Citat:
Ursprungligen postat av
ZegDeg
Det tycks vara lätt för dig och Remark att vräka ur er åsikter men undgå att närmare redovvisa grunden för era påståenden men ni bägge är kanske självpåtagna experter. Jag har läst hundratals polisutredninga och finner definitivt inget anmärkningsvärt, polisutredningar ser ut så här. En polisutredning är ständigt en avvägning av vad som är såväl möjligt som försvarbart stt utreda. Vissa åtgärder är kanske önskvärda men inte lagligt möjliga. Det torde vara få uttedningar där en alternativ gärningsman, MB, är så utredd som i denna utredning. På vilket jämförelsematerial grundar ni ert påstående? Vilken egen erfarenhet har ni av polisutredningar? Vad exakt hade behövts ytterligare för att göra uttedningen till en bra utredning?
Bra skrivet!
Det fetade: Hur många gånger det än påpekas så lär inte dessa sköningar till
alternativonanister acceptera det som ett faktum. Tyvärr.
Efter att hovrätten snart slagit klubban i bordet och beseglat commander KJ:s öde,
med förhoppningsvis ett par års påbackning i straffet, så kommer det att skrikas i
högan sky om "rättsskandal" i den här grymt omfångsrika trådjäveln.
Något annat är inte att vänta.
Nu åker den här sjuke fan också dit liksom vi nyligen fått se tre andra riktigt grymma
mördare misslyckas med att undkomma rättvisan utan istället fått sina synnerligen välförtjänta
morddomar de också:
Pierre Karlsson på Öland med sitt rysliga dubbelmord på sina nära vänner.
Andreas Johansson med sitt mord på småbarnsmamman Ida i Trollhättan.
Fredrik Svensson som satte ett skott i huvudet på 31-åriga Marina i Spekeröd.
Fler exempel finns förvisso men dessa är kanske de mest uppmärksammade på senare tid.
Alla jämte då 22-årige kvinnomördaren Kristoffer Johansson har nu att tillbringa en
bra massa år bakom lås och bom.
Ingen av dem förtjänar egentligen att någonsin mera komma ut i det här samhället igen.
Men det gör dom, tyvärr.