2014-04-13, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det påstådda hotet från AN mot VB, kan mycket väl ha ägt rum. Hur ska man annars tolka de Facebook-inlägg VB:s mamma gjorde (datum oklart) alldeles i början av sökandet efter VB? Det råder ju inget tvivel om att mamman hyste starka antipatier mot AN, kanske p g a att mamman redan då visste att AN hotat hennes dotter?

http://i.imgur.com/mgzGtaN.jpg

Jag tror också att hotet existerar men ifall man vill hitta anledningar till att detta inte skett så
kanske man inte skall leta kryphål i kommunikationen mellan två thailändska kvinnor, ifall det
finns orsak att ifrågasätta detta mordhot kanske man skall komma ihåg att VB var ganska
dramatisk lagd, men vad vet jag.

Oavsett hade man önskat att någon tagit itu med detta och självklart är jag nyfiken på
hur hotet utdelats eftersom J-E inte kan svara på det i förhör. AN säger att hon inte, förutom
två facebook inlägg gjorda i affekt, via telefon, mess eller några forum delat ut hot men
visst finns möjligheten att AN agerat i affekt fler än två gånger, AN verkar vara en dam
som har ett häftigt känsloförlopp.

VB:s mamma har absolut visat sin avsky till AN klart och tydligt, det svängde visserligen
när Massi kopplades in men tidigare accepterade hon vänfrörfrågningar från vem som helst
och där diskuterade hon flitigt AN med bl a skribenter i denna tråd. Underligt kan väl tyckas
att mamman inte valde att som sin man spontant berätta om detta mordhot för någon som
kunde vara intresserad, dit räknas nog tyvärr inte Massi.
Citera
2014-04-13, 16:32
Medlem
yoloitss avatar
Ännu konstigare är att Olsson inte tagit fasta på alla detaljer flashback-detektiverna fått fram om paret Berg vid deras plocka-ner-i-minsta-möjliga och omöjliga -molekyler-analys av FUP/ljudfiler/Media, vilka brister FUP har, vad som saknas och vad som borde tas upp i FU. Detta har vissa inte varit sena med att skicka till advokat TO. Har dessa fakta kommit upp?

KJ-kramare ställer frågan: -Varför inser inte TO att man måste vränga ut och in på paret Berg ännu mer, då det helt klart finns bevis på att de ljugit i FUP!?!?!?
Om vad har de ljugit? När har de ljugit? Är det nåt att lägga krut på de lögnerna?
Kan andra omständigheter påverka så slutresultat blir - vi kan inte delge dem misstanke, de är inte misstänkta.

Detta ska enl vissa av er vara ÅKs fel enl att dessa fakta inte finns med, dessa fakta som är luftslott för er KJ-kramare, finns ju enorma nya fakta och omständigheter som inte någon annan ser och som ni inte ens kan redogöra för när man frågar.

NU är det ju helt logiskt även TOs fel att denna livsviktiga fakta om MB/AN fanns med i rättegången.
Varför ser inte han som är stjärnadvokat samma saker som detektiverna i tråden tagit fram om paret? Borde inte han om någon tagit tag i det och kört det stenhårt för att ogilltigförklara rättegången? Är orsaken att det inte gynnar KJ?
Nej det är för att all framgrävd småfakta inte är relevant fakta och inget att ta fasta vid överhuvudaget, inget användbart, inget värde för åk som lägger det i slasken. ej heller av värde för To= som också dumpar skiten I Slasken. Finns inte ens något där som motiverar en fortsatt utredning så blir just ingen fortsatt utredning. Polisen anser att det inte finns någonting som skulle peka på att MB/AN är skyldiga till mordet på VB

Snälla. Låt den familjen vara nu. De är människor med ett liv precis som vi andra. Har inte de fått lida nog nu, snart ett helt år.
För övrigt hade det för mig kvittat vilken familj det handlar om, man ska inte behandla oskyldigt folk på det sättet, ett helt år efter aktuell händelse!

