Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-28, 01:32
  #529
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Tack för ditt svar!

Jag hade blivit glad ifall ni lyckades krossa liberalerna i regeringen men tyvärr tror jag chanserna är små. Det är för stora krafter i rörelse runt omkring där nere i öster. Det ser ut att bli våldsamt de närmaste veckorna ifall protesterna blir större och fortsätter. Hoppas du klarar dig helskinnad ur detta.
Går kampanjen som det är tänkt så misstänker jag att vi kommer se en 2:a maidan, men den här gången så hoppas jag (och jag kommer propagera för det) att man inte slutar halvvägs utan avsätter samtliga korrupta politiker samt avskedar samtliga poliser (då dessa visat sig vara avskum värre än kackerlackor). Ska man rasera ett korrupt system går det inte att man tar bort toppen på pyramiden, man måste även rasera botten och mellanskiktet.

Jag hoppas också att jag överlever det här, vill ju gammal nog att skriva mina memoarer.

/Micke
Citera
2014-03-29, 01:37
  #530
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Under kvällen så pågick en demonstration med ett par tusen demonstranter på Maidantorget, dessa krävde ansvarig ministers avgång och fängslande för mordet på Sacha Bilyi. Man hade gett en tidsfrist till regeringen som gick ut kl 19:00, detta tillsammans med en allt offensivare politik från liberaler mot nationalister gjorde att man valde att attackera parlamentet. Något senare på natten stannade 400 nationalister kvar för att vakta parlamentet, demonstrationerna kommer fortsätta under morgondagen. Minst en polis omhändertogs och frågades ut under vad man kan säga oömma former. Om man ska tro hur folk talar så närmar sig ytterligare en revolution, den här gången så riktar den sig mot liberalerna i regeringen som nu visat sitt rätta ansikte. En kampanj kommer att påbörjas och beroende på hur regeringen hanterar situationen så kan det sluta olika, men min önskan är att folkets fiender som idag sitter på makten kastas ut och fängslas för brott mot mänskligheten. Den som lever får se.

/Micke

Fantastiskt, detta behövs. De goda krafterna tar och börjar rensa upp.
Citera
2014-03-29, 09:11
  #531
Medlem
Hyperexiums avatar
Hej Mikael Skillt!

Jag har två frågor till dig i nuläget!

1. Följande citat från artikel i Fria Tider:

http://www.friatider.se/swede-patrol...paramilitaries

Citat:
He also told us that he recently ran into a man in an American uniform, carrying an American-made rifle. “It was a bit odd, but it turned out he was Ukrainian,” Skillt said. “He had a modified, short-barrel M-16 with a telescopic sight. We said a quick hello.”

Är du helt säker på att denna man verkligen var Ukrainsk? Med tanke på klädsel och utrustning så anmärkte du ju själv på att det var lite konstigt. Det jag syftar på här är givetvis att många kan vara inblandade i det som nu händer (det vet ju du mer än jag som är på plats). Har du några andra funderingar just nu kring detta korta möte annat än det du uppger här? Oavsett vad så skulle Jag uppskatta att höra flera sådana liknande iakttagelser i framtiden som du gör (OM du har möjlighet s a s att vidareförmedla dessa då så klart)!

2. Kan hända att detta varit upp tusen gånger tidigare eftersom jag INTE har följt tråden (fick ett tips utav en vänlig själ inne på FT om denna tråd). Är du nere i Ukraina av ett helt personligt val/kall eller är du "utkommenderad" utav SvP eller någon annan? Även följande fråga. Vad anser du personligen om den (emfas) eventuella påverkan detta skulle kunna ha i framtiden på SvP:s generella stöd inom Sverige?

MVH
__________________
Senast redigerad av Hyperexium 2014-03-29 kl. 09:33.
Citera
2014-03-29, 11:02
  #532
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Hej Mikael Skillt!

Jag har två frågor till dig i nuläget!

1. Följande citat från artikel i Fria Tider:

http://www.friatider.se/swede-patrol...paramilitaries



Är du helt säker på att denna man verkligen var Ukrainsk? Med tanke på klädsel och utrustning så anmärkte du ju själv på att det var lite konstigt. Det jag syftar på här är givetvis att många kan vara inblandade i det som nu händer (det vet ju du mer än jag som är på plats). Har du några andra funderingar just nu kring detta korta möte annat än det du uppger här? Oavsett vad så skulle Jag uppskatta att höra flera sådana liknande iakttagelser i framtiden som du gör (OM du har möjlighet s a s att vidareförmedla dessa då så klart)!

