2015-10-24, 11:36
Medlem
Thraxxs avatar
Letar efter ett spel som var på ryska/tyska iallafall tror jag. Ett fps var det där man spawnade in direkt i början med ett vapen som blev bättre under spelets gång och med olika zombies och mumier som attackerade i olika vågor för varje våg. Och för varje ny bana blev fienderna svårare och svårare. Och nej det är inte serious sam men väldigt likt det i alla fall
Citera
2015-10-25, 00:36
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
När jag var yngre brukade jag spela ett typ motorcross spel på datorn. Man skulle ta sig igenom en bana i 2d på sin cross banan hade oftast typ 3 lager så man tog sig hela tiden uppåt. Väldigt simpel grafik med klara färger som grön eller orange. Spelet påminner lite om trials fast i 2d med dålig grafik. Utmaningen var att styra crossen välte man omkull den dog man. Karaktären fick verkligen inte nudda typ vägg eller "golv" då var det game over och tillbaka till start. Vette fan hur jag ska förklara mer var så länge sen jag spelade det något som bara dök upp i huvudet som gammalt minne.
Citera
2015-10-25, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
När jag var yngre brukade jag spela ett typ motorcross spel på datorn. Man skulle ta sig igenom en bana i 2d på sin cross banan hade oftast typ 3 lager så man tog sig hela tiden uppåt. Väldigt simpel grafik med klara färger som grön eller orange. Spelet påminner lite om trials fast i 2d med dålig grafik. Utmaningen var att styra crossen välte man omkull den dog man. Karaktären fick verkligen inte nudda typ vägg eller "golv" då var det game over och tillbaka till start. Vette fan hur jag ska förklara mer var så länge sen jag spelade det något som bara dök upp i huvudet som gammalt minne.

elastomania?
Citera
2015-10-25, 00:51
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZealDa
elastomania?
Kikade på google bilder och är extremt likt. Bilderna jag hittar där så är dock banorna mer detaljerade än jag kommer ihåg. Vägen man körde hade inga detaljer utan var typ bara hel grön och det fanns inga träd eller buskar. Möjligt att bilderna jag får upp är från senare versioner av spelet dock. Men just sättet crossen agerar på tex hänger upp och ner känner jag igen. Tror också jag känner igen äpplena. Ska kika vidare lite ytterligare men kan säkert vara just det spelet alternativt ett annat spel som är som sagt väldigt lika.
Citera
2015-10-25, 00:54
Medlem
Datorspel som kom ut för cirka 10 år sedan (?). Vad jag minns så är det ett militärspel som utspelar sig nutid men i ett fiktivt land.

Grejjen med spelet var att det trots allt hade ganska hög realism vill jag minnas. Du var en simpel soldat beväpnad med M16 (förutsatt din roll) och uppdragen började oftast med att du satt bak i en transport ihop med dina soldatvänner, oftast föregick det någon slags dialog där. Därefter släpptes man av och sedan skulle då ditt förband marschera en viss bit, oftast till en närliggande by.

Allting andades värdigt mycket europa över miljöerna. Höga berg, gröna slätter, rustika hus m.m.

Vill minnas ett specifikt uppdrag som jag uppskattde väldigt mycket då du var själv som en elitsoldat. Du hade blivit droppad nånstans i skogen och skulle ta dig till en väg, där skulle du placera ut sprängmedel och sedan invänta fiendens truckar som skulle köra förbi.
Citera
2015-10-25, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Kikade på google bilder och är extremt likt. Bilderna jag hittar där så är dock banorna mer detaljerade än jag kommer ihåg. Vägen man körde hade inga detaljer utan var typ bara hel grön och det fanns inga träd eller buskar. Möjligt att bilderna jag får upp är från senare versioner av spelet dock. Men just sättet crossen agerar på tex hänger upp och ner känner jag igen. Tror också jag känner igen äpplena. Ska kika vidare lite ytterligare men kan säkert vara just det spelet alternativt ett annat spel som är som sagt väldigt lika.

