2014-04-04, 17:59
  #72373
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jo, jag är nog otroligt trög eller vi pratar om olika saker. Jag går efter vad som står i FUP om sannolikheterna om möjliga DNA-källor. Jag nöjer mig med det, tack.

Vänster ben:



Höger ben:



Det här uttrycket ser man ofta i sådana här rapporter:


Betyder det att man inte hittat den person som DNAt kommer från men DNAt är helt komplett?

Hur var det nu? Det fanns väl inget Y-kromosomalt DNA på andra topsen?
Citera
2014-04-04, 18:11
  #72374
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hur var det nu? Det fanns väl inget Y-kromosomalt DNA på andra topsen?

Det som står i min post står i FUP. Jag har inte manipulerat något iallafall.
Citera
2014-04-04, 18:27
  #72375
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Vad händer om Kristoffer Johansson frikänns? Det är en fråga vi åtminstone bör förbereda oss på, skriver NSD:s nyhetskrönikör Johan Håkansson.

Att kalla den för bra vore en underdrift. Den var på en så hög nivå att den skulle kunna användas vid juristutbildningar. Den var så kraftfull att jag – trots blod, tejprulle och likdoft – på allvar började fundera på vad en friande dom skulle innebära.

Men så kom slutpläderingen där han på något märkligt sätt ändå lyckades vända allt till sin klients fördel. Det var en skoningslös attack mot utredningens brister och när han var klar hade han sått en hel åker av tvivel.

Den 16 april väntas domen falla, men hovrätten flaggade för att det kan dröja längre än så.

Att domen kan komma att dröja kan man förstå, att få ihop en helhetsbild av "detta"
indiciemål kan absolut inte vara lätt och som inte det skulle räcka så skall väl sannolikhets
aspekten dessutom läggas in.
Saken blir väl inte lättare för domstolen heller om Thomas Olsson nu lyckats med att
dela upp "bevisen, plockat fram svagheterna, minskat deras värde och slutligen isolerat dem
från varann, vilket TO verkar lyckats med av detta lilla citat att döma.
Visserligen kommer citatet från en nyhetskrönikör och därför skulle denna slutplädering vara intressant att läsa själv i sin helhet, nyss tömd PM låda

Var slutpläderingen bra ni som läst den? Hur gick det för damerna?
Citera
2014-04-04, 18:30
  #72376
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det som står i min post står i FUP. Jag har inte manipulerat något iallafall.

Du har rätt. Kan inte läsa idag.
Citera
2014-04-04, 18:57
  #72377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Vad du påstår är att DNA på benet måste ha kommit efter tvättningen eftersom DNA förstörs av vatten! I så fall stor chans att det är KJ som hanterat benet efter tvättningen.


Ja DNAt har såklart tillkommit efter tvättningen. Om DNAt är från MB, KJ eller någon annan är OKLART!! så det är lika bra att släppa det!!
Citera
2014-04-04, 19:07
  #72378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vägen med bommen är till vänster om ödehuset om du står framför kåken. Den lilla vägen vi pratar om är till höger om huset (cirka 10 meter). Jag har bedömt att efter 14/5 gick det nog att köra där. Spår av fordon vill jag minnas att polisen observerade också.

Okej ursäkta hängde inte riktigt med där. Det är en väg som en pickup klarar utan problem. En två tons pickup med ovanligare däck än en vanlig personbil måste ju polisen lyckats säkra.

För den skulle lämnat tydliga spår efter sig i maj.
__________________
Senast redigerad av Jan-Olov44 2014-04-04 kl. 19:09.
Citera
2014-04-04, 19:21
  #72379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Okej ursäkta hängde inte riktigt med där. Det är en väg som en pickup klarar utan problem. En två tons pickup med ovanligare däck än en vanlig personbil måste ju polisen lyckats säkra.

För den skulle lämnat tydliga spår efter sig i maj.
KJ nämner i förhör att det krävs en fyrhjulsdriven bil för att åka omkring i området. Vittnen har sett en svart pickup ståendes vid föräldrahemmet, i närheten av altersjön och ståendes vid röda förrådet ca 450 m från gula huset. Detta betyder i sig intet skit, men ändå.
Citera
2014-04-04, 19:34
  #72380
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Ja DNAt har såklart tillkommit efter tvättningen. Om DNAt är från MB, KJ eller någon annan är OKLART!! så det är lika bra att släppa det!!