Tänk om familjen B är helt och hållet oskyldiga vilket med all sannolikhet de är. (är 99 procent säker på den punkten)
Skäms ni inte då över näthatet, hetsjakten och svartkastningen?? Ni är för fan helt sjukligt maniska på detta. Ursäkta språket men är lite lätt ilsk! Skärp er nu och visa hyfs och respekt istället.
Senast redigerad av yoloits 2014-04-13 kl. 17:27.
Citera
2014-04-13, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Det där har ju över huvud taget inget som helst med larsingvarsfru:s inlägg att göra.
Är du full?
Det var dette som Larsingvarsfru menade, och jag dricker aldrig:

"Ursprungligen postat av OY
vb
enligt en ****** **** mb och an,så var vb kompis med an´s dotter t*ss lin*berg tidigare, nått har hänt i den familjen för alla har ju plockat bort vb från fejjan. tror dock inte att det har med hennes försvinnande att göra (enbart mina spekulationer)

samma ****** säger ochså att vb var hos nån kompis på lördagskvällen och att denne skulle ha skjutsat hem vb, men hade tagit en öl så vb bestämde sig för att promenera hem.

polisen har även varit och sökt mb och an på hemadress, så dom har nog fått vara på föprhör.

du gör som du vill mede infon

Har fått ett PM, valt att maska källan till PM:skaparen för att inte dra in personer som troligen inte har med saken att göra. Jag har inga kommentarer, men så här såg det ut.
"
Det er fraan d. 13/5 och detta är ett citat, hittar inte originalen
Citera
2014-04-13, 16:36
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Varför inser inte TO att man måste vränga ut och in på paret Berg ännu mer, då det helt klart finns bevis på att de ljugit i FUP!?!?!?

Allt står inte i FUP.
Citera
2014-04-13, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag har letat efter ett inlägg, där någon påstår att VB hade försökt lägga sig emellan MB och AN. Det ska vara i diskussionen om varför TL slutade umgås med VB. Jag hittar inte det.
Hittar bara att VB ofta kom till deras hus, men mest var intresserad av MB och ställde en massa frågor om denne. TL förstod att det inte var henne VB kom för, utan MB.
Blir lite egendomligt då ingen låtsas känna VB till en början, när man kan tolka inläggen som om hon ofta varit hemma hos dem.
Det var väl detta du menade?:
"Ursprungligen postat av OY
vb
enligt en ****** **** mb och an,så var vb kompis med an´s dotter t*ss lin*berg tidigare, nått har hänt i den familjen för alla har ju plockat bort vb från fejjan. tror dock inte att det har med hennes försvinnande att göra (enbart mina spekulationer)

samma ****** säger ochså att vb var hos nån kompis på lördagskvällen och att denne skulle ha skjutsat hem vb, men hade tagit en öl så vb bestämde sig för att promenera hem.

polisen har även varit och sökt mb och an på hemadress, så dom har nog fått vara på föprhör.

du gör som du vill mede infon

Har fått ett PM, valt att maska källan till PM:skaparen för att inte dra in personer som troligen inte har med saken att göra. Jag har inga kommentarer, men så här såg det ut.
"

Det er fraan d. 13/5/13 och detta är ett citat, hittar inte originalen
Citera
2014-04-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
En liten fråga, hur många dygnet-runt mcdonalds/burger king/apotek och mackar/kiosker finns det på eller kring Flottiljvägen? Finns där många krogar med öppet till 05 kring KJ:s bostad?
I boden finns nog bara ett dygnet runt öppet ställe. En Statoil mack.
Sen nåt snabbmatställe som har öppet till kl3 sådana dagar man kan tänka folk är ute och super. Men det är nog fristående restauranger och inte tillhörande nån kedja. Jag vill minnas att i Boden tillåts bara alkoholservering fram till kl 02.
Var längesen jag var i Boden nattetid så rätta mig om jag har fel.
Citera
2014-04-13, 17:02
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ännu konstigare är att Olsson inte tagit fasta på alla detaljer flashback-detektiverna fått fram om paret Berg vid deras plocka-ner-i-minsta-möjliga och omöjliga -molekyler-analys av FUP/ljudfiler/Media, vilka brister FUP har, vad som saknas och vad som borde tas upp i FU. Detta har vissa inte varit sena med att skicka till advokat TO. Har dessa fakta kommit upp?

