2014-04-10, 20:34
Medlem
Det jag tidigare angett för att vara wifogs fel var mitt fel. Trots detta tog det nästan 2 veckor för de att förstå att felet inte låg hos dem. Ifall ni använder en stöld telefon så kommer bara surf funka med wifog. Telefonen jag hittade blev IMEI-låst och därför funkade bara surf och inte sms och samtal. Så om ni har någon stöldmärkt telefon kan man fortfarande surfa på det wifog kontantkortet.
Citera
2014-04-10, 22:14
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
finns det ingen app som fixa reklamen var 100min eller nått
borde vara enkelt för den som kan koda lite

Eller alternativet att man kan bunka upp mer än 100 mb i taget, hade hellre kollat 20 reklamfilmer i rad och "buffrat" upp mig på låt oss säga 1 gb än att kolla 3 i taget och få 100 mb
Citera
2014-04-11, 07:59
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Eller alternativet att man kan bunka upp mer än 100 mb i taget, hade hellre kollat 20 reklamfilmer i rad och "buffrat" upp mig på låt oss säga 1 gb än att kolla 3 i taget och få 100 mb

Håller med, men det förlorar ju WIFOG på. Då går man bort en stund, klickar på "play" knappen och går bort en stund igen. Sen så gör man så 20 gånger. WIFOG vill ju att man ska kolla regelbundet tyvärr, det blir det ju inte om man piffar upp 1 GB, som man använder ett långt tag...
Citera
2014-04-11, 19:34
Medlem
Det här med leveranstiderna, brukade ligga runt en månad som jag förstår det men sen kom det om leverans i juni. Jag beställde 1a mars, men då borde jag få med nästa utskick som jag förstår det.

edit: Någon som har tips på 3g stickor som är bra?
Citera
2014-04-12, 00:36
Medlem
När man ska beställa varför måste man välja typ av abonnemang mellan enbart surf eller surf, prat och sms? Finns det nån fördel att välja enbart surf? Även om man bara surfar så är det inte bättre att välja abonemang med surf, prat och sms ifall man ändra sig i framtiden?
Citera
2014-04-12, 00:48
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
När man ska beställa varför måste man välja typ av abonnemang mellan enbart surf eller surf, prat och sms? Finns det nån fördel att välja enbart surf? Även om man bara surfar så är det inte bättre att välja abonemang med surf, prat och sms ifall man ändra sig i framtiden?

Självklart kör du på allt man kan ta, varför säga nej till gratis funktioner.
Citera
2014-04-12, 06:23
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:

För att om du endast ska surfa via sticka eller en padda man inte kan ringa med så tar du endast surf.

Det går att uppgradera om man ångrar sig eller köper ny enhet
Citera
2014-04-12, 06:54
Medlem
sebnies avatar
mladic97: Nej det stämmer inte. Har du en svartlistad telefon tillåts den inte koppla upp mot nätet alls, då får du "Ingen Service".

Däremot kan den vara grålistad, då tillåts inte samtal/SMS, men den tillåter surf, just för att göra det möjligt att spåra telefonen.
Grålistning används inte bara vid stöld, det används internt av operatörerna vid missbruk också. Tex om du köper en telefon på avb och sedan använder telefonen (som är operatörens egendom) i strid med avtalet.
Citera
2014-04-12, 11:26
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Kan sms-funktionen användas fråm ett usb-modem via wifog? ser att en del sidor på nätet har guider om att använda t ex ett usb-modem+raspberry som en sms-gateway. Har inte haft tid att testa annat än vanliga surfet ännu dock..
Citera
2014-04-12, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
mladic97: Nej det stämmer inte. Har du en svartlistad telefon tillåts den inte koppla upp mot nätet alls, då får du "Ingen Service".

Däremot kan den vara grålistad, då tillåts inte samtal/SMS, men den tillåter surf, just för att göra det möjligt att spåra telefonen.
Grålistning används inte bara vid stöld, det används internt av operatörerna vid missbruk också. Tex om du köper en telefon på avb och sedan använder telefonen (som är operatörens egendom) i strid med avtalet.
Självfallet är det grålistad. Jag uttryckte mig fel. Jag hittade iaf telefonen och kunde inte kontakta den ansvarige och har ingen lust att lämna den på en polisstation. Finns det något sätt att undå detta?
Citera
2014-04-12, 16:10
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:

Om du ska använda ett WIFOG sim-kort till en iPad till exempel så kan du ju ändå, bara surfa. Välj det som passar dig bäst.
Citera
2014-04-13, 09:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Hur länge har du väntat på ditt SIM-kort. Det tar minst en vecka innan du får SIM-kortet, och för vissa kan det dröja upp till en hel månad. Ta det lugnt, kontakta kundtjänst då tiden verkligen runnit iväg.

Du jag anmälde mig för ett kort 21/2 2014 och har inte hört ett skit från dem, nu bryr jag mig inte så mycket och lägger inte ner något glöd på att kontakta dem.

Det har funnits liknande upplägg som WIFOG tidigare och de har med tiden slutat med konkurs, och det blir nog WIFOGs öde med tiden också.

De som har erhållit kort kan passa på att njuta så länget det går.
Senast redigerad av M1159 2014-04-13 kl. 10:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in