2014-04-11, 16:14
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns en hel del material i utredningen som ligger MB/AN till last, men det finns inget friande eller fällande i slasken, annars hade det kommit upp i rättegången, eftersom advokat Olsson pekade ut MB som alternativ GM.

Nu blir jag nyfiken - vad är det för material som ligger MB/AN "till last" när det gäller utredningen om vem som mördade och styckade Vatchareeya?
Citera
2014-04-11, 16:16
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Men även Thomas Ohlsson torde ha insett att KJ inte är ensam skyldig ..

Nej, varför det? Det finns inget som tyder på någon annan inblandad eller fler gärningsmän/kvinnor.
Citera
2014-04-11, 16:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Och åklagaren väljer ut det som är relevant i målet mot den anklagade. Eller finns alla ev misstänkta med i alla FUP?
Jag återgav vad som står i lagen, protokollet är kopplat till förundersökning, inte person. Vidhåller du att förundersökningen innehåller mer relevanta uppgifter om paret MB/AN än vad som står i FUP?
Citat:
Man kan ännu mindre utgå från att alla uppgifter som enl vissa saknas om tex fam Berg i FUP tyder på att det inte utretts alls och inte liggeri slasken där de undersökningarna med största sannolikhet ligger. Långt från alla uppgifter om tex fam Berg hör hemma i FUP som tillhör målet mot KJ.
I så fall, varför tog inte advokat Olsson upp dessa, som belastande för MB, och åklagaren som friande för MB?
Citera
2014-04-11, 16:19
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Och du har som vanligt rätt.. Nix.. det friande är helt sonika att det inte finns något i utredningen som tyder på någon som helst annan GM än KJ, allt annat är bara trams och tomma spekulationer.

Det är jävligt beklämmande att här i tråden hängs hött o mött ut som för postaren lämplig GM, bara någon kommer med en fullständig absurd ide eller påstående så hakar drevet på utan någon som helst grund för uthängningen.

Det är inte ett jäkla dugg seriöst utan man tycks njuta av att svärta ner personer som på något sätt haft om så liten koppling till offret eller GM.

Jag försvarar inte paret vad gäller mannens i mina ögon utnyttjande av offret för egen lusta och kvinnans fullständigt hjärndöda postningar på fejjan men de har inget med mordet att göra utan det kommer rätt man dömas för även i HR.

Kamma dig .. "liten koppling till offret" .. Det finns väl ingen om haft större koppling till Vatchareeya Bangsuan än hennes tränare och påslagare, herr Berg ?
Citera
2014-04-11, 16:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nu blir jag nyfiken - vad är det för material som ligger MB/AN "till last" när det gäller utredningen om vem som mördade och styckade Vatchareeya?
Här vill jag helst svara "läs tråden", men relationen VB/MB och MB:s försök att frigöra sig från en stalkande VB, samt AN:s svartsjuka är något av materialet.
Citera
2014-04-11, 16:22
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Jag återgav vad som står i lagen, protokollet är kopplat till förundersökning, inte person. Vidhåller du att förundersökningen innehåller mer relevanta uppgifter om paret MB/AN än vad som står i FUP?

I så fall, varför tog inte advokat Olsson upp dessa, som belastande för MB, och åklagaren som friande för MB?
Varför bry sig om MB överhuvudtaget? Nej det har jag inte vidhållit alls. tvärtom.
Citera
2014-04-11, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Kamma dig .. "liten koppling till offret" .. Det finns väl ingen om haft större koppling till Vatchareeya Bangsuan än hennes tränare och påslagare, herr Berg ?

Om du nu hängt med och noterat i tråden så är det inte bara xx som har figurerat och hängts ut i tråden.. ett antal unga killar har man vänt ut och in på sen FUP presenterades och särskilt efter domen i TR föll. Att du inte uppmärksammat det förvånar mig inte en sekund för du har snöat in dig på konspirationshistorier som får en spökskrivare att bli avund.
Citera
2014-04-11, 16:46
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Här vill jag helst svara "läs tråden", men relationen VB/MB och MB:s försök att frigöra sig från en stalkande VB, samt AN:s svartsjuka är något av materialet.

