2014-04-11, 17:20
Medlem
Out-of-Steps avatar
Ni som som diskuterar om black dmg vs. elemental dmg kan läsa tråden jag länkar nedan. Innehåller för ovanlighetens skull en 'blue post'.
Det är om jag förstår det rätt ordningen som dmg räknas som gör att %dmg inte gäller elemental dmg - vilket förklaras vara en bug.

https://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12329613352?page=1
Citera
2014-04-11, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Tycker dels du har en hel del märkliga rolls - +vit på hjälmen istället för socket, +vit på offhand...? Ser att du får +cold från hjälmen och bracers, men det hjälper inte dina pets (de är physical).

Carnevil (hjälmen du tjötar om) är ju en kul build om du kan rerolla till poison, gidbinn är värdelös. Ser inte hur spirit barrage + piranhas ska fungera med sycophants - hur ofta proccar du fram dem? Vanligt är att använda vampire bats eller rain of toads som har höga proc rates. Det här kör jag just nu: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#cRlPUQ!baVT!Zbcbcb

edit: Ja, jag lirar ju softcore. Antar att vitrollsen är vettiga i HC.

anledningen att jag rollade vit på hjälmen var för att jag låg under 4mil toughness och hade över 55% critchance, så jag försöker rolla en socket istället för 5% critchance som jag hade där innan. Men jag har knappt några pengar eller craftingmats än.

Jag kör på T1, så kände att jag ville komma över 5mil tougness iaf, då 70~k hits gör relativt ont när man bara ligger på 300-350hp.

Jag har inte bytt till petbuild än, det är något jag planerat att göra. Därför kör jag med piranhas och cold som main-spells och slänger ut mina potatoheads när det går helt enkelt.

Men jag hade tänkt att byta ut ett par delar i mitt gear så att jag kan byta mellan pets. Eller min nuvarande colddmg build utan att förlora så mycket dmg.

Builden
Senast redigerad av rastadallas 2014-04-11 kl. 17:46.
Citera
2014-04-11, 17:59
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rastadallas
anledningen att jag rollade vit på hjälmen var för att jag låg under 4mil toughness och hade över 55% critchance, så jag försöker rolla en socket istället för 5% critchance som jag hade där innan. Men jag har knappt några pengar eller craftingmats än.

Jag kör på T1, så kände att jag ville komma över 5mil tougness iaf, då 70~k hits gör relativt ont när man bara ligger på 300-350hp.

Jag har inte bytt till petbuild än, det är något jag planerat att göra. Därför kör jag med piranhas och cold som main-spells och slänger ut mina potatoheads när det går helt enkelt.

Men jag hade tänkt att byta ut ett par delar i mitt gear så att jag kan byta mellan pets. Eller min nuvarande colddmg build utan att förlora så mycket dmg.

Builden
Tänk på att ibland kan tex armor vara bättre än vitality, mycket handlar om att minska skadan man tar. Så precis som sheet damage är toughness inte en helt hundra procentig indikator på hur mycket du tål.
Med andra ord, du kanske tappar % toughness från ett item men tjänar ändå på det.
Citera
2014-04-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Nejdå, var inte meningen att den skulle tyda på att jag ville låta nedlåtande. Det jag menade var att det fungerade fint i 60 med samma build men inte i 70. Visslande smileyn för att jag antagligen gjort något fel i gear/spec .

Felet tror jag ligger i att jag inte hinner bygga upp någon spirit. Länkar den build jag kört med:
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/monk#WZSfjk!abXi!bYcZYa

Tack så mycket! Jag ska absolut testa din kombination av skills, passives och runor. Hoppas du gett mig bättre förståelse för hur munken fungerade (trots att jag spelade den "mycket" i slut av 60). Har aldrig testat Sweeping Wind med runan som ger spirit .

Åter igen, mennade inget illa i förra inlägget.

Skönt att du menade så
Din viktigaste spirit generator om du inte har utrustningsspecifik generator är Sweeping wind - Inner storm.
Ska du ha Mystic ally så är det bättre med Air ally som genererar spirit. "Hela" kan du göra med Life per hit , munken slår ganska snabbt. Men jag skippar Mystic ally och kör Epiphany , ganska bra i kniviga lägen. Men där gör du som du känner.
Viktigast i ordning.
1.SW - Inner storm
2. Sänk gärna kostnaden på Cyclone strike genom att byta till runa "Eye of the storm" som ger en sänkning på kostnaden med 24 spirit, alltså från 50 till 26. Den runan ger lightning damage också.
3. Jag skulle nog byta Mystic ally mot Dashing Strike - Way of the falling star om du har problem att hänga med gruppen. Men det är som du känner, du klarar dig utan den om du hamnar i "rätt" grupp.

Resten av dina skills ser bra ut. Crippling wave osv.
En annan skill som höjer generatorn är Fist of thunder. Din och min skill ger 12 per attack FoT ger 14.
Sen finns en runa som ger 4 spirit per kritisk träff. Men jag gillar min Way of hundered fist. Den genererar snabbt. Körde FoT fast med "Thunderclap" istället för "Quickening" i gamla Diablo 3.

Men jag tycker inte man behöver så himlans mycket Spirit generatorer som jag nämnt ovan, det räcker med SW - Inner storm , Cyclone strike - Eye of the storm och valfri spirit genererande attackform , den man gillar.
Plus attack speed % också såklart.

Min munk är dock inte färdig ännu. Håller på att experimentera, men jag håller på att samla utrustning innan jag bestämmer en slutgiltig kombination.
Lightning baserad är min plan , men man vet aldrig. Har en tung Won Khim Lau som ger 18% Lightning damage , och maxar 1490 i Lightning damage. Måste dock hitta ett vapen till andra handen.
Citera
2014-04-11, 20:08
Medlem
En aning trög här men vad är en "horardic cache" fått en sådan och vad ska jag med den till?
Tacksam för svar av mina elites här inne
Citera
2014-04-11, 20:10
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
En aning trög här men vad är en "horardic cache" fått en sådan och vad ska jag med den till?
Tacksam för svar av mina elites här inne
Högerklicka på den så får du items, med chans till legendarys. Du får en cache när du completat alla bounties i en act och pratar med Tyreal i town.
Citera
2014-04-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaxarnHiaHia
Högerklicka på den så får du items, med chans till legendarys. Du får en cache när du completat alla bounties i en act och pratar med Tyreal i town.

Gött, man tackar ja!
Citera
2014-04-11, 20:23
Medlem
swebarbs avatar
fuck dom horadric har kanske fått en eller två legendaries på snart säkert 100 eller nåt...
Citera
2014-04-11, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
fuck dom horadric har kanske fått en eller två legendaries på snart säkert 100 eller nåt...

sjukt otur du måste haft då. när jag farmar bags så fixar jag typ 30 åt gången och då får jag alltid runt 4-5 legendary minst.
Citera
2014-04-11, 22:11
Bannlyst
Dålig dag, igår fick jag 60 legs på 15 timmar, idag fick jag bara 18st på 9 timmar. Då har jag lirat T4 mestadelen av dagen. Men fick en upgrade för första gången på 1½ vecka i alla fall! Och fixade mig en hellfire ring, var 7% damage loss men fan så värt det med 45% mer exp och poolen som tickar för mellan 1.5-4 miljoner hela tiden :P
Citera
2014-04-11, 22:20
Medlem
chullans avatar
Loota precis min fjärde thunderfury.
Citera
2014-04-11, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Loota precis min fjärde thunderfury.

As, jag farmar so far förgäves efter min första... =(