rakt i fickan är mannen som har hyrt det här barnet, för barn ger alltid bättre betalt. Jag gillar inte att föda organiserad brottslighet, där någon tar alla pengar och sen bygger ett fint hus till sig själv.
Jag är helt övertygad om att tiggarinvasionen kommer att bli så omfattande att det inte går att dölja de katastrofala förhållanden som det organiserade tiggandet och människohandeln för med sig. Alla ser misären i en kåkstad, om det kallas "eu-migranter" eller "zigenare" gör ingen skillnad. Snus är snus om än i gyllene dosor.