2. Kan hända att detta varit upp tusen gånger tidigare eftersom jag INTE har följt tråden (fick ett tips utav en vänlig själ inne på FT om denna tråd). Är du nere i Ukraina av ett helt personligt val/kall eller är du "utkommenderad" utav SvP eller någon annan? Även följande fråga. Vad anser du personligen om den (emfas) eventuella påverkan detta skulle kunna ha i framtiden på SvP:s generella stöd inom Sverige?

MVH

1. Helt säker kan jag ju aldrig vara utan att få full insyn i amerikanska försvarsdokument. Men han pratade Ukrainska, såg ukrainsk ut (de ser lite annorlunda ut) och de andra talade länge med honom. Sen vill jag ju tro att amerikanska underrättelseorganisationer skulle vara smartare än att de klädde ut sina agenter i amerikansk uniform.

2. Det var ett privat initiativ som sedan blev en mindre arbetsgrupp. Vår insats här nere lär nog inte påverka SvP i någon större utsträckning, men det vi märkt är att det nästan bara är vanligt folk som kontaktar oss, trycket från nationalister har inte varit lika stort, även om de är i majoritet bland de som faktiskt åkt ner.

/Micke
Citera
2014-03-29, 11:13
  #533
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
1. Helt säker kan jag ju aldrig vara utan att få full insyn i amerikanska försvarsdokument. Men han pratade Ukrainska, såg ukrainsk ut (de ser lite annorlunda ut) och de andra talade länge med honom. Sen vill jag ju tro att amerikanska underrättelseorganisationer skulle vara smartare än att de klädde ut sina agenter i amerikansk uniform.

2. Det var ett privat initiativ som sedan blev en mindre arbetsgrupp. Vår insats här nere lär nog inte påverka SvP i någon större utsträckning, men det vi märkt är att det nästan bara är vanligt folk som kontaktar oss, trycket från nationalister har inte varit lika stort, även om de är i majoritet bland de som faktiskt åkt ner.

/Micke

Tackar stort för svaren, Micke! Jag återkommer om jag har några fler relevanta frågor i framtiden!

MVH
Citera
2014-04-01, 07:50
  #534
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Du har flera poänger som jag håller med om. Även jag har invändningar mot "vit nationalism", samtidigt som jag anser att den innehåller en del nödvändiga komponenter.

Redan idag tycker jag att man med visst fog kan fråga sig i vilken mån det existerar någon svensk kultur. Vad finns det av värde för den evolutionära överlevnadskampen i den nutida svenska kulturen? Finns det något annat än mer eller mindre diffusa kvardröjande rester av det gamla? Det som idag utgör det svenska folkflertalets "kultur" är ju till stor del inte mycket att hänga i granen och är inte heller unikt svensk. De allra flesta svenskar är idag kraftig alienerade. En svensk från 1950-talet skulle ha mer gemensamt med många utomeuroepiska invandrare än med många av dagens svenskar, även om det medfödda lynnet skulle vara mer likt de nutida svenskarnas.

Är den nutida svenska folkidentiteten tillräcklig? Har den något större värde när det gäller säkrandet av folkets överlevnad och utveckling? Bevisligen så har ju även den äldre och mer traditionella svenska folkidentiteten varit helt oduglig när det gäller att bevara folket. De enda folk som har en överlevnadsduglig folkidentitet är extremt etnocentriska folk. Öppna och individualistiska folk klarar sig helt enkelt inte i en värld där de inte får vara ifred. Svenskar och flera andra nordliga folk är som hober eller dronter som bara lallar runt i sin glesbefolkade och avlägsna nordliga obygd, i väntan på att låta sig utnyttjas och utrotas.




En stor majoritet av dagens etniska svenskar har i stora drag samma "kultur" som de flesta andra människor i västerländska nationer. Det judarna vill är att alla ska smälta samman till en brun sörja av konsumenter och arbetare. Detta kommer till stor del också att hända. Det har redan hänt i viss mån. Att jobba jobb, glo på TV, vara ett hjärntvättat PK-mongo, vara allmänt efterbliven och obildad, tillfredsställa grundläggande drifter och behov, och lite till, är inte någon "kultur". Svenskar pratar svenska, står i kö, äter sill på midsommar och har lite andra lustiga saker för sig, men dessa kvardröjande fenomen duger inte mycket till om vi ska vända på steken, rädda de vita folken och styra upp den här planeten. Det som behövs är en "religion" som syftar till att främja jordens vita kvalitetsfolk.
Jag håller med om vad du skriver. Kalla det världsåskådning istället för "religion" så är jag med på tåget. Visst är sannolikheten stor att svenskarna går under som folk. Inte minst därför att så många nationalister för en idealistisk självutplånande kamp istället för en materialistisk självstärkande kamp. En stor del av det svenska folket är livsdugligt, men om den livsdugliga delen fortsätter att offra sig för den livsodugliga kommer båda att gå under i processen.

