2014-04-11, 22:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du har säkert rätt. Det tog ju en stund innan kroppen dök upp.

Men det i sig ursäktar inte att man inte talar sanning. I ett polisförhör - utan snarast kommer med rena lögner.
Och om KJ råkar slarva lite med sanningen vid några tillfällen så är det givetvis ursäktat
med hans störning vilken du nyss var hygglig nog att påtala. Åter en gång.
Citera
2014-04-11, 22:55
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kvällen 4 maj var inte slentrianmässig. De hade slängt i sig en middag på 1,5 timmar tillsammans med hustruns dotter och hennes make för att fira deras bröllop. Sådant minns man, och vad som hände efteråt också, i fem dagar.
Och det vet du? Du brukar vara ganska noga med att man skall ha belägg för sina påstående. Vad har du för källa till vad "man" minns efter 5 dagar?
Citera
2014-04-11, 22:55
Medlem
highfives avatar
Något som jag haft många funderingar kring är GMs inställning till döda kroppar. Jämför man med Toni Alld'en så var han jägare och hade livserfarenhet och därmed åtminstone van att hantera och stycka döda djur. Säkert via eftersök också. Att han mentalt klarade av att hantera en kropp som varit i skogen ett tag kan jag förstå. Klövar brukar jägare lämna kvar och i detta fall lämnades händerna kvar.

Så att kroppsdelarna hittas utan emballage måste vara i statistikens utkanter. Sexmord undantaget. Antingen har den som varit med och hanterat kroppen en udda syn på döden rent allmänt, erfarenhet av att hantera döda djur eller människor. Sista alternativet är rejält psykotisk eller påverkad av starka droger som slår ut normala känslor.
Citera
2014-04-11, 22:57
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Du har säkert rätt. Det tog ju en stund innan kroppen dök upp.

Men det i sig ursäktar inte att man inte talar sanning. I ett polisförhör - utan snarast kommer med rena lögner.
Jag har kanske missat något? Vilka lögner är det ni pratar om. Är det lögnen om affären eller finns det fler klara lögner?
Citera
2014-04-11, 22:57
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jo, det är misstänkt att de är så oense om vad de gjorde på kvällen.
Vore det frågan om en helt samstämmig redogörelse så är det misstänkt.
Är de rätt så oense så är det också misstänkt.

Lite oense - blir det godtagbart eller är det ävenledes att anse som misstänkt?
Senast redigerad av Grandioso 2014-04-11 kl. 23:08.
Citera
2014-04-11, 22:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Har du någon vettig förklaring om varför polisen fann tejp i vb hår, om nu avsikten var att tejpa för "tättslut"?

Tror plastpåsen användes för asphyx, men plastpåsen behöver inte nödvändigtvis tätslutas för att inandningsluftens O2 i påsen ska förvandlas till utandningsluftens CO2- långsammare process, bara .. Så tejpbitarna kan ha använts till annat ..
Citera
2014-04-11, 22:59
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad säger statistiken om folk som ljuger i en mordutredning.
Dom ljuger båda två.
Vad finns det belagt att AN ljuger om. Du svarade aldrig.
Citera
2014-04-11, 22:59
Medlem
VEM hade mest att vinna på att VB "försvann"?

Låter som en kiosk-deckare - jag är pinsamt medveten om det. Men jag funderar fortfarande ... Den som skulle förlora ... vinner nu.

NU vinner hunden för nu går vi ut.
Citera
2014-04-11, 23:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vore det frågan om en helt samstämmig redogörelse så är det misstänkt.
Är de rätt så oense så är det också misstänkt.

Lite oense - blir det godtagbart eller är det också att anse som misstänkt?
Jag har aldrig påstått att hel samstämmighet är misstänkt.
Citera
2014-04-11, 23:01
Medlem
Clavells avatar
Citat:
VEM hade mest att vinna på att VB "försvann"?

Låter som en kiosk-deckare - jag är pinsamt medveten om det. Men jag funderar fortfarande ... Den som skulle förlora ... vinner nu.

NU vinner hunden för nu går vi ut.
Ja, inte kan det ha varit MB eller KJ i alla fall för de har väl båda fått ett rent helvete sen hon försvann.
Citera
2014-04-11, 23:06
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Är du säker på det? Jag tycker det låter som om de sa något i stil med "om polisen frågade så gjorde vi som vi brukar göra på lördagkvällar". Samstämmigheten är för dålig för att det ska vara trovärdigt att de gjorde det de sa den kvällen.

Citat:
Kvällen 4 maj var inte slentrianmässig. De hade slängt i sig en middag på 1,5 timmar tillsammans med hustruns dotter och hennes make för att fira deras bröllop. Sådant minns man, och vad som hände efteråt också, i fem dagar.

Hur skall du ha det?
Citera
2014-04-11, 23:07
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Du vet att det inte var slentrian från det att de gick in genom sin dörr denna kväll? Att kvällsrutinen är något man minns extra just då och med när alkohol varit inblandad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in