Citat:
Men du missar hela poängen, misshandeln och mordet är skilda. Wretström dog inte för att han blev misshandlad av Henriques mfl utan för att han blev knivhuggen av Odeh. Alltså ska Henriques endast dömas för sin del i misshandeln.
I fallet med Riccardo så dog han till följd av misshandeln han utsattes för av de skyldiga där är den stora skillnaden, det är bara att kolla i din länk där det står klart och tydligt att de dömdes för grov misshandel och vållande till annans död, grovt brott. Jag hittar inte nu någon säker källa på vad Odeh dömdes för men han åtalades för mord. Källa
Jag trodde vi talade om brända bilar i samband med demonstrationer. Men visst det har förkommit skadegörelse i samband med vissa demonstrationer anordnade av vänstersidan, jag tycker dock att det inte är lika allvarligt som att extremhögern dödar folk.
Har du någon källa på att Bonnier sponsrade demonstrationen den 15:e december? Och vad menar du med det goda våldet och hatet egentligen?
I fallet med Riccardo så dog han till följd av misshandeln han utsattes för av de skyldiga där är den stora skillnaden, det är bara att kolla i din länk där det står klart och tydligt att de dömdes för grov misshandel och vållande till annans död, grovt brott. Jag hittar inte nu någon säker källa på vad Odeh dömdes för men han åtalades för mord. Källa
Jag trodde vi talade om brända bilar i samband med demonstrationer. Men visst det har förkommit skadegörelse i samband med vissa demonstrationer anordnade av vänstersidan, jag tycker dock att det inte är lika allvarligt som att extremhögern dödar folk.
Har du någon källa på att Bonnier sponsrade demonstrationen den 15:e december? Och vad menar du med det goda våldet och hatet egentligen?
Alltid när jag ser kommunister försöka ge sken av hur fredliga de är och hur våldsamma deras motståndare är så går tankarna av någon anledningen till filmen "Mars attacks" med marsianernas "we come in peace".
Någon blodigare och våldsammare ideologi än kommunismen har aldrig existerat och om någon ideologi har rätt att kalla sig en försvarsideologi så är det NS, kronologiskt är det enkelt att bekräfta eftersom den senare uppstod 50 år efter kommunismen.
Huruvida Wretström hade överlevt misshandeln utan knivhugget är väl oklart, men att påföljderna för förövarna var milda är det bara rödingar som ifrågasätter. Plocka du själv fram ett parallellfall med så låga påföljder.
De brända bilarna från 1 maj i Jönköping förra året får ju rödingar en chans att upprepa i år eftersom SvP dyker upp igen.
Jonas Bonnier gick ju i spetsen för att få ihop Kärrtorpspektaklet, det kan du väl inte ha missat. Vad gäller "det goda hatet och våldet" så kan du ju läsa nedan hur Expressens Britta Svensson upplevde det.
http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-raddare-och-ledsnare-an-nar-jag-akte-dit/