Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Landsförrädarna är de som via en judisk kupp illegalt tog över makten nyligen. I östra Ukraina verkar nationalismen däremot vara stark.
Att betrakta hela revolutionen som en "judisk kupp" är utomordentligt dumt. Misstaget du gör är att se "revolutionärerna" som en enhetlig skara med exakt samma åsikter men så är ju inte fallet.
Det som förenade människorna som protesterade var att dem ville ha bort den oerhört pro-ryska regimen som var präglad av korruption. Den utlösande faktorn var att Janukovytj verkade distansera sig från EU och närma sig Putin ännu mer, detta uppskattades inte av olika skäl. Där var allt från EU-dyrkare, liberaler, nationalister och andra som protesterade mot regimen och det gav resultat, den föll och ersattes av en interimregering där människor och partier som varit aktiva i revolutionen fick samsas så gott det gick med tanke på omständigheterna.
Visst, judar som anser att Putinismen står i vägen för deras planer ställde sig säkerligen bakom revolutionen, liksom EU och USA eftersom delar av den hade blickarna åt det hållet. Mitt i allt detta har nationalisterna hamnat och det är dem som förtjänar stöd, inte krafter som vill att Ukraina ska hamna under EU:s flagga eller krafter som vill att Putin ska ta kontroll över landet.
Oavsett vad vissa tycker så är inte Putin nationalismens vän, han är en imperialist som vill skapa en modern variant av Sovjetunionen eller nåt i den stilen. Etnicitet och ras saknar betydelse för honom, det primära är stormaktsdrömmarna. Han vill nu ta över hela Ukraina eftersom personerna som styr landet inte är pro-ryska, vem som helst kan räkna ut det.
Vi har alltså en maktgalen imperialist som inte bryr sig om ras och etnicitet mot EU/USA. Mitt i allt detta har vi ukrainska nationalister. Jag anser att vi ska stödja de ukrainska nationalisterna och inga andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Den illegala ukrainska regeringen ÄR den främmande makten. I öst gör nationalisterna uppror för att återta sitt land.
Återta sitt land? Du verkar se landsförräderi som något mycket fint, ditt äckel. Det packet ägnar sig åt i öst är landsförräderi, inget annat.