Citat:
Ursprungligen postat av
Europeisch
Att någon är jude gör inte denna person ondskefull i sig.
Det är dock så du får det att låta är jag rädd.
Citat:
Det som räknas är vad de sysslar med.
Ja.
Citat:
I Putin-Ryssland verkar de inte få syssla med att driva landet ner i avgrunden och vilja förinta folket, så som de gör i Sverige och många andra västliga nationer.
Putin tillåter judar att ha inflytande och utrymme i Ryssland, min poäng med att påpeka det är att visa att han inte är den brinnande antisemit som du vill framställa honom som. Han är så pro-judisk det bara går om det gynnar hans planer.
Citat:
Det är ju frågan om vad "judiskt inflytande" betyder också. Att en jude finns någonstans och agerar på olika sätt gör ju inte det till "judiskt inflytande" i vår mening.
FCJR får väl sägas ha ett visst inflytande, liksom Abramovitj. Eller?
Citat:
Putin är inte med på tåget. Putin är inget hot mot oss. Det finns därmed ingen anledning att undergräva honom.
Putin vill bygga ett maktblock i Europa genom att ta över länder som tidigare ingick i den kommunistiska Sovjetunionen. Detta maktblock kommer vara anti-nationalistiskt, mångetniskt och rent diktatoriskt. Den enda sortens "nationalism" som kommer vara acceptabel i detta maktblock är en "nationalism" som är marginellt radikalare än Sverigedemokraternas kulturnationalism.
Citat:
Helst vill jag att vi ska vara neutrala och samarbeta i de frågor där vi är överens. Inte drivas av rysshat och samarbeta med NATO och hjälpa judar till makten i vårt land.
Jag tycker inte ett nationalistiskt Sverige ska acceptera Putins imperialistiska och anti-nationalistiska framfart.
Citat:
Naivt och dumdristigt... Alla nationalister värda namnet vet vad NATO står för. Någon jävla standard får man upprätthålla.
Alla nationalister värda namnet borde begripa att Putin är ett hot mot Europa.
Citat:
Och du borde hysa en viss förståelse för att Ryssland är mångetniskt om du vet det minsta om den ryska historien. Det är inte en nationalstat som vi känner den. Ryssland har alltid varit en helt annan typ av stat än exempelvis den svenska.
Det innebär inte att man ska göra Ryssland
mer mångetniskt eller att man ska förtrycka etnonationalister eller att man ska fördöma etniskt grundad nationalism.