Varför inser inte TO att man måste vränga ut och in på paret Berg ännu mer, då det helt klart finns bevis på att de ljugit i FUP!?!?!?
Om vad har de ljugit? När har de ljugit? Är det nåt att lägga krut på de lögnerna?
Kan andra omständigheter påverka så slutresultat blir - vi kan inte delge dem misstanke, de är inte misstänkta.

Detta ska enl vissa av er vara ÅKs fel enl att dessa fakta inte finns med, dessa fakta som är luftslott för er KJ-kramare, finns ju enorma nya fakta och omständigheter som inte någon annan ser och som ni inte ens kan redogöra för när man frågar.

NU är det ju helt logiskt även TOs fel att denna livsviktiga fakta om MB/AN fanns med i rättegången.
Varför ser inte han som är stjärnadvokat samma saker som detektiverna i tråden tagit fram om paret? Borde inte han om någon tagit tag i det och kört det stenhårt för att ogilltigförklara rättegången? Är orsaken att det inte gynnar KJ?
Nej det är för att all framgrävd småfakta inte är relevant fakta och inget att ta fasta vid överhuvudaget, inget användbart, inget värde för åk som lägger det i slasken. ej heller av värde för To= som också dumpar skiten I Slasken. Finns inte ens något där som motiverar en fortsatt utredning så blir just ingen fortsatt utredning. Polisen anser att det inte finns någonting som skulle peka på att MB/AN är skyldiga till mordet på VB

Snälla. Låt den familjen vara nu. De är människor med ett liv precis som vi andra. Har inte de fått lida nog nu, snart ett helt år.
För övrigt hade det för mig kvittat vilken familj det är, man ska inte bli behandlade oskyldigt folk på det sättet, ett år efter aktuell händelse!

Tänk om familjen B är helt och hållet oskyldiga vilket med all sannolikhet de är. (är 99 procent säker på den punkten)
Skäms ni inte då över näthatet, hetsjakten och svartkastningen?? Ni är för fan helt sjukligt maniska på detta. Ursäkta språket men är lite lätt ilsk! Skärp er nu och visa hyfs och respekt istället.

Börjar med sista fetet. Jag känner inte igen mig på beskrivningen att jag bedriver näthat, hetsjakt eller svartkastning av MB/AN, så inlägget borde inte ha adresserats mig - och vidare är jag inte KJ-kramare ..

Åklagarnas ovilja(?) att föranstalta husrannsakan i MB:s lokaler och noggrann undersökning av Bergs fortskaffningsmedel med hjälp av utbildade likhundar hade möjligen kunnat räta ut onödiga ?-tecken, svart på vitt, så hade detta med Berg inte blivit en så infekterad fråga. Kanske hade denna noggrannhet friat MB från misstankar - men kanske hade motsatsen varit för handen, dvs misstankarna hade förstärkts. Men därom vet vi ingenting, och det är väl åklagarnas "fel" ?

Edit: Berg friades inte från misstankar av någon annan konkret anledning än att man fick syn på Kristoffer Johansson. Ett oursäktligt sätt att bedriva spaningsarbete på enligt min mening ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-13 kl. 17:42.
Citera
2014-04-13, 17:23
Medlem
Glöm inte vem som var den första att ge er GM namn
Citera
2014-04-13, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
Går fortfarande inte, kan du länka hans sida?
Prova att klicka på namnet till vänster (akrobaten..), då dyker det upp ett antal val, välj hitta alla inlägg av akrobaten...i detta ämne.
Citera
2014-04-13, 17:49
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Börjar med sista fetet. Jag känner inte igen mig på beskrivningen att jag bedriver näthat, hetsjakt eller svartkastning av MB/AN, så inlägget borde inte ha adresserats mig - och vidare är jag inte KJ-kramare ..

Åklagarnas ovilja(?) att föranstalta husrannsakan i MB:s lokaler och noggrann undersökning av Bergs fortskaffningsmedel med hjälp av utbildade likhundar hade möjligen kunnat räta ut onödiga ?-tecken, svart på vitt, så hade detta med Berg inte blivit en så infekterad fråga. Kanske hade denna noggrannhet friat MB från misstankar - men kanske hade motsaten varit för handen, dvs misstankarna hade förstärkts. Men därom vet vi ingenting, och det är väl åklagarnas "fel" ?

