2014-04-13, 00:05
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
"De beväpnade ser professionella ut och liknar soldaterna som tog makten på Krimhalvön. Inga militära blåbär utan snarare av typen fallskärmssoldater. Men borgmästaren i Slovjansk en känd Janukovytjsupporter, som dyker upp lagom till stormningen säger att soldaterna inte är ryska."

Vad i denna text tyckte du inte var väldigt upplysande om vilka som ligger bakom ockupationen?
Japp då är det alltså bevisat att dessa "separatister" i hela verket hela tiden varit FSB-agenter och spetznaz, vilket jag redan påpekat många gånger i den här tråden. Givetvis har ingen vettig ukrainare nån lust att tillhöra pisslandet Ryssland.

Vissa av kommunisterna i den här tråden ägnar sig för övrigt åt rent trolleri och skall inte tas på allvar, då ingen tänkande människa kan ha så bisarra åsikter.
2014-04-13, 00:05
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
"De beväpnade ser professionella ut och liknar soldaterna som tog makten på Krimhalvön. Inga militära blåbär utan snarare av typen fallskärmssoldater. Men borgmästaren i Slovjansk en känd Janukovytjsupporter, som dyker upp lagom till stormningen säger att soldaterna inte är ryska."

Vad i denna text tyckte du inte var väldigt upplysande om vilka som ligger bakom ockupationen?
Titta på filmen så ser du att de inte är så jätteprofessionella. Det är mer vilja än kunnande där, men inbrytningen går vägen. Tror väldigt få av dem hoppat fallskärm någon gång.
2014-04-13, 00:09
Medlem
Zeunerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det kan inte vara möjligt att det sker i Kiev. Du måste missförstått något.

Nyheterna spretar och troligen så har SVT slarvat till det, men i vilket fall så är spelet annorlunda nu, det är inte längre enbart random uppskrämd Kievbo som krälar i stoftet i hopp om att få leva. Kiev står inför ett uppretat Ukraina med vapen i hand och landet drar åt snaran runt skojarna i Kiev och inte tvärtom.

Det är som jag skrev här i början, att vara slav och nazist och om så bara på skoj som det heter... det är en hädelse och straffet blir inte nådigt.
2014-04-13, 00:11
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Jag ignorerar inte din förfrågan men du är inte mottaglig för argument, dvs. underkänner all bevisning som finns. Jag har - väldigt många i denna tråd har, många forskare har, presenterat den bevisning du efterfrågar. Men allt detta är förstås fåfängt eftersom du är oemottaglig för argument.

Det är förstås upp till dig att underkänna uppenbara faktum. Det har jag ingen ytterligare synpunkt på men jag är rädd att du inte kan diktera agendan utifrån din egen förvirrade ideologiska världsbild som inte håller någon väg öppen för bevisföring.

Jag har ju erbjudit dig möjligheten att en gång för alla presentera dina faktum.

Jag gav dig en punktlista som ska vara uppfylld för att slutsatsen "nazister tagit makten med våld" ska anses vara legitimerad. Hur kan jag vara oemottaglig för argument, när jag på ett väldigt pedagogiskt sätt visar dig exakt vad du ska presentera för att bevisa dina argument. Tvärtom öppnar jag upp en möjlighet för dig att faktiskt bevisa dina påståenden för alla läsare av denna tråd. Vänligen presentera några grunder/fakta i enlighet med punktlistan.

Så sluta inkomma med personangrepp och massa annat ovidkommande, utan ta och presentera grunderna för dina påståenden. Det räcker inte med personliga tycken, gissningar, intuitioner, lögner, propaganda, konspirationsteorier. Insinuationer av detta slag drar bara ner nivån på denna diskussion. Vi vill hålla en seriös nivå på diskussionen. Ska du inkomma med påståenden och slutsatser så är det rimligt att kräva en presentation av grunderna/faktum. Annars ber jag dig att sluta spamma och sprida lögner i tråden.
2014-04-13, 00:13
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Titta på filmen så ser du att de inte är så jätteprofessionella. Det är mer vilja än kunnande där, men inbrytningen går vägen. Tror väldigt få av dem hoppat fallskärm någon gång.

Menar du den här pinsamma videon? http://m.youtube.com/watch?v=FpdCvuf-ZOk

Citat:
Ursprungligen postat av hegernataren
Givetvis har ingen vettig ukrainare nån lust att tillhöra pisslandet Ryssland

Nej och det har vi sett i många videos, tillhöra ryssland vill ingen för då hade de redan flyttat över gränsen. I Ukraina är de friare och lyckligare.

