2014-04-05, 20:01
Medlem
mrrcleans avatar
Söker ett spel som var med i en indie tävling förrut i en svensk pctidning för ca 15 år sen. Spelet hette urban någonting och var en sidescrolling shooter som utspelade sig i ett forskningslabb typ.
Citera
2014-04-05, 20:03
Medlem
mrrcleans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyrostail
Underlättar ju extremt mycket om du skriver ungefär vilket år och vilken plattform.
Samt typ, var det rts eller fps?
Tänkte direkt på revolt. Kan det stämma tro? Annars carmageddon fast det hade inte dom miljöerna
Citera
2014-04-09, 12:16
Medlem
LMLhahas avatar
Söker ett onlinespel som jag letat förgäves nu i två timmar. Väldigt simpelt; som jag kommer ihåg det åkte man cykel eller skateboard i en skatepark med ganska kantiga gråa rails. Uppskattar att jag lirade spelet för cirka 7 år sedan. Perspektivet som spelet sågs ifrån var snett uppifrån om det hjälper.

Det kan vara så att jag spelade det på hamsterpaj eller jesper
Senast redigerad av LMLhaha 2014-04-09 kl. 12:19.
Citera
2014-04-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrrclean
Söker ett spel som var med i en indie tävling förrut i en svensk pctidning för ca 15 år sen. Spelet hette urban någonting och var en sidescrolling shooter som utspelade sig i ett forskningslabb typ.

Det heter Urban rätt och slätt. Tävlingen hette datorspelsfestivalen och hölls av PC gamer. Kan nog bli svårt att hitta.
Citera
2014-04-12, 12:40
Medlem
Söker ett spel som jag fick med på demoskiva när jag köpte mitt ps2 i början när det släpptes. (tror det kan varit på samma skiva som något random mma spel typ)

Det var något i stil med att man var en kille som bodde i en by och hela byn försvann tillsammans med dess invånare. Man går ut och letar eller något i den stilen och jag tror man typ fightades med något/några och hittade saker osv. Sedan när man hittat något ställe eller någon sak dyker smådelar av byn upp igen.

Kanske är en för dålig beskrivning, jag är inte ens själv helt säker på att det är exakt såhär det var.

Någon sa darkclouds men det är det inte.

Är väl ett långshot men om någon känner igen det / vet det så är jag supertacksam
Citera
2014-04-12, 20:59
Medlem
Azzlanoos avatar
Tjena!

Jag har nu länge letat efter ett mycket speciellt spel. Jag brukade nämligen spela just detta spel väldigt ofta i fritids, är född 96.
Spelet gick ut på att bygga en raket till månen (och kanske andra planeter, minns ej). Man kunde ha observatorium laboratorium etc. för att utveckla nya delar och forska ny teknologi (lite luddigt just här) m.m. Spelet hade en lite mystisk känsla och jag minns att man kunde hitta konstiga artifakter på månens yta och forska om de...

Som sagt så hade spelet en mycket mystisk känsla, inte minst i grafiken. Grafiken hade en pre-rendererad look. Jag älskar sådant.

Mer vet jag tyvärr inte, hoppas verkligen någon har ett tips!
Citera
2014-04-12, 21:14
Medlem
Socker-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzlanoo
Tjena!

Jag har nu länge letat efter ett mycket speciellt spel. Jag brukade nämligen spela just detta spel väldigt ofta i fritids, är född 96.
Spelet gick ut på att bygga en raket till månen (och kanske andra planeter, minns ej). Man kunde ha observatorium laboratorium etc. för att utveckla nya delar och forska ny teknologi (lite luddigt just här) m.m. Spelet hade en lite mystisk känsla och jag minns att man kunde hitta konstiga artifakter på månens yta och forska om de...

Som sagt så hade spelet en mycket mystisk känsla, inte minst i grafiken. Grafiken hade en pre-rendererad look. Jag älskar sådant.

Mer vet jag tyvärr inte, hoppas verkligen någon har ett tips!

Rymdjakten kanske?
Citera
2014-04-12, 21:20
Medlem
Sweetiepies avatar
Spelade 2st SNES-spel som liten som jag inte kan släppa, har glömt namnet på dem.

Spel nr 1: 2-playerspel där man är en Helikopter + en Tank, syns uppifrån.

Spel nr 2: Det enda jag minns är att en boss är en stor pojke som äter vattenmelon och spottar kärnorna på dig för att undvika.
Citera
2014-04-12, 23:15
Medlem
Vohkuns avatar
Söker efter ett plattformsspel jag spenderade mycket tid framför när jag var yngre.

Jag minns inte mycket av det, men jag får försöka beskriva det så bra som möjligt:
Spelet började med att en pojke och hans hund låg på en gräsmatta, en hundpark möjligen. Efter ett tag så kidnappas hunden av utomjordingar och pojken försöker fånga tillbaka honom.

Detta var mellan åren 2002-2005, om jag minns rätt.
Senast redigerad av Vohkun 2014-04-12 kl. 23:19.
Citera
2014-04-12, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vohkun
Söker efter ett plattformsspel jag spenderade mycket tid framför när jag var yngre.

Jag minns inte mycket av det, men jag får försöka beskriva det så bra som möjligt:
Spelet började med att en pojke och hans hund låg på en gräsmatta, en hundpark möjligen. Efter ett tag så kidnappas hunden av utomjordingar och pojken försöker fånga tillbaka honom.

Heart of Darkness. Förmodligen det mest efterfrågade spelet i den här tråden.
Citera
2014-04-12, 23:20
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vohkun

heart of darkness? sjukt bra spel annars xd

edit, 2a på bollen =(
Citera
2014-04-12, 23:22
Medlem
Pamams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Spelade 2st SNES-spel som liten som jag inte kan släppa, har glömt namnet på dem.

Spel nr 1: 2-playerspel där man är en Helikopter + en Tank, syns uppifrån.

Spel nr 2: Det enda jag minns är att en boss är en stor pojke som äter vattenmelon och spottar kärnorna på dig för att undvika.

http://www.youtube.com/watch?v=-fUaMTf3vgc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in