Edit: Berg friades inte från misstankar av någon annan konkret anledning än att man fick syn på Kristoffer Johansson. Ett oursäktligt sätt att bedriva spaningsarbete på enligt min mening ..
Fanns anledningar till varför MB inte blev delgiven misstanke av brott. Du kanske inte har tillgång till den faktan bara. En utredning som man lägger på is är väl inte allmän förrän person i fråga eventuellt blir åtalad längre fram. Tror knappast man kan gå in och läsa om vad som helst hos polisen. Sekretess du vet.

Man kan inte först vara ev misstänkt och objekt för span, i förhör osv för att sen uteslutas pga att de får nys på en annan ev misstänkt GM. Det hör du väl själv hur illa det rimmar. Man avskrev honom pga av att man helt enkelt inte misstänkte honom längre. Allt står inte med i FUP, det är mycket som sägs, diskuteras I Verkligheten också.
- Man kan inte göra husrannsakan hur som helst hos folk. Man måste ha starka själ för det. Om MB inte är delgiven misstanke finns inget skäl för husrannsakan.

När jag pratar näthat menar jag de som dag efter dag skriver samma anklagelser, samma fraser med samma mål - svartmåla MB hur mycket det bara går. Det är näthat i allra högsta grad.
Senast redigerad av yoloits 2014-04-13 kl. 17:52.
Citera
2014-04-13, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Glöm inte vem som var den första att ge er GM namn

Välkommen tillbaka till tråden. En sak jag har funderat över: hur var det egentligen i början när du fick information av KJ? Vart var ni då i terrängen (ungefär) när i tid (datum, tidpunkt) och vad sa han? Sedan det där med olika namn - först tompy, sedan KJ. Hur ser du på vad som har hänt idag, jämfört med vad du trodde i början, för snart ett år sedan? Berätta gärna, mer än nyfiken. Du satt inne med mer information om vad som hade hänt än många andra och var den som först nämnde honom vid namn och har säkert mer att komma med.
Senast redigerad av Husvagn2 2014-04-13 kl. 18:09.
Citera
2014-04-13, 18:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Fanns anledningar till varför MB inte blev delgiven misstanke av brott. Du kanske inte har tillgång till den faktan bara. En utredning som man lägger på is är väl inte allmän förrän person i fråga eventuellt blir åtalad längre fram. Tror knappast man kan gå in och läsa om vad som helst hos polisen. Sekretess du vet.

Man kan inte först vara ev misstänkt och objekt för span, i förhör osv för att sen uteslutas pga att de får nys på en annan ev misstänkt GM. Det hör du väl själv hur illa det rimmar. Man avskrev honom pga av att man helt enkelt inte misstänkte honom längre. Allt står inte med i FUP, det är mycket som sägs, diskuteras I Verkligheten också.
- Man kan inte göra husrannsakan hur som helst hos folk. Man måste ha starka själ för det. Om MB inte är delgiven misstanke finns inget skäl för husrannsakan.

När jag pratar näthat menar jag de som dag efter dag skriver samma anklagelser, samma fraser med samma mål - svartmåla MB hur mycket det bara går. Det är näthat i allra högsta grad.
Jag har framfört misstankar om att polisen hade två som kunde misstänkas, och hade span på en i taget tills kroppsdelarna hittades. Då bestämde den sig för knäppskallen, grep honom och undersökte hans fordon. När blodet hittades var saken biff, alla resurser satsades för att hitta ytterligare bevis mot honom, men det enda som hittades var en tejprulle som lika gärna kunde ha tillhört VB. MB avskrevs alltså inte för att anledningen till misstankarna mot honom försvann, utan för att misstankarna stärktes mot KJ.

MB, som dagen efter gripandet förhördes, släpptes på order av åklagaren. Förhöret var alltså menat att avgöra om han också skulle anhållas, vilket visar att han fortfarande kunde misstänkas. Han var alltså bara en misstankegrad från husrannsakan, och det var en bedömning från åklagaren. Detta skedde innan blodet var hittat i bagageutrymmet, så det skedde sannolikt på ren magkänsla, "så här bestialiskt brott kan bara knäppskallen ha begått".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in