Jag har svårt att se hur detta i all avsaknad av konkret bevisning som pekar mot någon av dem skulle kunna vara något som kan sägas ligga dem till last. Att någon haft en relation med ett mordoffer är en omständighet som medför skäl att titta på personen, men det är näppeligen en omständighet som kan åberopas som ett oberoende bevis i ett mål.

Huruvida MB hade ett realistiskt "motiv" att döda VB pga det ena eller det andra är ju en av de saker vi inte är överens om i tråden, men jag ser det inte som något som ligger någon till last heller. Det är en spekulation om vad som försigår i någons huvud som kan fungera som hjälpbevisning när annan bevisning föreligger som pekar mot någon. Samma sak gäller för svartsjukan. Möjligen är AN:s facebookinlägg något man kan peka på tillsammans med den som det verkar ej utredda frågan om ifall hon hotat VB via SMS före mordet (fast det verkar helt osannolikt att man skulle gått igenom signaleringslistorna och totalt förbisett att en kontakt var från AN). Men det är inte mycket att komma med om man vill påstå att någon nog är lite misstänkt ändå. Särskilt inte när det finns en annan person med blod från mordoffret i sin bil, på en tejprulle och ett antal andra omständigheter som i varierande grad är besvärande och svårförklarliga för honom.
Citera
2014-04-11, 16:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Nej, varför det? Det finns inget som tyder på någon annan inblandad eller fler gärningsmän/kvinnor.

Eftersom att man inte vet när, var och hur kanske det inte är så konstigt att ingenting tyder på en medhjälpare eller alternativ gärningsman. Vet man inte vad man ska leta efter hittar man heller inte någonting. Ankharar, säger bara det.
Citera
2014-04-11, 16:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför bry sig om MB överhuvudtaget? Nej det har jag inte vidhållit alls. tvärtom.
Därför att det finns anledning att misstänka honom, därför spanades det på honom i en vecka. "Långt från alla uppgifter om tex fam Berg hör hemma i FUP som tillhör målet mot KJ", vad menar du för uppgifter här? Jag trodde du menade uppgifter i FU som inte finns i FUP.
Citera
2014-04-11, 16:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag har svårt att se hur detta i all avsaknad av konkret bevisning som pekar mot någon av dem skulle kunna vara något som kan sägas ligga dem till last. Att någon haft en relation med ett mordoffer är en omständighet som medför skäl att titta på personen, men det är näppeligen en omständighet som kan åberopas som ett oberoende bevis i ett mål.

Huruvida MB hade ett realistiskt "motiv" att döda VB pga det ena eller det andra är ju en av de saker vi inte är överens om i tråden, men jag ser det inte som något som ligger någon till last heller. Det är en spekulation om vad som försigår i någons huvud som kan fungera som hjälpbevisning när annan bevisning föreligger som pekar mot någon. Samma sak gäller för svartsjukan. Möjligen är AN:s facebookinlägg något man kan peka på tillsammans med den som det verkar ej utredda frågan om ifall hon hotat VB via SMS före mordet (fast det verkar helt osannolikt att man skulle gått igenom signaleringslistorna och totalt förbisett att en kontakt var från AN). Men det är inte mycket att komma med om man vill påstå att någon nog är lite misstänkt ändå. Särskilt inte när det finns en annan person med blod från mordoffret i sin bil, på en tejprulle och ett antal andra omständigheter som i varierande grad är besvärande och svårförklarliga för honom.
Motiv ligger person som kan misstänkas till last.
Citera
2014-04-11, 16:53
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Om du nu hängt med och noterat i tråden så är det inte bara xx som har figurerat och hängts ut i tråden.. ett antal unga killar har man vänt ut och in på sen FUP presenterades och särskilt efter domen i TR föll. Att du inte uppmärksammat det förvånar mig inte en sekund för du har snöat in dig på konspirationshistorier som får en spökskrivare att bli avund.

Jag bildade mg en uppfattning mycket tidigt om VB-mordet, motiv, och vilken "sort" som med stor sannolikhet var inblandade i det här. Jag har ännu inte fått någon anledning att revidera den uppfattningen. Snarare har min uppfattning stärkts på senare tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in