A-Cross är det nog du tänker på, eller Across, kommer inte riktigt ihåg exakta stavelsen.
Elastomania var uppföljaren med i princip bara uppdaterad grafik. De gamla Across-banorna som man gjort själv gick även att köra i Elastomania

Edit: Action Supercross heter det tydligen enligt bildgooglandet
Senast redigerad av nissenissen 2015-10-25 kl. 02:03.
Citera
2015-10-25, 14:20
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Datorspel som kom ut för cirka 10 år sedan (?). Vad jag minns så är det ett militärspel som utspelar sig nutid men i ett fiktivt land.

Grejjen med spelet var att det trots allt hade ganska hög realism vill jag minnas. Du var en simpel soldat beväpnad med M16 (förutsatt din roll) och uppdragen började oftast med att du satt bak i en transport ihop med dina soldatvänner, oftast föregick det någon slags dialog där. Därefter släpptes man av och sedan skulle då ditt förband marschera en viss bit, oftast till en närliggande by.

Allting andades värdigt mycket europa över miljöerna. Höga berg, gröna slätter, rustika hus m.m.

Vill minnas ett specifikt uppdrag som jag uppskattde väldigt mycket då du var själv som en elitsoldat. Du hade blivit droppad nånstans i skogen och skulle ta dig till en väg, där skulle du placera ut sprängmedel och sedan invänta fiendens truckar som skulle köra förbi.

Utan tvekan är det första Operation Flashpoint. Mitt absoluta favoritspel.
Om du får lust att spela det igen så testa även expansionen Resistance där man spelar som gerillasoldat.

Har en grym trailer också: https://www.youtube.com/watch?v=ujS4wJ0RUcY
Senast redigerad av majorapa 2015-10-25 kl. 14:32.
Citera
2015-10-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Letar efter ett spel som var på ryska/tyska iallafall tror jag. Ett fps var det där man spawnade in direkt i början med ett vapen som blev bättre under spelets gång och med olika zombies och mumier som attackerade i olika vågor för varje våg. Och för varje ny bana blev fienderna svårare och svårare. Och nej det är inte serious sam men väldigt likt det i alla fall

Nått av Painkiller spelen?
Citera
2015-10-26, 20:28
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Kan det vara killing floor du tänker på?
Citera
2015-10-27, 21:46
Medlem
pozies avatar
letar efter ett gammalt pc spel, från vad jag minns så är det ett story spel med riktiga bilder. man är i rymden om jag inte har helt fel. i en bit utav spelet är man ute i någon öken och hittar en stor robot som ser ut som en tusenfoting, man måste laga denna. det är ett tänkarspel med olika pussel man ska lösa. letat efter detta sjukt länge, svårt att hitta då jag kommer ihåg så lite..

edit, har jag inte helt fel så är det en sandstorm som gör att man inte kan äventyra vidare till ett tempel, och man måste då göra vissa pussel för att komma vidare. spelade f.ö detta spel samtidigt som Neverhood, så är ganska gammalt spel...
Senast redigerad av pozie 2015-10-27 kl. 21:56.
Citera
2015-11-04, 18:04
Medlem
von_Ss avatar
Jag såg en trailer för ett tag sedan som gav mig rysningar för den var så snygg. Kan ha varit 1-2 år sedan jag såg den.

Har jävligt lite att gå på, men iaf: Trailen gick i lugnt tempo. På en plattform rörde sig mänskliga krigare. Längre bort (kanske på en gigantisk båt, med vatten emellan) såg man något röra sig. Sen filmades fienderna på båten(?). Det var bland annat någon skelettliknande typ i full krigsmundering som rörde sig lugnt och knakade till nacken innan han satte sig och siktade på fienden.

Spelet verkade utspela sig i framtiden, men med väldigt slitna grejer. Som om världen nästan gått under och detta utspelar sig 10 år senare när det bara finns några få människor kvar.

Jag tror spelet var en uppföljare.

Ganska vagt, men vore guld om nån känner igen det. Fantastiskt snygg trailer!
Citera
2015-11-04, 23:58
Medlem
Hej

Vet ej om detta är rätt ämne men söker spel där folkslaget Indianer, ifrån USA, är huvud karaktärerna.
Vet att det finns många äldre Indian och Cowboy spel. Men jag söker efter lite nyare spel. Gärna om ni tycker om de är värt att spela eller inte.

Hoppas på många bra svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in