Citat:
Ursprungligen postat av hegernataren
Vissa av kommunisterna i den här tråden ägnar sig för övrigt åt rent trolleri och skall inte tas på allvar, då ingen tänkande människa kan ha så bisarra åsikter.

Ja det är synd, ett bolsjeviktroll dessutom! Lite felplacerad
2014-04-13, 00:18
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicotinell
http://m.youtube.com/watch?v=FpdCvuf-ZOk

Här är en intervju med bägge parter i donetzk och även det "vanliga" folket på slutet.

Faktiskt intressant:

WT i den officiella administrationsbyggnaden och givetvis totalt kaos.

En sansad guvernör

Och lite olika åsikter ibland vanligt folk. Dock verkar de som vill ha ett neutralt Ukraina och de som vill att Ukraina skall bli en del av väst, överväga.

Vice är faktiskt en intressant internetkanal!
2014-04-13, 00:34
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Jag har ju erbjudit dig möjligheten att en gång för alla presentera dina faktum.

Tack det var snällt, men du lyssnar inte.

Jag har ju redan presenterat bevis förra natten och många nätter innan. Det är bara söka i mina inlägg. Det hjälper inte att du underkänner dem. Du har nämligen inte tolkningsföreträde. Jag litar mer på forskare, på vad folk faktiskt sagt, på vad som refererats av trovärdiga källor än på vad du säger.

Allt om Svoboda, Right Sector, Julia Tymoshenko, Bandera - allt som sammankopplar dessa i varierande grad med anti-semitism, folkmord på etnisk grund, deltagande på nazitysklands sida med stridande förband, misshandel av politiska motståndare, misshandel av journalister, misshandel av åklagare, bokbål, hot om utplåning av den ryska befolkningen, hot om kärnvapenkrig osv. finns dokumenterat i överflöd.

Men denna dokumentation underkänner du. Istället föreställer du sig att jag skall anpassa mig till din agenda och dina krav på "bevis". Det kommer aldrig att inträffa.

Du är bara en propagandist som förnekar faktum om Kievs, Svobodas och Rights Secors anknytning till nazism och till hyllandet av personer som begått folkmord på etnisk grund.
2014-04-13, 00:35
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Rekommenderar även att ta del av denna artikel av Timothy Snyder:
http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/nar-propagandans-dimridaer-banade-vag-for-kriget/

Beträffande Svoboda så finns det ett intressant uttalande av en judisk ledare för stridsgrupp på Majdan:

http://www.jta.org/2014/02/28/news-opinion/world/in-kiev-an-israeli-militia-commander-fights-in-the-streets-and-saves-lives

Här kan du också läsa om Högra Sektorns relation till judar:

http://forward.com/articles/194722/three-jews-among-those-killed-in-ukraine-uprising/

http://euromaidanpr.com/2014/02/27/right-sector-assures-israeli-ambassador-that-they-reject-antisemitism/

http://rupaper.com/post/24310

Intressanta artiklar!
2014-04-13, 00:45
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Tack det var snällt, men du lyssnar inte.

Jag har ju redan presenterat bevis förra natten och många nätter innan. Det är bara söka i mina inlägg. Det hjälper inte att du underkänner dem. bla bla bla

Jag förnekar inte att du har skrivit en massa saker i denna tråd.

Dock bad jag dig att presentera konkreta faktum och grunder i enlighet med punktlistan. Detta har du inte gjort. Bara på detta sätt kan du legitimera dina påståenden.

Du kan fortsätta skriva vad du vill, men så länge du inte presenterat faktum enligt punktlistan så är dina skriverier ingenting annat än grundlösa påståenden.

Du väljer själv hur du vill uppfattas här. Just nu är du bara en lögnare som sprider falska och ogrundade påståenden och sänker diskussionsnivån här. Vill du ändra på det så har jag skrivit hur du ska göra. Du får en schysst och rättvis möjlighet. Valet är i dina händer.
2014-04-13, 01:05
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Jag förnekar inte att du har skrivit en massa saker i denna tråd.

Dock bad jag dig att presentera konkreta faktum och grunder i enlighet med punktlistan. Detta har du inte gjort. Bara på detta sätt kan du legitimera dina påståenden.

