2014-04-13, 11:28
  #877
Medlem
falsk_mekanikers avatar
En artikel som är ganska fattig på detaljer, dock verkar kommunerna ha som mål att bli hårdare/effektivare med avhysningarna. Vi får se vad det resulterar i

http://stockholm.etc.se/inrikes/kommunerna-samarbetar-runt-eu-migranterna
2014-04-13, 12:01
  #878
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
En artikel som är ganska fattig på detaljer, dock verkar kommunerna ha som mål att bli hårdare/effektivare med avhysningarna. Vi får se vad det resulterar i

http://stockholm.etc.se/inrikes/kommunerna-samarbetar-runt-eu-migranterna

Citat:
Hon anser att svenska och rumänska myndigheter borde samarbeta.

– Ni kan hitta en lösning tillsammans för att hjälpa rumänska tiggare att få jobb i Rumänien, så att vi kan vara nära våra familjer och barn, säger Claudia Sbircea.

Ja skulle må då va! Skulle inte förvåna mig om det slutar med att Sverige slantar upp några miljarder för att köra igång något projekt där nere iofs... Man slipper ju iaf se smutsen.
2014-04-13, 12:54
  #879
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
En artikel som är ganska fattig på detaljer, dock verkar kommunerna ha som mål att bli hårdare/effektivare med avhysningarna. Vi får se vad det resulterar i

http://stockholm.etc.se/inrikes/kommunerna-samarbetar-runt-eu-migranterna

Citat ur artikeln
Citat:
– Jag kom hit för ett bättre liv. Men det verkar inte gå så bra här heller. Efter Helenelund sov vi i en skogsdunge. Nu bor vi i vår väns husvagn. Men utan värme eller filtar.
Och på bilden sitter hon med en filt.. Dessutom, med det späcklager hon har så har jag svårt att tro att hon skulle frysa - hon är ju byggd som en valross (bild)! Jag har övernattat utomhus (i tält, utan sovsäck) i betydligt lättare klädsel än vad hon verkar ha på bilden, i temperaturer nära noll.

De är så jävla falska. Får de förmågan att ljuga, bedra och stjäla med modersmjölken?
2014-04-13, 15:31
  #880
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
De är så jävla falska. Får de förmågan att ljuga, bedra och stjäla med modersmjölken?

Nej, men enligt polisen så finns det tiggarskolor för barn i Rumänien.

Kajsa Wahlberg på Rikspolisstyrelsen säger till SVT: "Familjen" eller "den övergivna pojken" är ett påhitt av kriminella ligor som bedriver en rå och cynisk människohandel. Offren är antingen hyrda, lånade eller köpta. De barn som utnyttjas är ofta födda in i miljön. Enligt vissa uppgifter från Rumänien och Bulgarien finns det till och med skolor som utbildar barn till ficktjuvar.
http://www.svt.se/nyheter/sverige/sa-har-jobbar-de

Organiserade ligor ofta bakom barntiggeri
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=2452139

BBC: The earning potential of a single child in London at close to £100,000 [1 miljon kronor] a year between begging, stealing and being used for benefit fraud.
http://news.bbc.co.uk/panorama/hi/front_page/newsid_9618000/9618038.stm
__________________
Senast redigerad av Milo.Minderbender 2014-04-13 kl. 15:34.
2014-04-13, 15:57
  #881
Medlem
Vet nån om tiggarna gör sexuella tjänster? Eller tigger dem bara?
2014-04-13, 16:10
  #882
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesbronson-69
Vet nån om tiggarna gör sexuella tjänster? Eller tigger dem bara?
Ja, denna Romska skönhet säljer sexuella tjänster:

Escort lady
2014-04-13, 16:34
  #883
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesbronson-69
Vet nån om tiggarna gör sexuella tjänster? Eller tigger dem bara?

Ja, tiggarna säljer sex, men det är svårt att förstå hur smaklösa och desperate sexköparna måste vara.

Små barn tiggde pengar och ville sälja sex
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/smabarn-tiggde-pengar-och-ville-salja-sex

Citat:
Organiserade tiggarligor från forna östblocket kommer med jämna mellanrum till Sverige. Något som Rikskriminalpolisen nu kopplar ihop med såväl prostitution och trafficking som stölder och inbrott.
http://www.metro.se/nyheter/tiggarligor-ligger-bakom-sexhandel/ObjidA!17026/
2014-04-13, 18:33
  #884
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Nej, men enligt polisen så finns det tiggarskolor för barn i Rumänien.

