2014-04-13, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Återta sitt land? Du verkar se landsförräderi som något mycket fint, ditt äckel. Det packet ägnar sig åt i öst är landsförräderi, inget annat.

Hur tänkte du nu dom östra delar+krim fick Ukraina av Sovjet som tillhör ryssar.
Och nu har man en kriminell bög och flykting som sitter vid makten och dikterar villkor.

https://www.youtube.com/watch?v=bqpTXfMgdH4

http://www.news-ua.com/wp-content/uploads/2014/01/%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%B2.jpg
Citera
2014-04-13, 01:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slavicbrother
Hur tänkte du nu dom östra delar+krim fick Ukraina av Sovjet som tillhör ryssar.
Och nu har man en kriminell bög och flykting som sitter vid makten och dikterar villkor.

https://www.youtube.com/watch?v=bqpTXfMgdH4

http://www.news-ua.com/wp-content/uploads/2014/01/%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%B2.jpg

Ditt inlägg saknar fullkomligt relevans.
Citera
2014-04-13, 01:13
Medlem
Citat:
Att betrakta hela revolutionen som en "judisk kupp" är utomordentligt dumt. Misstaget du gör är att se "revolutionärerna" som en enhetlig skara med exakt samma åsikter men så är ju inte fallet.

Det som förenade människorna som protesterade var att dem ville ha bort den oerhört pro-ryska regimen som var präglad av korruption. Den utlösande faktorn var att Janukovytj verkade distansera sig från EU och närma sig Putin ännu mer, detta uppskattades inte av olika skäl. Där var allt från EU-dyrkare, liberaler, nationalister och andra som protesterade mot regimen och det gav resultat, den föll och ersattes av en interimregering där människor och partier som varit aktiva i revolutionen fick samsas så gott det gick med tanke på omständigheterna.

Visst, judar som anser att Putinismen står i vägen för deras planer ställde sig säkerligen bakom revolutionen, liksom EU och USA eftersom delar av den hade blickarna åt det hållet. Mitt i allt detta har nationalisterna hamnat och det är dem som förtjänar stöd, inte krafter som vill att Ukraina ska hamna under EU:s flagga eller krafter som vill att Putin ska ta kontroll över landet.

Oavsett vad vissa tycker så är inte Putin nationalismens vän, han är en imperialist som vill skapa en modern variant av Sovjetunionen eller nåt i den stilen. Etnicitet och ras saknar betydelse för honom, det primära är stormaktsdrömmarna. Han vill nu ta över hela Ukraina eftersom personerna som styr landet inte är pro-ryska, vem som helst kan räkna ut det.

Vi har alltså en maktgalen imperialist som inte bryr sig om ras och etnicitet mot EU/USA. Mitt i allt detta har vi ukrainska nationalister. Jag anser att vi ska stödja de ukrainska nationalisterna och inga andra.

Återta sitt land? Du verkar se landsförräderi som något mycket fint, ditt äckel. Det packet ägnar sig åt i öst är landsförräderi, inget annat.

Om kuppen är finansierad av judar, gynnar den judiska saken samt ifall judar får ökat inflytande så är det i all rimlig mening en judisk kupp. Nuland erkände öppet att man har finansierat NGOs i Ukraina, judar hatar Ryssland och ett övertagande av Ukraina öppnar för byggande av NATO-baser i Ukraina som kan ringa in Ryssland och den judiska oligarken Kolomoisky blev guvernör i Dnipropetrovsk Oblast efter revolutionen där han har ytterst stora ekonomiska intressen och den nuvarande presidenten i Ukraina är jude.

