2014-04-12, 18:16
Medlem
cqs avatar
Finns det någon officiell självmordsstatisk kopplad till Bitcoin?
Inget är tillagt på Wikipedia sidan än, därför jag undrar.

Kollade lite på Reddits forum där och såg flera poster där personer hade investerat mycket pengar i Bitcoin och som nu gjort en förlust på över 50%
Vet att åtminstone en högprofil person begått självmord nyligen pga Bitcoin, tror det var en VD på någon Bitcoin firma som slängde in handduken.
Men vore intressant att höra om vanliga Svensson personer som gick på hypen och insåg att det nu var över.
Citera
2014-04-12, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cq
Finns det någon officiell självmordsstatisk kopplad till Bitcoin?
Inget är tillagt på Wikipedia sidan än, därför jag undrar.

Kollade lite på Reddits forum där och såg flera poster där personer hade investerat mycket pengar i Bitcoin och som nu gjort en förlust på över 50%
Vet att åtminstone en högprofil person begått självmord nyligen pga Bitcoin, tror det var en VD på någon Bitcoin firma som slängde in handduken.
Men vore intressant att höra om vanliga Svensson personer som gick på hypen och insåg att det nu var över.
Precis som det finns självmord kopplade till banker och finanskriser. Just nu är det lite av en epidemi av självmord bland bankirer. Det är pengar och svaga människor som är problemet inte BTC.

Bitcoin hypen är långt ifrån vad den kommer vara en dag. Det har knappt börjat, så än är det ingen som är lurad. Och de som känner sig lurade får acceptera det och inte vara såna små bitches, det första man lär sig när man ger sig in i investeringar är att inte riskera pengar man inte har råd att förlora.

Orsakerna bakom den sjuka värdeökningen i slutet på 2013 och den efterföljande kraschen + nuvarande lågkonjunktur är mycket mer komplicerade än någon hype eller att bitcoin i sig skulle vara en blåsning. Men förstår att avundsjuka tyckare vill gotta sig i andras misär (som när du vill läsa om stackare som tagit livet av sig) istället för att passa på och köpa billiga coins. Bitcoin är inte över än.
Citera
2014-04-12, 20:33
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Bitcointishor kan du glömma. Bara plebejer som använder..

Jag ska fixa Rippletishor åt dig. Med tuff tuff tåget dessutom.

Motherfuckeers vad stort

Hahahha ripple

Ripplesystemet är intressant men ripple som valuta är helt jävla värdelöst. dessutom preminad åt helvete. Det är ett matematiskt faktum att du kommer förlora pengar på ripple, likt vegas (långsiktigt iallafall, det kommer nog stiga till sommarn tillsammans med bitcoin men du kommer fortfarande tjäna mer pengar på bitcoin än ripple i jämförelse)

Angående mikrotransaktioner så fixar bitcoin den biffen, inga problem.
Lycka till med pengatjäningen dock.
Citera
2014-04-13, 11:59
Medlem
Har laddat ner bitcoin kärna för att kunna ha en egen plånbok men det står att plånboken är osynkroniserad, har försökt leta på google men hittar inget, hur gör man för att få igång en egen plånbok?
Citera
2014-04-13, 12:14
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valairs
Har laddat ner bitcoin kärna för att kunna ha en egen plånbok men det står att plånboken är osynkroniserad, har försökt leta på google men hittar inget, hur gör man för att få igång en egen plånbok?

Det tar ~1 dag. Låt den synkronisera klart. Typ 15gb som ska laddas ner dvs. alla transaktioner som gjorts.
Citera
2014-04-13, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Det tar ~1 dag. Låt den synkronisera klart. Typ 15gb som ska laddas ner dvs. alla transaktioner som gjorts.

aah, okej, tack så mycket, 99 veckor efter står det nu
Citera
2014-04-13, 15:03
Medlem
vattenpipskamelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Orsakerna bakom den sjuka värdeökningen i slutet på 2013 och den efterföljande kraschen + nuvarande lågkonjunktur är mycket mer komplicerade än någon hype eller att bitcoin i sig skulle vara en blåsning. Men förstår att avundsjuka tyckare vill gotta sig i andras misär (som när du vill läsa om stackare som tagit livet av sig) istället för att passa på och köpa billiga coins. Bitcoin är inte över än.

Bitcoinsvärdet har ju gått käpprätt åt helvete sedan 6e januari utan att verka stiga inom den närmsta tiden. Ifall du är så himla säker på att bitcoinvärdet kommer gå upp så bör väl du avvakta ett bra tag till med att köpa? Värför köpa i en nedåtgående trend istället för att köpa när värdet är i botten så att du får maximalt med bitcoin för pengarna?
Citera
2014-04-13, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenpipskamelen
Bitcoinsvärdet har ju gått käpprätt åt helvete sedan 6e januari utan att verka stiga inom den närmsta tiden. Ifall du är så himla säker på att bitcoinvärdet kommer gå upp så bör väl du avvakta ett bra tag till med att köpa? Värför köpa i en nedåtgående trend istället för att köpa när värdet är i botten så att du får maximalt med bitcoin för pengarna?
Det bästa är att köpa när andra paniksäljer, jag tvivlar på att den kommer sjunka så mycket mer. Men jag håller inte i mina coins som många andra gör, trade'ar alts med bot och spenderar mest. Långsiktigt kommer däremot priset stiga, jag blir förvånad om det går ner till 300$ innan nästa ökning. Men det var mer generellt menat inget tips för alla att köpa på sig, jag handlar inte själv och har inte gjort på väldigt länge.
Citera
2014-04-13, 15:52
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenpipskamelen

Kolla på https://bitcoinwisdom.com/markets/bitstamp/btcusd 1D och MACD nästan så histogram är grön igen. En crossover. Botten var inte på $350 som vi såg? Den kan ha varit det.

Men jag håller med om att det är ett tag kvar tills uppåt trend. Till hösten 2014 tror jag det priset vi ser nu kommer att ha varit ett bra köptillfälle men allt är bara spekulation såklart.. För att förstå varför det är ett bra köpläge så får man läsa på vad det är man köper! Det är en stor risk men när alla ligger med dom pengar som dom kan acceptera att förlora då ser vi inga mer panikkrascher. Sen när någon vill köpa en bitcoin(Finn en anledning) så kommer de få betala det som någon vill sälja den till de för. Precis som med guld... Om ingen vill köpa ja då går vi mot $0 ingen kan hålla detta uppe då.
Citera
2014-04-14, 02:26
Medlem
Blackcoins, köp nu och bli rik snabbt. Kolla på charten på mintpal!
Citera
2014-04-14, 08:47
Medlem
Så där ja. Det är den här typen av snabba svängar jag har saknat. Inte bitcoinvärdigt att bara sakta blöda neråt...
Citera
2014-04-14, 16:40
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klondiker
Så där ja. Det är den här typen av snabba svängar jag har saknat. Inte bitcoinvärdigt att bara sakta blöda neråt...

absolut! Nu är det dags att dra in litte styvt papper
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in