2014-04-11, 13:51
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Den lilla människan vill väl och har min sympati. Men vad den lilla människan vill har på det stora hela ingen betydelse. USA och EU har kuppat Ukraina och använt de små välvilliga människorna som nyttiga idioter för sina geopolitiska ändamål.

Hur, exakt hur har de använts?

Alla jag känner gick dit av fri vilja. De tog ledigt från jobbet. De donerade egna medel för att hjälpa demonstranterna med skyddskläder och läkemedel. Berätta för mig HUR någon har kuppat? Detta var en sann folklig revolution. Den gemenskapen och det engagemang man såg hos människorna där kan man aldrig glömma. Folk från olika samhällsklasser, yrken, kön, nationalitet, åldrar, politiska åsikter etc. ALLA var där för att äntligen förändra Ukraina och ändra på systemet. Alla var där av fri vilja och stark tro på framgång.

Att det sen kommer europeiska och amerikanska politiker som visar stöd för demonstrationerna är väl inte så konstigt? De demonstrerade för en god sak, något som alla civiliserade länder stöttar. Givetvis är det i både EUs och USAs intressen att ha en demokratisk stat, snarare än en stat styrd av kriminella ligister.
2014-04-11, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
.....Dagens skämtare. Du menar då att Ryssland inte är urfattigt? Levnadsstandarden i Ryssland är inte ett dugg bättre än i Ukraina. Korruptionen och kriminalitet är både värre och grövre i Ryssland.....

Vilket härligt påstående. Ryssland samma BNP som Ukraina. Dagens skratt!

Ukraina
Bruttonationalinkomst per invånare (PPP$-justerad)
7 040 PPP$ per invånare
3 872 US Dollar BNP per invånare
http://www.globalis.se/Laender/Ukraina/%28show%29/indicators

Ryssland
21 210 PPP$ per invånare
14 178 US Dollar BNP per invånare
http://www.globalis.se/Laender/Ryssland/%28show%29/indicators

Förklaring av PPP
http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6pkraftsparitet

Lista över länder efter BNP (PPP)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_l%C3%A4nder_efter_BNP_%28PPP%29
Senast redigerad av fuckuto 2014-04-11 kl. 14:11. Anledning: punkter, mer fakta
2014-04-11, 14:09
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Sluta pissa på de döda frihetshjältarnas gravar din folkmordsförespråkare. Dessa kvinnor och män sköts av en vidrig president vid namn Janukovitj och hans skräckpolis, som fått guidning från Kreml. Allt för makten och Rysslands imperialism. Samma president som flydde landet för att kräva att Putin gick in och slaktade ukrainare, han är alltså en tvättäkta Quisling.

Du har en folkmördare som Avatar så du fortsätter vara en äcklig hycklare.

Av allt att döma sköts de stackars demonstranterna på Majdan av grupper inom den koalition som nu sitter i Kiev, som en förevändning för att störta demokratin. Ett känt fascistiskt mönster, med andra ord.

Kiev sprider bara propaganda och tomma hot för tillfället. Ingen lyssnar på dem och ingen tar dess uppgifter för sanning.

Snart är hela Östukraina en fri självständig republik.
Leve frihetskämparna i Östukraina!
2014-04-11, 14:12
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Vilket härligt påstående. Ryssland samma BNP som Ukraina. Dagens skratt!

Ukraina
7 040 PPP$ per invånare
http://www.globalis.se/Laender/Ukraina/%28show%29/indicators

Ryssland
21 210 PPP$ per invånare
http://www.globalis.se/Laender/Ryssland/%28show%29/indicators

Förklaring av PPP
http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6pkraftsparitet

Lista över länder efter BNP (PPP)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_l%C3%A4nder_efter_BNP_%28PPP%29

Var har jag nämnt något om BNP?

Jag rekommenderar att du läser på lite om de mått du precis skickade och hur de förklarar levnadsstandarden i ett land. Du får gärna kolla vad rysk BNP bygger på, och hur värdet av denna produktion fördelas. Bara en fåne kan påstå att Ryssland har högre levnadsstandard än Ukraina. Ryssland består inte bara av oligarker, Moskva och St Petersburg. De flesta är faktiskt helt vanliga människor, och de är många. Tyvärr verkar de hellre föredra att sitta hemma och hylla Putin, istället för att gå ut på gatorna, störta dessa idioter, och bygga upp ett folkligt Ryssland. Det är den främsta faktorn som skiljer Ryssland från Ukraina. Mentaliteten. Ukraina vill inte vara slavar och gör uppror mot banditerna. Ryssland hyllar istället sina banditer som hjältar.
Senast redigerad av fridaynightout 2014-04-11 kl. 14:16.
2014-04-11, 14:19
Medlem
Citat:
Alla jag känner gick dit av fri vilja. De tog ledigt från jobbet. De donerade egna medel för att hjälpa demonstranterna med skyddskläder och läkemedel. Berätta för mig HUR någon har kuppat? Detta var en sann folklig revolution. Den gemenskapen och det engagemang man såg hos människorna där kan man aldrig glömma. Folk från olika samhällsklasser, yrken, kön, nationalitet, åldrar, politiska åsikter etc. ALLA var där för att äntligen förändra Ukraina och ändra på systemet. Alla var där av fri vilja och stark tro på framgång.