Slutsats: kuppen var judisk liksom "revolutionen" mot Assad i Syrien var judisk. Det spelar ingen roll vad enskilda personer tror att de sysslar med. Det väsentliga är vad deras agerande leder till i praktiken. I det här fallet är det klart att agerandet ökade judarnas inflytande.
Citera
2014-04-13, 01:19
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Om kuppen är finansierad av judar, gynnar den judiska saken samt ifall judar får ökat inflytande så är det i all rimlig mening en judisk kupp. Nuland erkände öppet att man har finansierat NGOs i Ukraina, judar hatar Ryssland och ett övertagande av Ukraina öppnar för byggande av NATO-baser i Ukraina som kan ringa in Ryssland och den judiska oligarken Kolomoisky blev guvernör i Dnipropetrovsk Oblast efter revolutionen där han har ytterst stora ekonomiska intressen och den nuvarande presidenten i Ukraina är jude.

Slutsats: kuppen var judisk liksom "revolutionen" mot Assad i Syrien var judisk. Det spelar ingen roll vad enskilda personer tror att de sysslar med. Det väsentliga är vad deras agerande leder till i praktiken. I det här fallet är det klart att agerandet ökade judarnas inflytande.

Det är klart att judar gjort sitt bästa för att vrida allting till deras fördel. När Putin tog makten i Ryssland bidrog judar i hög grad till det, judar är ofta inblandade i mycket. Jag förväntar mig att du entydigt och klart fördömer Putin eftersom judar "låg bakom" hans makttillträde.
Citera
2014-04-13, 01:23
Medlem
Citat:
Det är klart att judar gjort sitt bästa för att vrida allting till deras fördel. När Putin tog makten i Ryssland bidrog judar i hög grad till det, judar är ofta inblandade i mycket. Jag förväntar mig att du entydigt och klart fördömer Putin eftersom judar "låg bakom" hans makttillträde.

Jag tror faktiskt du är efterbliven. Det är ingen som "vrider" någonting, det är ren jävla fakta.

Om Hitler blev tillsatt av judar som "låg bakom" skulle du fördöma honom. Utan att titta på verkligheten och vad Hitler faktiskt presterade. Samma sak gäller här. Jag tittar på Putin och vad han faktiskt gör. Ingenting tyder på att han är med på ZOG-tåget.

Obehagligt att personer som vill andra etniskt vita nationer så illa kallar sig "nationalister".
Citera
2014-04-13, 01:27
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag tror faktiskt du är efterbliven. Det är ingen som "vrider" någonting, det är ren jävla fakta.

Om Hitler blev tillsatt av judar som "låg bakom" skulle du fördöma honom. Utan att titta på verkligheten och vad Hitler faktiskt presterade. Samma sak gäller här. Jag tittar på Putin och vad han faktiskt gör. Ingenting tyder på att han är med på ZOG-tåget.

Obehagligt att personer som vill andra etniskt vita nationer så illa kallar sig "nationalister".

Jag följer bara din logik. Du anser att eftersom judiska krafter stöttade protesterna i Ukraina så ska vi inte stödja nationalisterna i Ukraina utan hellre imperialisten Putin. Men att han överhuvudtaget har makten i Ryssland beror ju bland annat på att judiska krafter stöttade honom. Det är DIN logik, inte min.
Citera
2014-04-13, 01:31
Medlem
Citat:
Jag följer bara din logik. Du anser att eftersom judiska krafter stöttade protesterna i Ukraina så ska vi inte stödja nationalisterna i Ukraina utan hellre imperialisten Putin. Men att han överhuvudtaget har makten i Ryssland beror ju bland annat på att judiska krafter stöttade honom. Det är DIN logik, inte min.

Lyssna inte på vad han säger, titta på vad han gör. Varför tror du judarna hatar Putin? För att de lyssnar på vad han säger eller för att de tittar på vad han gör?

Jag tycker att vi skall stödja de nationalister som delar vår strävan. Jag har inte sett några tecken på att Svoboda delar vår strävan. Att olika folk vill ha självstyre och upprätta sin egen nationalstat gör dem inte automatiskt goda eller till några samarbetspartners till mig om de samtidigt hoppar på ZOG-tåget. Förstått? NATO är ju förfan samma militära allians som bombar alla länder där etniska strävanden växer sig starka.
Citera
2014-04-13, 01:38
Bannlyst
Här har vi lite intressanta inägg om man går tillbaks i tiden:

(FB) Ryssland och Ukrainas relation?
Citera
2014-04-13, 01:47
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Lyssna inte på vad han säger, titta på vad han gör.

