Citat:
Ursprungligen postat av
Out-of-Step
Nejdå, var inte meningen att den skulle tyda på att jag ville låta nedlåtande. Det jag menade var att det fungerade fint i 60 med samma build men inte i 70. Visslande smileyn för att jag antagligen gjort något fel i gear/spec

.
Felet tror jag ligger i att jag inte hinner bygga upp någon spirit. Länkar den build jag kört med:
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/monk#WZSfjk!abXi!bYcZYa
Tack så mycket! Jag ska absolut testa din kombination av skills, passives och runor. Hoppas du gett mig bättre förståelse för hur munken fungerade (trots att jag spelade den "mycket" i slut av 60). Har aldrig testat Sweeping Wind med runan som ger spirit

.
Åter igen, mennade inget illa i förra inlägget.
Skönt att du menade så

Din viktigaste spirit generator om du inte har utrustningsspecifik generator är Sweeping wind - Inner storm.
Ska du ha Mystic ally så är det bättre med Air ally som genererar spirit. "Hela" kan du göra med Life per hit , munken slår ganska snabbt. Men jag skippar Mystic ally och kör Epiphany , ganska bra i kniviga lägen. Men där gör du som du känner.
Viktigast i ordning.
1.SW - Inner storm
2. Sänk gärna kostnaden på Cyclone strike genom att byta till runa "Eye of the storm" som ger en sänkning på kostnaden med 24 spirit, alltså från 50 till 26. Den runan ger lightning damage också.
3. Jag skulle nog byta Mystic ally mot Dashing Strike - Way of the falling star om du har problem att hänga med gruppen. Men det är som du känner, du klarar dig utan den om du hamnar i "rätt" grupp.
Resten av dina skills ser bra ut. Crippling wave osv.
En annan skill som höjer generatorn är Fist of thunder. Din och min skill ger 12 per attack FoT ger 14.
Sen finns en runa som ger 4 spirit per kritisk träff. Men jag gillar min Way of hundered fist. Den genererar snabbt. Körde FoT fast med "Thunderclap" istället för "Quickening" i gamla Diablo 3.
Men jag tycker inte man behöver så himlans mycket Spirit generatorer som jag nämnt ovan, det räcker med SW - Inner storm , Cyclone strike - Eye of the storm och valfri spirit genererande attackform , den man gillar.
Plus attack speed % också såklart.
Min munk är dock inte färdig ännu. Håller på att experimentera, men jag håller på att samla utrustning innan jag bestämmer en slutgiltig kombination.
Lightning baserad är min plan , men man vet aldrig. Har en tung Won Khim Lau som ger 18% Lightning damage , och maxar 1490 i Lightning damage. Måste dock hitta ett vapen till andra handen.