2010-08-16, 02:59
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 29april2tusen10
Call of Chtulhu dark corners of the earth.
Skulle inte rekommendera detta. Förvisso är de första nivåerna helt sjukt bra, men så fort man börjar plocka upp allehanda vapen så förlorar spelet mycket av sin spända stämmning.
Det har också en handfull med buggar, vilket gör vissa delar av spelet helt sjukt svåra såvida man inte sitter med en debugger. Som exempel gjorde min processor att jag hade felaktig runspeed, så jag fick dra upp en hackad exe bara för att kunna ta mig förbi en sektion i spelet. AIn är också väldigt klurig och konstig, vilket skapar en hel del fåniga situationer.

Känner snarare att detta är ett FPS, då en stor del av spelet innebär att man löser det bara genom att skjuta sig ut.
Citera
2010-08-16, 03:22
Medlem
ChristerNs avatar
Myst URU Live klassas som äventyrsspel.

Nu är det Öppen källkod.
Binärfilen är för Windows.
Allt gratis.

Free download:
http://mystonline.com/en/

Det tillhör säkert årtiondets toppspel då det gäller parametern konstnärlighet med lätt surrealism.

Man kan även köra på Mac eller Linux, antingen kompilera eller köra med emulator.
Jag kör på Linux med emulator (PlayOnLinux), men har nu lite problem med vissa ljud.

Det finns svåra problem, där man ibland måste tänka om och tänka utanför ramarna.
Vissa problem är nog helt omöjliga om man inte läser texterna på engelska inne i spelet.
(Men walkthrought finns , stavning?)
Det är ingen action och inget våld. Man behöver mer än ryggmärgen för att klara spelet.

http://forumbilder.se/images/0d201030918PMe1cb.jpg

Vänligen
Christer
Citera
2010-08-16, 04:05
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristerN
Myst URU Live klassas som äventyrsspel.

(...)
Jag upplevde det som att URU live inte var mer än ett kurragömma-spel. Nu syftar jag inte på hur spelet upplevdes, då det gav mig ett enormt gott intryck. Snarare syftar jag på att efter ett tag så börjar det kännas som det enda spelet går ut på är att leta pält-händer och osynliga orbs (kommer inte alls ihåg vad dem kallas).
Det fanns förvisso logiska pussel (vilka vissa var helt monstruöst svåra, teleskopet i träskvärlden t.ex.) men det kändes som att de var väldigt få och bara en snabb detour från "spring runt och leta pält-händer för att vinna".
Senast redigerad av Skandis 2010-08-16 kl. 04:11.
Citera
2010-08-16, 11:37
Medlem
kames avatar
Söker nått spel där man ska bygga upp ett hus/samhälle eller liknande alltså man får det bättre å bättre.
Å inget där gubbarna ska jävlas å hålla på som t,e,x Sims. Har spelat Black And White.

Hyffssad grafik. Lite lullig 3d eller nått.
Citera
2010-08-16, 13:03
Medlem
DrGordons avatar
Tack alla som delar med sig av era spelkunskaper, lovar att kolla igenom ALLA spelen, sitter just nu med "scratches director´s cut". Ganska roligt men jag finner det väldigt svårt i vissa situationer:P
Citera
2010-08-16, 14:31
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossesPizzeria
Vilka spel finns det i samma stil som polisserien?

Letar efter något spel som jag kan sysselsätta mig ganska länge gärna något liknande något av dom här http://data.fuskbugg.se/skogsturken/stemspel.PNG

Du har hamnat helt fel... Här är bättre: https://www.flashback.org/t1162162
Citera
2010-08-16, 16:14
Medlem
Svensktfolkhems avatar
För några år sedan spelade min bror ett spel där man sköt monster och dylikt, dock inte med vapen utan man skulle skriva bokstäver.
Om det fök upp ett monster så skulle man skriva te.x "My House Is Blue" och för varje rättstavad bokstav fick man in ett skott på ens fiende.
Jag tyckte inte det var kul när jag var liten men nu kan man ju skriva lite snabbare så tänkte testa det igen.
Tack
Citera
2010-08-16, 18:09
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensktfolkhem
För några år sedan spelade min bror ett spel där man sköt monster och dylikt, dock inte med vapen utan man skulle skriva bokstäver.
Om det fök upp ett monster så skulle man skriva te.x "My House Is Blue" och för varje rättstavad bokstav fick man in ett skott på ens fiende.
Jag tyckte inte det var kul när jag var liten men nu kan man ju skriva lite snabbare så tänkte testa det igen.
Tack
Typing of the Dead
Citera
2010-08-16, 20:40
Medlem
darws avatar
Ett riktigt bra p2p MMORPG (ej wow).
Citera
2010-08-17, 14:36
Medlem
Falshbacks avatar
Jag söker någon form av HackNslash, gärna likt Diablo 2.
Det måste vara gratis.
Citera
2010-08-17, 17:00
Medlem
General i götets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darw
Ett riktigt bra p2p MMORPG (ej wow).

Lord Of The Rings Online!

Blir dock f2p i slutet av året men börja betala och kör sista biten så får du en jävla massa förmåner när det blir f2p, man kan ju alltid fortsätta betala som jag nog tänker göra. Helt klart värt det!
Citera
2010-08-17, 17:10
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skandis
Jag upplevde det som att URU live inte var mer än ett kurragömma-spel. Nu syftar jag inte på hur spelet upplevdes, då det gav mig ett enormt gott intryck. Snarare syftar jag på att efter ett tag så börjar det kännas som det enda spelet går ut på är att leta pält-händer och osynliga orbs (kommer inte alls ihåg vad dem kallas).
Det fanns förvisso logiska pussel (vilka vissa var helt monstruöst svåra, teleskopet i träskvärlden t.ex.) men det kändes som att de var väldigt få och bara en snabb detour från "spring runt och leta pält-händer för att vinna".

Jag förstår vad du menar.

Jag läser nästan ingen engelsk text i spelet, där det finns en historia.
Utan att läsa texten är vissa problem oerhört svåra. Men de är nog ibland svåra ändå.
En del problem har inte en sådan lösning man tror.
Ett svårt problem, där man får tänka utanför vanliga ramar:

Det är förstås inget spel där man slåss och blir jagad av onda cybertoys.
Att det klassas som äventyr tror jag är historien, samt att man söker och upptäcker, lösningar, nya områden osv.
Jag ser det inte som ett tävling mot andra. Man kan se det som tävling med sig själv eller att klara problemen.
(Men då slösar man nog mycket tid). Jag behöver inte tävla och visa att jag är bättre än andra i Myst.

Även om jag inte läser texterna och inte är intresserad av att lösa problem, som andra hittat på i spel, så gillar jag Myst URU mycket.
Det är framförallt för grafiken och ibland ljuden. Det är konstnärligt och lätt surrealistiskt vilket ger en stämning.
Första intrycket kanske ofta är nära realistiskt, men anar nått mysko. Jag tittar mig runt, undrar vad det här här.
(Jag spelar egentligen inte Myst, jag går runt och njuter av grafiken).

Egentligen är nog Myst URU Live ett unikt spel.
Det kan inte klassas in så lätt. Det är ju helt vilseledande att kalla det för puzzel.
Av vanliga klassifisering som finns kanske ändå äventyr passar bäst, även om andra äventyrspel är helt annorlunda.

Helt Gratis nu på:
http://mystonline.com/en/

Vänligen
Christer

Kolla in detta härliga:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in