Citat:
Ursprungligen postat av
svettigafettsvinet
Den lilla människan vill väl och har min sympati. Men vad den lilla människan vill har på det stora hela ingen betydelse. USA och EU har kuppat Ukraina och använt de små välvilliga människorna som nyttiga idioter för sina geopolitiska ändamål.
Hur, exakt
hur har de använts?
Alla jag känner gick dit av fri vilja. De tog ledigt från jobbet. De donerade egna medel för att hjälpa demonstranterna med skyddskläder och läkemedel. Berätta för mig HUR någon har kuppat? Detta var en sann folklig revolution. Den gemenskapen och det engagemang man såg hos människorna där kan man aldrig glömma. Folk från olika samhällsklasser, yrken, kön, nationalitet, åldrar, politiska åsikter etc. ALLA var där för att äntligen förändra Ukraina och ändra på systemet. Alla var där av fri vilja och stark tro på framgång.
Att det sen kommer europeiska och amerikanska politiker som visar stöd för demonstrationerna är väl inte så konstigt? De demonstrerade för en god sak, något som alla civiliserade länder stöttar. Givetvis är det i både EUs och USAs intressen att ha en demokratisk stat, snarare än en stat styrd av kriminella ligister.