Citat:
Ursprungligen postat av
svettigafettsvinet
Det har du ingen aning om. Hur skulle USA vara "närvarande" i Ukraina menar du? USA ligger på andra sidan jordklotet sett ifrån Ukraina. Bildt, Biden, Kerry, Nuland, McCain, CIA, Blackwater/Greystone m.fl. det säger det mesta för personer som har mer än än en halv hjärncell.
Jag syftar på att de inte har maskerade elitförband i Ukraina som deltar i ockupationer av ukrainska regeringsbyggnader. Eller att de rammar grindar till militärbaser med stridsfordon, konfiskerar militära materiel som ubåtar, skepp och vapen m.m.. CIA agenter finns helt klart på plats i Ukraina, konstigt vore det annars, men de finns även här i Sverige, och det finns garanterat till och med svenska agenter på plats i både Ryssland och Ukraina. Agenter är inte där för att störta någon regering, utan de är där för att samla information. Skulle vara ganska idiotiskt att avslöja sin täckmantel genom att styra en folkmobb på flera tusen.
Sen vet jag inte varför du drar in Academi (fd Blackwater) som är ett privatägt bolag. Kanske ska passa på att dra in den ryska maffian och alla korrupta oligarker också när vi ändå håller på?
Jag säger inte att USA är världens helgon. De har begått en hel del brott mot mänskliga rättigheter. Men Ryssland är fan så mycket mer ondskefull än USA.