Citat:
Ursprungligen postat av
drunknar
Jag såg honom på Hovet(Sthlm) och har ungefär samma intryck som dig. Men tycker det är menlöst att hålla på att gnälla på publiken, svårt att jaga upp sig över hans nya låtar som oftast saknar edge och påminner om varandra. När han körde sina äldre och enligt mig klart bättre låtar tyckte jag stämningen var riktigt bra. För många nya och svaga låtar som jag ser det. Sen så satt jag uppe på sidan och det blir ju som det blir.....
Bäst enligt mig var "Meat is murder" då man verkligen kände att han sjöng med full känsla. Sångrösten håller ju fortfarande väldigt bra överlag. Fight on Morrisey!

Givetvis, men jag stod framför scen och det känns snarare sorgligt att han lockar så få av 18-30-åringar numera. Att det inte är drag i övrigt är såklart naturligt sett till den stundtals icke-dansanta setlisten.
Men att han sjunger suveränt håller jag med om! Han var även mer pratglad än tidigare, även om det fanns lite "gnäll" (julsingeln/-skivan som skulle spelas in).
Jag hoppas att han hittar ett nytt skivkontrakt snart och att det inte dröjer fem år till nästa album...