Det är exakt det jag gör.

Citat:
Varför tror du judarna hatar Putin?

Vilka judar hatar Putin? De som missgynnas av hans världsbild och planer. Men det finns även judar som stöttar honom och det finns judiskt inflytande även i Ryssland, detta vet du. Exempelvis så är Putins regim allierad med en judisk organisation i Ryssland som heter FCJR som styrs av en av världens rikaste judar, Putins nära vän Roman Abramovitj. Några citat om FCJR:

Citat:
According to the program of FJCR, "The main aim of Federation of Jewish Communities of Russia is to create conditions for full-scale religious and nationally-cultural life of citizens of Russia, who confess Judaism and identify themselves with Jewish people."

"The major mean of realization of this aim is comprehensive development of Jewish religious communities with the required infrastructure (synagogues, Sunday and educational schools with Jewish ethnocultural component, yeshivas and other higher educational centers, community centers and so on) on the land of Russian Federation."

Citat:
Within the FJCR there is the department of law defense and struggle against antisemitism.

Citat:
With support of FJCR, 41 synagogues and about 70 community centers are acting, including 11 large community centers.

http://en.wikipedia.org/wiki/Federation_of_Jewish_Communities_of_Russia

Hur mycket krävs för att du ska fatta att Putin inte är någon brinnande antisemit som vill krossa allt judiskt inflytande?
Citat:
Jag tycker att vi skall stödja de nationalister som delar vår strävan.

Samtidigt vill du att vi ska stötta Putin som inte är nationalist och som inte delar vår strävan.

Citat:
Att olika folk vill ha självstyre och upprätta sin egen nationalstat gör dem inte automatiskt goda eller till några samarbetspartners till mig om de samtidigt hoppar på ZOG-tåget. Förstått? NATO är ju förfan samma militära allians som bombar alla länder där etniska strävanden växer sig starka.

Det är ju uppenbarligen frostigt mellan nationalisterna och icke-nationalisterna i Ukrainas makttopp vilket är helt väntat, alla visste att situationen skulle bli komplicerad. Gällande Nato så är det självfallet inte något bra att Svoboda inte ställer sig främmande till en anslutning dit men vi har diskuterat det förr. Naivt och dumdristigt kanske men Svoboda vill ha NATO:s hjälp för att skydda sig mot Ryssland och du borde hysa en viss förståelse för detta om du vet det minsta om den rysk-ukrainska historien.
Citera
2014-04-13, 02:00
Medlem
Citat:
Vilka judar hatar Putin? De som missgynnas av hans världsbild och planer. Men det finns även judar som stöttar honom och det finns judiskt inflytande även i Ryssland, detta vet du. Exempelvis så är Putins regim allierad med en judisk organisation i Ryssland som heter FCJR som styrs av en av världens rikaste judar, Putins nära vän Roman Abramovitj. Några citat om FCJR:

Att någon är jude gör inte denna person ondskefull i sig. Det som räknas är vad de sysslar med. I Putin-Ryssland verkar de inte få syssla med att driva landet ner i avgrunden och vilja förinta folket, så som de gör i Sverige och många andra västliga nationer. Eller menar du att det katolska Europa var infesterat av judiskt inflytande eftersom judar levde här och sysslade med bland annat bankverksamhet? Det är ju frågan om vad "judiskt inflytande" betyder också. Att en jude finns någonstans och agerar på olika sätt gör ju inte det till "judiskt inflytande" i vår mening. Judar i Västvärlden agerar fientligt mot oss och hatar Putin. Judar i västvärlden vill inrätta NWO över hela världen. Putin är inte med på tåget. Putin är inget hot mot oss. Det finns därmed ingen anledning att undergräva honom.

Citat:
Hur mycket krävs för att du ska fatta att Putin inte är någon brinnande antisemit som vill krossa allt judiskt inflytande?

Halmgubbe.

