Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Putin tillåter judar att ha inflytande och utrymme i Ryssland, min poäng med att påpeka det är att visa att han inte är den brinnande antisemit som du vill framställa honom som. Han är så pro-judisk det bara går om det gynnar hans planer.
Jag har aldrig försökt framställa Putin som "brinnande antisemit". Det jag gör är att försöka balansera bilden från vissas bisarra framställning om att han är "andra sidan av samma mynt" samt "styrd av judar". Det finns tyvärr inte så mycket som tyder på det är jag rädd. Är det verkligen en helt otänkbar idé att han har sina egna idéer och planer? Ibland överlappar det med nationalisters åsikter, ibland överlappar det med judars åsikter. Just nu verkar han vara i stark clinch med ZOG.
Citat:
FCJR får väl sägas ha ett visst inflytande, liksom Abramovitj. Eller?
Säkert är det så. Allting handlar om hur den tar sig uttryck. Om en jude äger ICA-butiken som ligger runt hörnet hos dig så innebär det ju att det finns "judiskt inflytande" i dina kvarter. Det är ju dock inte per automatik farligt eller ondskefullt.
Citat:
Putin vill bygga ett maktblock i Europa genom att ta över länder som tidigare ingick i den kommunistiska Sovjetunionen. Detta maktblock kommer vara anti-nationalistiskt, mångetniskt och rent diktatoriskt. Den enda sortens "nationalism" som kommer vara acceptabel i detta maktblock är en "nationalism" som är marginellt radikalare än Sverigedemokraternas kulturnationalism.
Allt som räknas är att störta den judiska hydra som lagt sig ovan på västvärlden. Om Putins projekt kan bidra till det är det bra. För du har väl inga planer på att flytta till Ryssland, eller?
Citat:
Jag tycker inte ett nationalistiskt Sverige ska acceptera Putins imperialistiska och anti-nationalistiska framfart.
Fast nu är det inget nationalistiskt Sverige...
Det som räknas är seger. Ifall Putin kan bidra till att försvaga, stoppa eller på olika sätt sabotera för ZOG så är det bra.
Principiellt sett är jag inte för imperialism men man skall inte ta dogmatiska ställningstaganden, det blir sällan bra. Något är bra om det är bra, något är dåligt om det är dåligt.
Citat:
Alla nationalister värda namnet borde begripa att Putin är ett hot mot Europa.
Vet inte. Känner mig inte speciellt hotad. Det är mest EU, judar och deras kollaboratörer som grinar om Putin. Jag känner mig mer hotad av de judiska maktstrukturer som idag forslar in tredje världen-människor, hjärntvättar européer genom media och bedriver sinnessjuka krig i Mellanöstern där man skickar unga vita män in i döden för en i grunden judisk strävan.
Citat:
Det innebär inte att man ska göra Ryssland mer mångetniskt eller att man ska förtrycka etnonationalister eller att man ska fördöma etniskt grundad nationalism.
Nej, naturligtvis är det inget jag ser på med blida ögon men som Charlotta Johansson klokt skrev:
Citat:
Vad gäller utrikespolitiska samarbeten bör det vara just utrikespolitiken som står i fokus. Att hävda att Ryssland är en omöjlig samarbetspartner på grund av inrikespolitiska frågor är jämförbart med den Amerocentriska demokratins heliga krig mot de stater som inte vill bygga sin värdegrund på västerländsk liberalism.
http://www.motpol.nu/charlottajohansson/2014/04/11/friskt-vagat-halften-vunnet-fungerar-mindre-bra-i-utrikespolitiska-konflikter/
Jag tror inte det finns så mycket mer att tillägga i den här diskussionen mellan dig och mig, det blir liksom bara ett ältande av samma saker så vi får väl se meningsutbytet som avslutat.