Kajsa Wahlberg på Rikspolisstyrelsen säger till SVT: "Familjen" eller "den övergivna pojken" är ett påhitt av kriminella ligor som bedriver en rå och cynisk människohandel. Offren är antingen hyrda, lånade eller köpta. De barn som utnyttjas är ofta födda in i miljön. Enligt vissa uppgifter från Rumänien och Bulgarien finns det till och med skolor som utbildar barn till ficktjuvar.
http://www.svt.se/nyheter/sverige/sa-har-jobbar-de

Organiserade ligor ofta bakom barntiggeri
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=2452139

BBC: The earning potential of a single child in London at close to £100,000 [1 miljon kronor] a year between begging, stealing and being used for benefit fraud.
http://news.bbc.co.uk/panorama/hi/front_page/newsid_9618000/9618038.stm

Det som är signifkant är att länkarna till SVT & SR som du redovisar är från 2008/2009. Då kunde man tydligen prata klarspråk, och Kajsa Wahlbergh hängdes inte ut som en "dödsknarkarnazistrasist" i media eller på Södermalmsbornas eget lokala nätverk - twitter. 5-6 år senare har en "våt filt" lagt sig över Sverige. Nu är det "rumäner" och "EU-medborgare" som tigger. Kopplingen till kriminalitet, människohandel, prostitution är tabu att nämna.

Följande text (citat från Organiserade ligor ofta bakom barntiggeri ) skulle idag antagligen resultera i en anmälan till DO/JO och lite sporadiska kravaller i Stockholms södra förorter.
Citat:
Utländska barn som tigger i tunnelbanan och på pendeltåg är ofta offer för organiserad brottslighet. Enligt polisen smugglas många av barnen in i landet av vuxna som är inblandade i både människohandel och prostitution.
2014-04-13, 18:51
  #885
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Det som är signifkant är att länkarna till SVT & SR som du redovisar är från 2008/2009. Då kunde man tydligen prata klarspråk, och Kajsa Wahlbergh hängdes inte ut som en "dödsknarkarnazistrasist" i media eller på Södermalmsbornas eget lokala nätverk - twitter. 5-6 år senare har en "våt filt" lagt sig över Sverige. Nu är det "rumäner" och "EU-medborgare" som tigger. Kopplingen till kriminalitet, människohandel, prostitution är tabu att nämna.

Det är rödgrön vänster på Södermalm som har den våta snuttefilten i munnen.

2013 så var det fortfarande klarspråk som gällde i Skövde: http://www.skovdenyheter.se/artikel/24767/polisen-tiggarna-ofta-del-av-kriminella-ligor
Citat:
Det är krasst att inte ge pengar, men jag vet hur de utnyttjas. Särskilt gamla damer och barn. Den som får pengarna rakt i fickan är mannen som har hyrt det här barnet, för barn ger alltid bättre betalt. Jag gillar inte att föda organiserad brottslighet, där någon tar alla pengar och sen bygger ett fint hus till sig själv.

Jag är helt övertygad om att tiggarinvasionen kommer att bli så omfattande att det inte går att dölja de katastrofala förhållanden som det organiserade tiggandet och människohandeln för med sig. Alla ser misären i en kåkstad, om det kallas "eu-migranter" eller "zigenare" gör ingen skillnad. Snus är snus om än i gyllene dosor.
2014-04-13, 19:02
  #886
Bannlyst
Jag hoppas att någon kan tipsa tiggarna att Täby, Djursholm och Danderyd är väldigt bra områden att tigga i och bygga läger i.
2014-04-13, 19:18
  #887
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Det är rödgrön vänster på Södermalm som har den våta snuttefilten i munnen.

2013 så var det fortfarande klarspråk som gällde i Skövde: http://www.skovdenyheter.se/artikel/24767/polisen-tiggarna-ofta-del-av-kriminella-ligor


Jag är helt övertygad om att tiggarinvasionen kommer att bli så omfattande att det inte går att dölja de katastrofala förhållanden som det organiserade tiggandet och människohandeln för med sig. Alla ser misären i en kåkstad, om det kallas "eu-migranter" eller "zigenare" gör ingen skillnad. Snus är snus om än i gyllene dosor.

"Och rosor är rosor, om än i spruckna krus". Sorry, kunde inte låta bli att fullborda citatet..
2014-04-13, 20:41
  #888
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
En artikel som är ganska fattig på detaljer, dock verkar kommunerna ha som mål att bli hårdare/effektivare med avhysningarna. Vi får se vad det resulterar i

http://stockholm.etc.se/inrikes/kommunerna-samarbetar-runt-eu-migranterna


Haha, Silverladyn håller fortfarande på med att leta nya lägerplatser. Konstigt att hon inte inser att hennes verksamhet är olaglig.


Aktivister fortsätter leta boplatser

Citat:
Anna Silver, som har hjälpt EU-migranterna att flytta sina läger, anser att Sverige som EU-land måste ta ett ansvar som man inte har tagit.

– De fattigaste människorna i Sverige behandlas som kackerlackor som vi måste bli av med, säger Anna Silver.

Hon är på väg för att träffa en privat markägare i Stockholmsområdet och hoppas att några EU-migranter kan bosätta sig där utan att riskera vräkning.

– Ska man köra ut människor från deras skjul och säga att det är ett inhumant sätt att leva på måste man ge dem en ny boplats. Antingen ordnar man härbärgen åt alla eller sätter upp baracker och bajamajor vid lägren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in