Citat:
Samtidigt vill du att vi ska stötta Putin som inte är nationalist och som inte delar vår strävan.

Helst vill jag att vi ska vara neutrala och samarbeta i de frågor där vi är överens. Inte drivas av rysshat och samarbeta med NATO och hjälpa judar till makten i vårt land.

Citat:
Det är ju uppenbarligen frostigt mellan nationalisterna och icke-nationalisterna i Ukrainas makttopp vilket är helt väntat, alla visste att situationen skulle bli komplicerad. Gällande Nato så är det självfallet inte något bra att Svoboda inte ställer sig främmande till en anslutning dit men vi har diskuterat det förr. Naivt och dumdristigt kanske men Svoboda vill ha NATO:s hjälp för att skydda sig mot Ryssland och du borde hysa en viss förståelse för detta om du vet det minsta om den rysk-ukrainska historien.

Naivt och dumdristigt... Alla nationalister värda namnet vet vad NATO står för. Någon jävla standard får man upprätthålla.

Och du borde hysa en viss förståelse för att Ryssland är mångetniskt om du vet det minsta om den ryska historien. Det är inte en nationalstat som vi känner den. Ryssland har alltid varit en helt annan typ av stat än exempelvis den svenska.
Senast redigerad av Europeisch 2014-04-13 kl. 02:02.
Citera
2014-04-13, 02:00
Bannlyst
Här finns bra inlägg som behandlar efterblivna ukrainska vanföreställningar om holodomor

(FB) Ukraina valde Ryssland före EU - stora protester som följd, länkar i inlägg2
Citera
2014-04-13, 02:17
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Att någon är jude gör inte denna person ondskefull i sig.

Det är dock så du får det att låta är jag rädd.

Citat:
Det som räknas är vad de sysslar med.

Ja.

Citat:
I Putin-Ryssland verkar de inte få syssla med att driva landet ner i avgrunden och vilja förinta folket, så som de gör i Sverige och många andra västliga nationer.

Putin tillåter judar att ha inflytande och utrymme i Ryssland, min poäng med att påpeka det är att visa att han inte är den brinnande antisemit som du vill framställa honom som. Han är så pro-judisk det bara går om det gynnar hans planer.

Citat:
Det är ju frågan om vad "judiskt inflytande" betyder också. Att en jude finns någonstans och agerar på olika sätt gör ju inte det till "judiskt inflytande" i vår mening.

FCJR får väl sägas ha ett visst inflytande, liksom Abramovitj. Eller?

Citat:
Putin är inte med på tåget. Putin är inget hot mot oss. Det finns därmed ingen anledning att undergräva honom.

Putin vill bygga ett maktblock i Europa genom att ta över länder som tidigare ingick i den kommunistiska Sovjetunionen. Detta maktblock kommer vara anti-nationalistiskt, mångetniskt och rent diktatoriskt. Den enda sortens "nationalism" som kommer vara acceptabel i detta maktblock är en "nationalism" som är marginellt radikalare än Sverigedemokraternas kulturnationalism.

Citat:
Helst vill jag att vi ska vara neutrala och samarbeta i de frågor där vi är överens. Inte drivas av rysshat och samarbeta med NATO och hjälpa judar till makten i vårt land.

Jag tycker inte ett nationalistiskt Sverige ska acceptera Putins imperialistiska och anti-nationalistiska framfart.

Citat:
Naivt och dumdristigt... Alla nationalister värda namnet vet vad NATO står för. Någon jävla standard får man upprätthålla.

Alla nationalister värda namnet borde begripa att Putin är ett hot mot Europa.

Citat:
Och du borde hysa en viss förståelse för att Ryssland är mångetniskt om du vet det minsta om den ryska historien. Det är inte en nationalstat som vi känner den. Ryssland har alltid varit en helt annan typ av stat än exempelvis den svenska.

Det innebär inte att man ska göra Ryssland mer mångetniskt eller att man ska förtrycka etnonationalister eller att man ska fördöma etniskt grundad nationalism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in