2014-04-11, 18:15
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Bra frågor. Lite gissningar från mig, själva "kriget" är slut i sommar men sen kommer det bli svårt få bra kontroll över hela landet.

Varför tror du att kriget tar slut till sommaren, om två till fyra månader?
Senast redigerad av ZuparN 2014-04-11 kl. 18:20.
Citera
2014-04-11, 18:26
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Varför tror du att kriget tar slut till sommaren, om två till tre månader?

Det är iofs en definitionsfråga när det exakt är slut men jag sa det i december redan, först sa jag framåt jul, sen sa jag i vår och sen sa jag i sommar men nu håller mig till i sommar. Tycker det är rätt stora framsteg vi har sett och om qualamon eller hur det stavas är rensat snart så kan de nog koncentrera sig lite mer på övriga områden? Sker bakslag hela tiden men om inte något land med flygvapen lägger sig i så har jag svårt att se hur en stor terroristattack på bred front kan lyckas ta ens en hel stad? Om det funnits en massa terrorister som bara väntar på att anfalla varför har de inte gjort det redan typ? Så många av dom har dött redan och SAA/SAF har visat att de blir bättre och bättre, moralen måste vara väldigt låg hos fienden. Med sommar kanske jag menar augusti
Citera
2014-04-11, 18:35
Bannlyst
Vad tycker ni om ett shia-syrien?
Citera
2014-04-11, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azaz94
Vad tycker ni om ett shia-syrien?

Shia är bättre än Sunni. Men Syrien har alltid varit ett land för alla religioner och inriktningar. Förhoppningsvis kommer det förbli så även efter kriget.
Citera
2014-04-11, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hebbe25
Shia är bättre än Sunni. Men Syrien har alltid varit ett land för alla religioner och inriktningar. Förhoppningsvis kommer det förbli så även efter kriget.
Det är Iran också men alltså ett shia styre i syrien?
Citera
2014-04-11, 19:00
Medlem
Citat:

Är du redan full, så tidigt på en fredag? Shia är ju knappt en procent av befolkningen. Syrien är ett sekulärt land, mao det spelar ingen roll vilken religion de som styr har.

Varför tror du att det skulle bli ett shia styre i Syrien?
Citera
2014-04-11, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brurchan
Är du redan full, så tidigt på en fredag? Shia är ju knappt en procent av befolkningen. Syrien är ett sekulärt land, mao det spelar ingen roll vilken religion de som styr har.

Jag frågade bara vad ni tyckte om ett shia styre i syrien inte att det kommer att bli
Citera
2014-04-11, 20:13
Medlem
Det ska tydligen finnas en internationell genbank i området kring Aleppo. Genbanken i Aleppo är världens mest värdefulla samling av vetekorn. Ett fåtal personer har haft hand om denna och köper diesel på svarta marknaden för att hålla generatorerna i gång så temperaturen inte stiger. Vet att det finns ett duplikat av fröproverna som även finns på Svalbard.
Har någon uppgifter om detta?
Citera
2014-04-11, 20:14
Medlem
Chris1991s avatar
jag läste en artikel för inte så länge sen om att vissa terrorister har med sig sked för att äta med profeten i himlen. Sen läste jag att tror det var nusra som hade gipsat in kuken för att den inte skulle skadas i strid. Har tyvärr inte källan.

Någon som vet mer om detta? Själv antar jag att det är för dom 72 brudarna dom tror dom ska få i paradiset?

https://www.youtube.com/watch?v=hxm9MlC66xQ

Ett gammalt klipp från yabroud när Hizbollah tar en Nusrat till fånga vet inte om det fanns med i tråden innan har inte sett det innan så länkar det.
Citera
2014-04-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brurchan

Det är inte bara twelver som är shia utan även alawiter brukar klassas som det.
Citera
2014-04-11, 22:24
Bannlyst
Citat:

de flesta är sunni i syrien, det viktigaste är att syrien förblir antisionistiskt, nån sorts sekulär demokrati kanske.

Skulle verkligen vilja se en antisionistisk sunnirörelse skapas där så att sunnimuslimer världen över kan ansluta sig till den istället för psykfallen i al qaida. En antisionistisk kristen milis hade också varit trevligt, amerikaner i sydstaterna hade gillat det. De måste vara mot sionisterna och väst annars kommer de bara infiltreras.
Citera
2014-04-11, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joghd
de flesta är sunni i syrien, det viktigaste är att syrien förblir antisionistiskt, nån sorts sekulär demokrati kanske.

Skulle verkligen vilja se en antisionistisk sunnirörelse skapas där så att sunnimuslimer världen över kan ansluta sig till den istället för psykfallen i al qaida. En antisionistisk kristen milis hade också varit trevligt, amerikaner i sydstaterna hade gillat det. De måste vara mot sionisterna och väst annars kommer de bara infiltreras.
Sunnimuslimerna borde skapa en organisation som bekämpar sionism typ en sunnimuslimsk version av Hizbollah.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in