Tänk att du måste slira så på sanningen om detta hela tiden, det visar hur svag din ställning är. Men jag får tacka för underhållningen när du försökte undervisa en professor i molekylärbiologi om hur allt ligger till, trådens klara behållning senaste dagarna
Citera
2014-04-04, 19:40
  #72381
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Att domen kan komma att dröja kan man förstå, att få ihop en helhetsbild av "detta"
indiciemål kan absolut inte vara lätt och som inte det skulle räcka så skall väl sannolikhets
aspekten dessutom läggas in.
Saken blir väl inte lättare för domstolen heller om Thomas Olsson nu lyckats med att
dela upp "bevisen, plockat fram svagheterna, minskat deras värde och slutligen isolerat dem
från varann, vilket TO verkar lyckats med av detta lilla citat att döma.
Visserligen kommer citatet från en nyhetskrönikör och därför skulle denna slutplädering vara intressant att läsa själv i sin helhet, nyss tömd PM låda

Var slutpläderingen bra ni som läst den? Hur gick det för damerna?

Den var riktigt bra. Men han kastade in handduken helt om blodet i bagageluckan och erkände i praktiken att det är omöjligt att komma runt. Min gissning är att han hade velat ha kristoffer att erkänna nån slags befattning med det och utifrån det serverat en alternativ berättelse som åklagarna - kanske - fått ganska stora problem att vederlägga. Men kj ville inte detta och då låg fältet helt fritt för åklagarnas version.
Citera
2014-04-04, 19:44
  #72382
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
En uppsättning avtryck kan vara kassörskans, som sålde den. Även i livsmedelsaffärer är det vanligt att kassörskan "öppnar" påsen som en service och för att snabba på.

Om inte annat så brukar de väl ta i den när den passerar på bandet.
Citera
2014-04-04, 20:17
  #72383
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Att domen kan komma att dröja kan man förstå, att få ihop en helhetsbild av "detta"
indiciemål kan absolut inte vara lätt och som inte det skulle räcka så skall väl sannolikhets
aspekten dessutom läggas in.
Saken blir väl inte lättare för domstolen heller om Thomas Olsson nu lyckats med att
dela upp "bevisen, plockat fram svagheterna, minskat deras värde och slutligen isolerat dem
från varann, vilket TO verkar lyckats med av detta lilla citat att döma.
Visserligen kommer citatet från en nyhetskrönikör och därför skulle denna slutplädering vara intressant att läsa själv i sin helhet, nyss tömd PM låda

Var slutpläderingen bra ni som läst den? Hur gick det för damerna?
http://minfil.org/J8f2f3b1bc/Vatchareeya_HR_dag_7.odt
Citera
2014-04-04, 20:33
  #72384
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Det tycks vara lätt för dig och Remark att vräka ur er åsikter men undgå att närmare redovvisa grunden för era påståenden men ni bägge är kanske självpåtagna experter. Jag har läst hundratals polisutredninga och finner definitivt inget anmärkningsvärt, polisutredningar ser ut så här. En polisutredning är ständigt en avvägning av vad som är såväl möjligt som försvarbart stt utreda. Vissa åtgärder är kanske önskvärda men inte lagligt möjliga. Det torde vara få uttedningar där en alternativ gärningsman, MB, är så utredd som i denna utredning. På vilket jämförelsematerial grundar ni ert påstående? Vilken egen erfarenhet har ni av polisutredningar? Vad exakt hade behövts ytterligare för att göra uttedningen till en bra utredning?
Bra skrivet!
Det fetade: Hur många gånger det än påpekas så lär inte dessa sköningar till
alternativonanister acceptera det som ett faktum. Tyvärr.

Efter att hovrätten snart slagit klubban i bordet och beseglat commander KJ:s öde,
med förhoppningsvis ett par års påbackning i straffet, så kommer det att skrikas i
högan sky om "rättsskandal" i den här grymt omfångsrika trådjäveln.
Något annat är inte att vänta.

Nu åker den här sjuke fan också dit liksom vi nyligen fått se tre andra riktigt grymma
mördare misslyckas med att undkomma rättvisan utan istället fått sina synnerligen välförtjänta
morddomar de också:

Pierre Karlsson på Öland med sitt rysliga dubbelmord på sina nära vänner.
Andreas Johansson med sitt mord på småbarnsmamman Ida i Trollhättan.
Fredrik Svensson som satte ett skott i huvudet på 31-åriga Marina i Spekeröd.
Fler exempel finns förvisso men dessa är kanske de mest uppmärksammade på senare tid.

Alla jämte då 22-årige kvinnomördaren Kristoffer Johansson har nu att tillbringa en
bra massa år bakom lås och bom.
Ingen av dem förtjänar egentligen att någonsin mera komma ut i det här samhället igen.
Men det gör dom, tyvärr.
__________________
Senast redigerad av Grandioso 2014-04-04 kl. 21:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in