Min personliga inställning är dock hoppfull, eftersom en lösning på problemet redan formulerats och kommer att börja implementeras när tiden är kommen. Ibland måste man låta människor och deras ideer få sin chans att lyckas innan de är redo att lyssna på levnadsvisare råd.

Låt oss anta att svenskarna går under som folk, vad händer då? Sannolikt motsvarande som händer om Sverige går under som land: EU, det större sammanhanget förstärks, och regionerna, det mindre sammanhanget förstärks. Samma med folket, vissa försvinner till den världsomspännande vita nationalismen och resten till mer regionala nordiska sammanhang.

Så om denna trådrubrik är sann, att "SvP rekryterar till Ukraina", så är det en naturlig del i den redan förutspådda utvecklingen/avvecklingen.
Citera
2014-04-01, 15:44
  #535
Medlem
Blixtmannens avatar
Så nu håller den NWO-trogna regeringen på att avväpna högersektorn. Skillt; vad händer o du stora korre.
Citera
2014-04-01, 15:45
  #536
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Så nu håller den NWO-trogna regeringen på att avväpna högersektorn. Skillt; vad händer o du stora korre.
Såg nyheten på FT också. Undra vad som händer härnäst. Spännande
Citera
2014-04-01, 15:52
  #537
Avstängd
Straybullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Så nu håller den NWO-trogna regeringen på att avväpna högersektorn. Skillt; vad händer o du stora korre.
https://twitter.com/MikaelSkillt är bra att hålla koll på, han brukar härja runt där oftare än vad han är inne på Flashback. Vad jag läste i morse så flyttar de sig till en bas utanför Kiev. Det är förstås djupt problematiskt och oroväckande om Svoboda stödjer avväpningen. Det går dessutom mot deras egen uttalade politik och punkt 31 (31. Allow all mentally healthy citizens of Ukraine that have never been convicted of a crime to freely acquire and possess firearms and cold weaponry.)

Finns det några uppgifter kring vilka som röstade hur?
Citera
2014-04-01, 16:01
  #538
Medlem
Ahrkantoss avatar
Inte alls oväntat. Alltid en fördel om man läst sin Machiavelli innan man hoppas kunna åstadkomma någon verklig förändring.
Citera
2014-04-01, 16:04
  #539
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det går dessutom mot deras egen uttalade politik och punkt 31 (31. Allow all mentally healthy citizens of Ukraine that have never been convicted of a crime to freely acquire and possess firearms and cold weaponry.)

Finns det några uppgifter kring vilka som röstade hur?


Att lita på politiker är ungefär som att spela roulette med en fulladdad revolver.
Citera
2014-04-01, 16:05
  #540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
https://twitter.com/MikaelSkillt är bra att hålla koll på, han brukar härja runt där oftare än vad han är inne på Flashback. Vad jag läste i morse så flyttar de sig till en bas utanför Kiev. Det är förstås djupt problematiskt och oroväckande om Svoboda stödjer avväpningen. Det går dessutom mot deras egen uttalade politik och punkt 31 (31. Allow all mentally healthy citizens of Ukraine that have never been convicted of a crime to freely acquire and possess firearms and cold weaponry.)

Finns det några uppgifter kring vilka som röstade hur?

AB skriver så här:

Citat:
Kiev. Ukrainas parlament har röstat igenom ett beslut om att de självförsvarsgrupper som bildades under den politiska krisen ska avväpnas. Både Ryssland och väst har krävt att de beväpnade grupperna ska upplösas.

– Ukrainas folk kräver ordning. De som bär vapen - förutom polisen, säkerhetstjänsten och nationalgardet - är sabotörer som verkar mot vårt land, sade Ukrainas tillförordnade president Oleksandr Turchynov inför omröstningen.

256 ledamöter röstade för beslutet, ingen röstade emot.

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/s...cle18646327.ab
__________________
Senast redigerad av Europeisch 2014-04-01 kl. 16:07.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback