Citat:
Ursprungligen postat av
postkran
Ja det är märkligt att dom inte gör som med folk som försökt o försöker åka till syrien, stoppar dom innan dom hinner till flygplatsen.
Om man förstår hur det hänger ihop så blir det fullt logiskt, staters folk äger fri rörlighet sedan beror det alldeles på vad de kallar sig och vad som händer dem är att de blir brända...dvs deras identitet och uppgift blir röjd och därmed så är de förbrukade.
Du jag vi blir brända på riktigt typ ett brinnande bildäck runt halsen och inte en djävel skulle bry sig, om vi kom fram dvs, bara det är knepigt utan en giltig behörighet.
Jag frågade min släkting hur i fan amerikaner och andra kunde ta sig in till hårt bevakade frontavsnitt bara för att testa sanningen i historien, gosse sade han tåg, båt, o flyg fanns då också och den sortens människor de reser som de vill och jag lovar den gubben snackade aldrig skit och stred en 40mil in bortom Leningrad och upplevde en del märkliga saker där inne i Sovjet som först idag är delvis erkända.
Vad som triggade min berättelse är ett inlägg här hur multikulturellt axis var och hur finnarna tröttnade, och ja gubben slogs för axis och träffade på i princip hela europa och lite till men det var inte den stora grejen utan den att det rände runt främmande folk som inte hörde hemma hos fi heller, det är globetrotters i död o förintelse, statsmakternas folk inskickade att få igång saker och de äger VIP kort.
Så att de här gökarna i Ukraina de reste dit och de reser hem, värre blir det med ukrainarna själva.