Du kan fortsätta skriva vad du vill, men så länge du inte presenterat faktum enligt punktlistan så är dina skriverier ingenting annat än grundlösa påståenden.

Du väljer själv hur du vill uppfattas här. Just nu är du bara en lögnare som sprider falska och ogrundade påståenden och sänker diskussionsnivån här. Vill du ändra på det så har jag skrivit hur du ska göra. Du får en schysst och rättvis möjlighet. Valet är i dina händer.
Har de slagit runt fullständigt på dig?

Skriva enligt din punktlista, annars gäller det inte!

Du tar helt enkelt inte åt dig av argument och sedan är det inte mer med det. Hur mycket du än får presenterat för dig så avfärdar du det som undantag och framhärdar i din egna enda sanna verklighet.
2014-04-13, 01:16
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Fine. Du får tycka det. Inga problem för mig, men huruvida jag kan inlösa mina påståenden är inte en fråga som du avgör. Om du vore domare, då hade du avgjort saken.

Detta är ett diskussionsforum där man kan lägga fram sina uppfattningar. Dessa kan man (men behöver förstås inte) ge stöd för om man vill. Jag har gått dig tillmötes även om jag på förhand visste att du skulle avvisa mina grunder, då jag har sett hur du argumenterat i tråden tidigare då du avvisat uppenbarliga bevis.

Jag gick dig tillmötes blott av det skälet att jag återigen fick tillfälle att uppvisa fascismens och nazismens brott och hot, samt den ideologi som ligger bakom och hur denna ideologi bärs upp av bl a Svobodas ledare. Denna ideologi bars också upp av den halvmiltära milis som kom att med våld störta den ukrainska demokratin, en våldsanvändning som sedan fortsatte i Kiev och i Västukraina.

Nu är förstås Kievs saga all. Den har förlorat slaget om Ukraina. Nu återstår bara att slicka såren och fundera på om man vill acceptera federalism eller förlora Östukraina till Ryssland.

Alla ni som stödde Kiev under denna kamp bör förstås fråga sig om kampen var värd förlusten av Krim samt Östukraina? Ja, det är inte ens en gång säkert att Ukraina som stat kommer att överleva.

Var kampen värt priset? Var det värt att hylla störtandet av demokratin, istället för att vänta in nästa presidentval och parlamentsval och den parlamentariska och demokratiska vägen åstadkomma de förändringar ni eftersträvade?
2014-04-13, 01:24
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Har de slagit runt fullständigt på dig?

Skriva enligt din punktlista, annars gäller det inte!

Du tar helt enkelt inte åt dig av argument och sedan är det inte mer med det. Hur mycket du än får presenterat för dig så avfärdar du det som undantag och framhärdar i din egna enda sanna verklighet.

Jag tar åt mig av argument, dock så skall underlaget för argumentet (grunden) korrespondera mot slutsatsen. Det räcker inte med lösa påståenden tagna här och där.

Den omständigheten att Svobodamedlem misshandlat TV-chefen utgör visserligen grunden för slutsatsen att han begått en brottslig gärning. Dock utgör det ingen grund för slutsatsen att "nazister tagit makten med våld". Listan på liknande exempel kan göras lång... Er argumentation bygger på lösryckta och osammanhängande grunder och kan inte på något sätt leda till den slutsatsen ni drar.

För att bevisa slutsatsen att "nazister tagit makten med våld" så är det rimligt att kräva en presentation av grunder/faktum för dessa slutsatser. Punktlistan representerar de grunder/faktum vars existens ni behöver belägga för att rätteligen kunna dra den slutsatsen ni drar, d.v.s. "nazister tagit makten med våld".

Utan dessa grunder så faller er slutsats. D.v.s. era argument blir grundlösa. Lögner, propaganda, subjektiva personliga tycken m.m., är exempel på grundlösa argument.

Ni har ju skrivit i flera månader om nazister/fascister, trots att vi presenterat grunder för motsatsen. Er övertygelse har således varit väldigt stark. Det borde i dessa fall inte vara så svårt att uppfylla punktlistan, om ni nu vill framstå som trovärdiga. Vad är problemet? Varför ska det vara så svårt om ni har rätt? Varför kan ingen av er bara ta och göra det? På detta sätt kommer ni vinna gehör för era ståndpunkter och därmed göra moder Ryssland en stor tjänst.
Senast redigerad av fridaynightout 2014-04-13 kl. 01:27.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in