2013-05-09, 11:06
Medlem
De flesta kändisar är alkisar så detta förvånar mig inte. Jag hoppas att hela högen dricker ihjäl sig så vi slipper deras jävla gnällande.
Citera
2013-05-09, 16:42
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GallusGallus
De flesta kändisar är alkisar så detta förvånar mig inte. Jag hoppas att hela högen dricker ihjäl sig så vi slipper deras jävla gnällande.

så sant, idioter hela högen kan bara dricka som enda hobby.. tragiskt.
Citera
2014-04-10, 08:26
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Neddragningen på 133 miljoner kronor får stora följder enligt Kustbevakningen: 150 färre befattningar, färre fartyg och kuststationer. Närvaro till sjöss minskar med 30−40 procent

http://www.di.se/artiklar/2014/4/9/drapslag-for-kustbevakningen/?allakommentarer=

Skål!
Citera
2014-04-10, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
http://www.di.se/artiklar/2014/4/9/drapslag-for-kustbevakningen/?allakommentarer=

Skål!

Även om jag är mot sjöfyllerilagen så är det här bara korkat. Man borde ju ändå satsa pengar på vår kust.
Citera
2014-04-10, 21:52
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Även om jag är mot sjöfyllerilagen så är det här bara korkat. Man borde ju ändå satsa pengar på vår kust.
Verkligen! Just därför är sjöfyllerilagen så idiotisk. Den tar stora resurser från KBs verksamhet som skulle kunna användas till just omhändertagandet av vår kust. Så förhoppningsvis innebär neddragningarna att KB prioriterar bort ballongblåsandet.
Citera
2014-04-10, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
KB prioriterar bort ballongblåsandet.

Skulle ju INTE förvåna mig om det är precis det som är kvar.
E ju säkert skitkul och leka COPS på sjön.
Citera
2014-04-11, 06:20
Moderator
Carlboms avatar
Tur de är ovanliga att se som det är är i mina hemvatten iaf. Med nedskärningar kanske vi slipper dem helt. Securitasvakter med vapen och baywatchbåtar kan vi vara utan. Hoppas sjöpolisen istället börjar visa sig mer.
Citera
2014-04-12, 19:44
Medlem
ZapDragons avatar
Även om lagändringen för promillegräns kanske (?) var förhastad och inte baserad på fakta så har jag svårt att tro att nån politiker/en majoritet partier skulle våga backa lagen för om någon dör pga sjöfylla efter det är de helt rökta.

Lite ot men detta om kustbevakningen, jag fattar knappt varför de finns, ge deras båtar och prylar till sjöpolisen och flottan, verkar dyrt och onödigt med 3 myndigheter och sjöpolisen kan väl hålla koll på fylla och uppförande
Citera
2014-04-12, 22:20
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svea-jarl
Man ska väl bara förbjuda sådant som utgör ett problem ?
utgångspunkten är väl att det ska vara lagligt tills det framkommer ett skäl att förbjuda det.
Inget sådant skäl har framkommit. Därmed är lagändringen onödig.
Enkelt.

Det sker alltså inga olyckor där måttligt berusade personer framfört den olycksdrabbade båten?

Ponera att det bara skulle vara förbjudet att köra bil dyngrak. Skulle du på samma sätt kräva bevis på att småpackade förare i trafiken kan utgöra en fara innan du går med på en eventuell lagändring?

Var menar du att det inte har framkommit något skäl att förbjuda det? I förundersökningen inför lagändringen, eller i den här tråden på flashback?
Citera
2014-04-12, 22:47
Medlem
Oddballs avatar
Tycker lagen är rätt bra, enhetligt att ha samma gräns som i trafiken. Man ska inte framföra fordon, oavsett om det är på land eller vatten, i berusat tillstånd, svårare än så är det inte.
Citera
2014-04-13, 02:40
Medlem
I grunden ja.

Men man kommer ju inte ifrån att det är ENORM skillnad på att köra bil och båt.
Det är faktiskt fullt möjligt att köra båt rätt packad utan problem men med en bil skulle man inte ha lyckas lämna parkeringen.

Det kan ju vara ännu större skillnad beroende på vart man bor och vilken båt man kör.

Tycker sjötrafik är ett för stort område för en lag.
Kör man snabbare eller större båtar/fartyg borde det vara 0 gräns och tyngre straff beroende på hur stort och hur snabbt man kan åka. Sitte rman i en eka med flytväst på... who cares?

Helt fel och inte ens möjligt att jämför med vägtrafik även fast det handlar om transport från a till b
Citera
2014-04-13, 06:09
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowtech
Sitte rman i en eka med flytväst på... who cares?

Fast problemet är att det där fyllot med flytväst i ekan gör så idiotiska manövrar att andra blir tvungna att väja i hög hastighet och då kan olyckan vara framme.

Ungefär som gamla gubbar i trafiken - de kanske inte själva krockar så ofta men de är ofta orsaken till att andra krockar genom sitt ganska risiga trafikbeteende (vilket i sin tur ofta beror på nedsatt syn/hörsel och reaktionsförmånga - dvs åldern).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in