2012-08-07, 00:35
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Fuckin' a! Trevligt användarnamn du har förresten.

Snygg användarbild du har
Citera
2012-08-07, 01:53
Medlem
Hirvis avatar
Mitt bästa Moz-minne är "Everyday is like sunday" på Hultsfred.
Jag var bakis och lycklig och helt knäsvag, står och hänger mot stängslet längst fram och det är kanske min absoluta favoritlåt, så hör jag första raden och blir så euforisk.

Ingen avslutning på en så bra festival kunde varit bättre. Och ja, jag fick ligga med en tjej som gillade Moz. I en bil. efter spelningen.
Citera
2012-08-19, 03:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrNemo
Människan och intervjuobjektet Morrissey fortsätter att fascinera, däremot tycker undertecknad att han både musikaliskt och textmässigt har tappat märkbart jämfört med storhetstiden (The Smiths och början av solokarriären). Den sista riktigt bra soloskivan är i mitt tycke Vauxhall and I och den har nu 18 år på nacken.

En av mina favoritskivor alla kategorier med Moz är Viva Hate. Den är låtmässigt väl så stark som Strangeways Here We Come och i paritet med The Queen Is Dead, och delar nog därför förstaplatsen med TQID. Johnny Marr har välförtjänt lovordats för sitt gitarrspel både under och efter Smiths-perioden, men Vini Reillys gitarrspel på Viva Hate går inte heller av för hackor. Ingen av Moz senare gitarrister har nått upp till dessa båda herrar.

Tycker du verkligen att "Strangeways..." är den skivan som är starkast låtmässigt (eller lika stark som TQID)? Ärligt talat, och då tycker jag ändå att det är en riktigt bra skiva, håller jag nog den som deras kanske sämsta gällande kvalitén. Den har ett par riktigt höga toppar ("Paint A Vulgar Picture" och "Last Night I Dreamt...") men även ett par riktiga lågvattenmärken ("Unhappy Birthday & "Death At One's Elbow") till skillnad ifrån TQID som i mitt tycke faktiskt inte har ett enda mediokert spår, och som innehåller en handfull av The Smiths absolut bästa låtar ("I Know It's Over", "Never Had No One Ever", "There Is A Light..." & "The Boy..."). Men det är svårt att säga egentligen, skivornas placering i rankingen skiftar hela tiden och för bara ett par månader sedan höll jag faktiskt "Strangeways..." lika högt som "The Queen..." (skrev ett inlägg om saken i Smiths-tråden här på flashback ifall du är nyfiken: https://www.flashback.org/p37742145#p37742145). Smaken är ju dock som bekant, som baken!

Trevligt inlägg hur som helst. Håller faktiskt i nuet på att dyka ner i Morrisseys soloalster rätt rejält. "Vauxhall and I" har fått ohälsosamt många genomlyssningar den senaste veckan, och trots att Marrs drömska gitarrspel fattas (som ju är en av de stora behållningarna med Smiths) så är det ändå en ruggig skiva.
Senast redigerad av Caesare 2012-08-19 kl. 03:31.
Citera
2012-09-22, 01:37
Medlem
Calogeros avatar
Kan avslöja att jag, precis som Caesare, gick på en gymnasieskola där hipster, vegetarianism och Morrissey var grejen.

Kan ändå tycka att det vore intressant att höra hur dessa personer skulle ställa sig till Morrisseys uttalanden om den förlorade brittiska själen, eller textraderna till National Front Disco för den delen.

Smiths var ett fantastisk bra band hur som helst, själv har jag dock lite svårt för Morrisseys röst. Då föredrar jag Ian Brown och Shaun Ryder!

Skall dock tilläggas att i låtar såsom Panic, Heaven Knows I'm Miserable Now och Irish Blood English Heart finner jag Morrisseys röst väldigt passande.
Senast redigerad av Calogero 2012-09-22 kl. 02:12.
Citera
2012-12-13, 00:02
Bannlyst
Bara jag som tycker det låter som att han läspar? Sjukt störande.. http://www.youtube.com/watch?v=AS6B0GdCa9w
Citera
2014-04-11, 23:14
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Kan avslöja att jag, precis som Caesare, gick på en gymnasieskola där hipster, vegetarianism och Morrissey var grejen.

Kan ändå tycka att det vore intressant att höra hur dessa personer skulle ställa sig till Morrisseys uttalanden om den förlorade brittiska själen, eller textraderna till National Front Disco för den delen.

Smiths var ett fantastisk bra band hur som helst, själv har jag dock lite svårt för Morrisseys röst. Då föredrar jag Ian Brown och Shaun Ryder!

Skall dock tilläggas att i låtar såsom Panic, Heaven Knows I'm Miserable Now och Irish Blood English Heart finner jag Morrisseys röst väldigt passande.

"England for the english" inom citationstecken. National front disco-diskussionen är väl rätt 1992. Däremot har han ju så sent som förra året sagt att han kunde ha röstat på ukip då han anser att Nigel Farage är vettig.

Men nu är det ny skiva på gång! "World peace is none of your business" ska dyka upp i juli.

Såg precis att jag skakade liv i en tråd från 2012 men som sagt, nytt skivsläpp i sommar.
Senast redigerad av Bob'sYerUncle 2014-04-11 kl. 23:17.
Citera
2014-10-07, 22:45
Avslutad
Japp, vissa män har ett oskönt förhållande till M. Sektledartypen, i min bok. Gillar en del av Smiths och M, men är inget hängivet fan. Men den här subkulturen är fan inte sund. Och nu har "renlevnadsmannen" fått The Big C. Jaja...
Citera
2014-10-08, 11:34
Medlem
jackees avatar
Har någon mer än jag missat att Morrissey haft cancer?

http://www.theguardian.com/music/2014/oct/07/morrissey-reveals-series-of-cancer-treatments-if-i-die-then-i-die
Citera
2014-10-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackee
Har någon mer än jag missat att Morrissey haft cancer?

http://www.theguardian.com/music/2014/oct/07/morrissey-reveals-series-of-cancer-treatments-if-i-die-then-i-die

Hade en sån jäkla otäck dröm i natt att han dog så jag var tvungen att googla nyheter om Morrissey. Inte roligt att därefter läsa detta.. fy fan.
Citera
2014-10-11, 22:53
Medlem
thedeadgirls avatar
Jag är också helt besatt av mannen i fråga. har fått två partners att gå från att 'hata' honom till att gilla honom.
Citera
2014-10-11, 23:00
Medlem
thedeadgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob'sYerUncle

Men nu är det ny skiva på gång! "World peace is none of your business" ska dyka upp i juli.

Såg precis att jag skakade liv i en tråd från 2012 men som sagt, nytt skivsläpp i sommar.

fy faan vad bra den är, nya skivan. topp 5 av hans solo-album.
Citera
2014-11-15, 15:49
Medlem
skrudiss avatar
Helt sjukt att en tråd om en sådan legendar är död.

Nåväl, såg någon honom i Lund, Göteborg eller Stockholm? Jag gjorde, och det var väldigt bra. Lite oengagerad, medelålders publik bara, och kanske inte drömmarnas setlist. Ändå kul att höra låtar som Queen is Dead, Speedway och Certain People... Första halvan av spelningen var av högsta klass. De nyare låtarna är oftast bra, men inte särskilt dansanta (inte äldre som MiM eller Asleep heller för den delen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in