Att det sen kommer europeiska och amerikanska politiker som visar stöd för demonstrationerna är väl inte så konstigt? De demonstrerade för en god sak, något som alla civiliserade länder stöttar. Givetvis är det i både EUs och USAs intressen att ha en demokratisk stat, snarare än en stat styrd av kriminella ligister.
Varför ställer du dig mot samma människor i Donetsk, Lugansk, Charkiv och deras rätt att säga sitt?
2014-04-11, 14:22
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:

Hur ändrar det det jag sa? Jag sa det att dessa människor har min sympati. Gräsrötterna har haft de bästa intentioner i alla revolutioner inklusive den ryska revolutionen 1917. Det betyder inte att resultatet av revolutionen på lång sikt blir bra eller gynnsam för befolkningen. Vem får i slutändan makten? Inte fan är det idealistiska gräsrötterna som slår sönder spargrisen för att kunna köpa gasmask och första förband.
Citat:
Nej det är inte självklart så att EU och USA vill ha "demokrati". EU och USA stöttar "kriminella ligister" i de fall det gynnar deras mål bättre.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2014-04-11 kl. 14:25.
2014-04-11, 14:27
Medlem
Citat:

Jag rekommenderar att du läser på lite om de mått du precis skickade och hur de förklarar levnadsstandarden i ett land. Du får gärna kolla vad rysk BNP bygger på, och hur värdet av denna produktion fördelas. Bara en fåne kan påstå att Ryssland har högre levnadsstandard än Ukraina. Ryssland består inte bara av oligarker, Moskva och St Petersburg. De flesta är faktiskt helt vanliga människor, och de är många. Tyvärr verkar de hellre föredra att sitta hemma och hylla Putin, istället för att gå ut på gatorna, störta dessa idioter, och bygga upp ett folkligt Ryssland. Det är den främsta faktorn som skiljer Ryssland från Ukraina. Mentaliteten. Ukraina vill inte vara slavar och gör uppror mot banditerna. Ryssland hyllar istället sina banditer som hjältar.

Ja, det verkar som ekonomi inte är ditt ämne. Du bör verifiera ditt vansinniga påstående med någon oberoende källa. ”Levnadsstandarden i Ryssland är inte ett dugg bättre än i Ukraina”. Så fram med källan nu! Väntar med spänning!
Senast redigerad av fuckuto 2014-04-11 kl. 14:43. Anledning: stavning
2014-04-11, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
48h fristen löper ut.

Kiev är bara tomma hot. Autoriteten undergrävs. Ingen har förtroende för regimen i Kiev vars förebild är folkmördaren Banderas. Inte ens de egna beväpnade förbanden lyder dessa hyllare av folkmord.

Leve republiken Donetsk och dess frihetshjältar!
Vill du ha ett blodbad som din avatar eller är du bara för ung för att förstå? Att hylla fascister som du gör tyder på det sistnämnda.
2014-04-11, 14:35
Bannlyst
Citat:

Retoriken är identisk med kommunister som gjorde statskupp och islamister i Syrien .Det räcker för att avstå.Jag känner också folk som varit på maidan
och har ingen specefik åsikt om dom.Visst dom får göra vad dom vill.Då får man räckna med att folk med andra åsikter också börjar göra det.
2014-04-11, 14:39
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Det är den främsta faktorn som skiljer Ryssland från Ukraina. Mentaliteten. Ukraina vill inte vara slavar och gör uppror mot banditerna. Ryssland hyllar istället sina banditer som hjältar.

Man kan göra revolt var som helst om man får tillräckligt med pengar och support.

Citat:
Ryssland består inte bara av oligarker, Moskva och St Petersburg. De flesta är faktiskt helt vanliga människor, och de är många. Tyvärr verkar de hellre föredra att sitta hemma och hylla Putin, istället för att gå ut på gatorna, störta dessa idioter, och bygga upp ett folkligt Ryssland. Det är den främsta faktorn som skiljer Ryssland från Ukraina. Mentaliteten. Ukraina vill inte vara slavar och gör uppror mot banditerna. Ryssland hyllar istället sina banditer som hjältar.

Befolkningen i Sverige får det sämre för varje dag och år som går. Varför går du inte ut och demonstrerar mot banditerna Reinfeldt, Borg, Bildt som saknar folkets stöd, så att ett folkligt Sverige kan byggas? Vill du leva som slav?
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2014-04-11 kl. 14:44.
2014-04-11, 14:41
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Av allt att döma sköts de stackars demonstranterna på Majdan av grupper inom den koalition som nu sitter i Kiev, som en förevändning för att störta demokratin. Ett känt fascistiskt mönster, med andra ord.

Kiev sprider bara propaganda och tomma hot för tillfället. Ingen lyssnar på dem och ingen tar dess uppgifter för sanning.

Snart är hela Östukraina en fri självständig republik.
Leve frihetskämparna i Östukraina!

De protesterade mot den korrupte nu störtade president som flydde till Ryssland med guld och tillgångar han stulit och begärde att hans maffiakollega Putin skulle gå in i Ukraina för att återinstallera de facto diktaturen. Något du som gillar folkmord fortfarande hoppas att Putin återigen ska göra, krossa broderfolket och demokratin. Typiskt en bolsjevikerna som du.

Det heter östra Ukraina och de är betalda fyllon som ingen lyssnar på som intagit en byggnad, folket vill inte bryta upp Ukraina än mindre se Ryssland gå över gränsen, hårda fakta som du fått i ditt tryne flera gånger redan.
2014-04-11, 14:45
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Ukraina vänder sig till USA för bränslet i kärnkraftverken men detta kan bli ödesdigert då det tidigare visat sig att amerikanskt bränsle ställt till skada på reaktorerna som är ryskbyggda och anpassade för det ryska bränslet. I Tjeckien vägrar man tydligen köra det amerikanska bränslet i liknande reaktorer just pga dessa förhållanden.

Således varnar experter för vad som kan vara en annalkande katastrof, ytterligare ett Tjernobyl. Vad säger IAEA undrar man.
http://english.pravda.ru/science/tech/11-04-2014/127335-ukraine_nuclear_disaster-0/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in