2014-04-12, 19:00
Medlem
mecca--villages avatar
Hej, hoppas någon kan hjälpa mig med detta.

Jag har blivit kallad till rättegång för smuggling och ett ringa narkotika brott.
Smugglingen var ett paket som fastnade i tullen innehållande 100 kanyler (målvakt)
Och ringa narkotika var cannabis i kroppen.

Vad kan jag tänkas få för straff? Kommer sätta dit den som beställde kanylerna då det enbart skulle röra sig om några få st, vet dock inte om dom tar hänsyn till detta eller om jag helt åker på det själv ändå.

Tack på förhand!

Mvh. M-V
Citera
2014-04-12, 19:07
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mecca--village

Jag har blivit kallad till rättegång för smuggling och ett ringa narkotika brott.
Smugglingen var ett paket som fastnade i tullen innehållande 100 kanyler (målvakt)

Vad kan jag tänkas få för straff? Kommer sätta dit den som beställde kanylerna då det enbart skulle röra sig om några få st, vet dock inte om dom tar hänsyn till detta eller om jag helt åker på det själv ändå.

Tack på förhand!

Mvh. M-V

Du torskar nog bara på ringa brott och får 50 dags böter.
Citera
2014-04-12, 19:10
Medlem
mecca--villages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Du torskar nog bara på ringa brott och får 50 dags böter.

Tack för snabbt svar. Var ju skönt att höra iallafall
Citera
2014-04-12, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Tack för svar. Är lite orolig...
Generellt eller över något särskilt? Föreligger inga andra problem inom familjen har jag mycket svårt att se att det skulle resultera i något överhuvudtaget, ser det inte heller som något direkt orostecken inför framtiden. Skulle det föreligga skäl för sådant kan det föranleda en utredning inom socialtjänsten, vilket egentligen skulle kunnat ske oavsett.
Citera
2014-04-12, 19:20
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
Generellt eller över något särskilt? Föreligger inga andra problem inom familjen har jag mycket svårt att se att det skulle resultera i något överhuvudtaget, ser det inte heller som något direkt orostecken inför framtiden. Skulle det föreligga skäl för sådant kan det föranleda en utredning inom socialtjänsten, vilket egentligen skulle kunnat ske oavsett.

Min son har ju snattat förut. Har pratat allvar med han hur många gånger som helst men han fortsätter, och fortsätter. Jag har gett han en massa straff och det räcker tydligen inte heller.
Citera
2014-04-13, 00:42
Medlem
Citat:

Tack på förhand!

Mvh. M-V

antalet kanyler gör att det hamnar ganska högt och eftersom det även är frågan om ringa narkotikabrott så skulle jag säga att du ligger närma gränsen för när det börjar bli frågan om annat straff än böter, min gissning är att det hamnar på 130-140 dagsböter (enligt praxis ger 31-40 kanyler 60 db).
Citera
2014-04-13, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lardest
antalet kanyler gör att det hamnar ganska högt och eftersom det även är frågan om ringa narkotikabrott så skulle jag säga att du ligger närma gränsen för när det börjar bli frågan om annat straff än böter, min gissning är att det hamnar på 130-140 dagsböter (enligt praxis ger 31-40 kanyler 60 db).

Varför ens smuggla kanyler när man kan köpa dom fritt på apoteket.
Att äga kanyler i sig är inte olagligt, och kan köpas fritt på apotek.
Citera
2014-04-13, 12:23
Medlem
mecca--villages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzotorzken
Varför ens smuggla kanyler när man kan köpa dom fritt på apoteket.
Att äga kanyler i sig är inte olagligt, och kan köpas fritt på apotek.

En tjejkompis vars kran hade slut på verktyg och därför frågade om hon kunde beställa hem 4-5st till mig då hennes sambo inte visste att hon höll på och därför inte kunde beställa hem till sig.
Jag håller inte själv på med sån skit utan intar mina droger oralt eller nasalt så har ingen koll på lagarna runt verktyg.
Citera
2014-04-13, 15:47
Medlem
Citat:
En tjejkompis vars kran hade slut på verktyg och därför frågade om hon kunde beställa hem 4-5st till mig då hennes sambo inte visste att hon höll på och därför inte kunde beställa hem till sig.
Jag håller inte själv på med sån skit utan intar mina droger oralt eller nasalt så har ingen koll på lagarna runt verktyg.

Vet inte hur det står till med import av kanyler, men smartast hade varit om hon bara gått till apoteket och köpt över disk.
Det är helt lagligt att köpa över disk på apotek.
Citera
2014-04-13, 17:08
Medlem
Citat:
Vet inte hur det står till med import av kanyler, men smartast hade varit om hon bara gått till apoteket och köpt över disk.
Det är helt lagligt att köpa över disk på apotek.

och apoteket skulle nekat henna att köpa.......
Citera
2014-04-13, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lardest
och apoteket skulle nekat henna att köpa.......

Bara ta med en utskrift om lagändringen, alternativt gå till nästa apotek.
Citera
2014-04-13, 17:36
Medlem
Citat:
Bara ta med en utskrift om lagändringen, alternativt gå till nästa apotek.

Spelar ingen roll, även det apoteket ska neka henne eller riskera att bli av med sitt tillstånd att sälja kanyler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in