2014-04-11, 22:25
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Tror inte egentligen det är kvalificerade lögner. Snarare brist på minne.

När man lever tillsammans och har gjort ett tag så blir livet slentrian, dagarna blir lika varandra och det är svårt att veta när, var, hur något hände om det inte är specifika händelser som gör att man kommer ihåg just den dagen. Man är inte tillsammans 24-7 men har ändå en gemensam dygnsrytm, vissa gemensamma rutiner och det är troligtvis dessa rutiner som kommit fram från början och som ändrats bitvis ju mer man kommer på vilken dag det var. Annars vet jag inte riktigt vilka lögner det handlar om förutom att mörka förhållandet till VB vilket är helt förståeligt.

Varför ljuger KJ? Brist på minne vid endast 22 års ålder eller skyldig till mord?

Att kalla MB/AN:s förhållande slentrian är det nog inte många som delar din uppfattning av.
Lögner och svartsjuka brukar framkalla stormvågor och ganska säkert illamående. Inte är det heller något tillfälligt, utan grundar sig år bakåt i tid. Vad håller ihop dem? Plågan?
Citera
2014-04-11, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Tror inte egentligen det är kvalificerade lögner. Snarare brist på minne.

När man lever tillsammans och har gjort ett tag så blir livet slentrian, dagarna blir lika varandra och det är svårt att veta när, var, hur något hände om det inte är specifika händelser som gör att man kommer ihåg just den dagen. Man är inte tillsammans 24-7 men har ändå en gemensam dygnsrytm, vissa gemensamma rutiner och det är troligtvis dessa rutiner som kommit fram från början och som ändrats bitvis ju mer man kommer på vilken dag det var. Annars vet jag inte riktigt vilka lögner det handlar om förutom att mörka förhållandet till VB vilket är helt förståeligt.

Varför ljuger KJ? Brist på minne v oid endast 22 års ålder eller skyldig till mord?

KJ är född med en NPF störning. Den försvinner inte vid en viss ålder. Den är bestående och innebär bl.a. bristande tidsuppfattning.
Citera
2014-04-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad säger statistiken om folk som ljuger i en mordutredning.
Dom ljuger båda två.
Om jag inte minns fel var det ingen mordutredning vid lögnerna. VB hade ju bara varit försvunnen i några dagar.
Citera
2014-04-11, 22:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Om jag inte minns fel var det ingen mordutredning vid lögnerna. VB hade ju bara varit försvunnen i några dagar.
De vidhöll sina berättelser med små modifieringar vid förhören 24 maj. Då var kroppsdelar funna.
Citera
2014-04-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad säger statistiken om folk som ljuger i en mordutredning.
Dom ljuger båda två.

Jag tror - hade AN och MB varit inblandade i detta mord så hade de pratat ihop sig EXAKT vad de skulle säga om den kvällen. Det är bara naturligt att inte minnas exakt lika och deras lögner är inte direkt några "blod i bagage"-lögner. MB ljög om VB för att han inte ville förstöra sitt äktenskap. Han pratade sanning sen t ex.

När det gäller KJ, MB och AN så är det inte konstigt att de ibland inte kan komma ihåg exakta tider i sina förhör. Jag har tack vare denna tråd testat liknande saker med folk som inte är härinne och det är inte lätt att komma ihåg allt när det gäller tider osv. Oavsett om det är fest eller inte. Skillnaden är att polisen kräver ett svar medan mina polare relativt ofta svarade att de inte hade en aning och gissar. Gör man det i ett förhör och säger en annan tid i ett annat så är man automatiskt mordmisstänkt här i detta forum.

Testa själv ska du få se.
Citera
2014-04-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein

Du har säkert rätt. Det tog ju en stund innan kroppen dök upp.

Men det i sig ursäktar inte att man inte talar sanning. I ett polisförhör - utan snarast kommer med rena lögner.
Citera
2014-04-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ingen aning. Har just "plastat" in resterna av kvällsmåltiden.

Jag drar ut en lämplig bit av plastfolien som täcker maten. "tättslut"

Hur andra tänker, vet jag inget om.
Du förstod alltså inte frågan, eller så vill du bara inte svara på den. Tar den då lite tydligare (förhoppningsvis): Om mördaren sätter en plastpåse över huvudet och tejpar fast den (som många i tråden har hävdat kan ha hänt), hur kan det då komma sig att Polisen hittar tejp i hennes hår? Har du någon förklaring om hur detta ska ha gått till i så fall? Därav skrev jag citatet "tättslut", för det var väl det som du avsåg, eller?
Citera
2014-04-11, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De vidhöll sina berättelser med små modifieringar vid förhören 24 maj. Då var kroppsdelar funna.

Ja se där, vidhåller man och endast har små modifieringar så ändrar man åtminstone inte sina lögner som vissa påstår att de gjort.
Citera
2014-04-11, 22:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Jag tror - hade AN och MB varit inblandade i detta mord så hade de pratat ihop sig EXAKT vad de skulle säga om den kvällen. Det är bara naturligt att inte minnas exakt lika och deras lögner är inte direkt några "blod i bagage"-lögner.
Är du säker på det? Jag tycker det låter som om de sa något i stil med "om polisen frågade så gjorde vi som vi brukar göra på lördagkvällar". Samstämmigheten är för dålig för att det ska vara trovärdigt att de gjorde det de sa den kvällen.
Citera
2014-04-11, 22:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Ja se där, vidhåller man och endast har små modifieringar så ändrar man åtminstone inte sina lögner som vissa påstår att de gjort.
Nej, att helt ändra sina utsagor är misstänkt.
Citera
2014-04-11, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, att helt ändra sina utsagor är misstänkt.

Då är det alltså inget misstänkt med deras utsagor..."De vidhöll sina berättelser med små modifieringar vid förhören 24 maj."
Citera
2014-04-11, 22:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Då är det alltså inget misstänkt med deras utsagor..."De vidhöll sina berättelser med små modifieringar vid förhören 24 maj."
Jo, det är misstänkt att de är så oense om vad de gjorde på kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in