Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Jag länkade till en juridiksajt som visade påföljder för personer < 18 år, var du fått 20-åringar ifrån är för mig oklart. Henriques deltog i en två timmar lång tortyrmisshandel som slutade med Wretströms död och fick 30 timmars samhällstjänst som påföljd. Var kom SMR och Kärrtorp in i bilden förresten? Har du rökt på?
Charles Bronson gjorde många filmer där han spelade vigilante, Mr Majestyk t.ex.
Rödingar eldade bl.a upp bilar i samband med en SvP demonstration förra året om jag minns rätt.
Om alltfler går över från traditionell media till nationell media, vilket är fallet, så beror det inte på att människor är motståndare till nationella i alla fall. Svensk traditionell media är socialliberal eller vänster, dvs 100% kulturmarxistisk.
Om du bemödat dig att läsa igenom all text i din länk så hade du hittat följande:
Ungdomsvård
Den som är under 21 år kan dömas till ungdomsvård. Det innebär att socialtjänsten tar hand om påföljden. Det kan till exempel vara att man får en kontaktperson eller att man får gå ett särskilt program för att lära sig mer om vilka konsekvenser brottslighet har. Det kan också innebära att man måste gå och prata med någon för att ändra sitt beteende eller att man placeras i ett familjehem. Om någon begått brott före 18 års ålder kan han eller hon även dömas till sluten ungdomsvård under viss tid. Då placeras man på ett ungdomshem. Det är en påföljd som ersätter fängelse för de yngre lagöverträdarna. Det finns fyra slutna anstalter inom Statens institutionsstyrelse (SIS).
Ungdomstjänst
Det är vanligast att ungdomar mellan 15-18 år döms till ungdomstjänst (även om ungdomar upp till 21 år kan dömas till det). Ungdomstjänst är oavlönat arbete inom socialtjänstens regi, till exempel städning och trädgårdsarbete. Den unge ska ha lämnat sitt samtycke. Ungdomstjänst infördes bland annat för att minska återfallen i brott. Annars är det vanligt att föräldrarna betalar böterna och den unge får inte ta konsekvenserna av sitt handlande.
Personer under 21 år får en viss "rabatt" på straffet. Det finns flera trådar här på Flashback om det. Och för att svara på din fråga nej jag har inte rökt på.
Henriques deltog i en misshandel av Wretström ja, men det var inte misshandeln som ledde till dennes frånfälle utan det var att Odeh högg honom flertalet gånger med en kniv.
Kan du visa någon källa på att en ostraffad femtonåring vanligtvis får strängare straff an vad Henriques fick?
De dömda nazisterna i smr har hävdat att de endast höll en fredlig motdemonstration i Kärrtorp och blev attackerade av vänstern men du hävdar att demonstrationer är något som "rödingar" får hålla vilket jag tolkar som att smr endast var i Kärrtorp för att attackera vänsterdemonstrationen enligt dig.
Jag har då aldrig hört att Bronson gett upphov till ett begrepp men det är möjligt att du har rätt.
Kan du ta och visa någon källa på att det har hänt? Dvs att det har förekommit bilbränder i samband med en demonstration?
DN = oberoende liberal
SvD = Oberoende moderat
Expressen = liberal
Aftonbladet = oberoende socialdemokratisk(ledar- och kultursidorna)
Tv4 har krav på sig att vara vara opartisk men är Bonnierägt så om man vill kan man dra slutsatser kring det.
Alla tidningar med en upplaga över 50 000 är antingen obunden eller så står den till höger med undantag för Aftonbladet.
Källa.
Men om man anser att alla medier som står till vänster om Der Stürmer är "kulturmarxistiska" så förstår jag att man kan anse att all svensk media är det.