2014-04-11, 00:46
Medlem
När är det rimligt att börja Farma tor1 som Crusader,Barb?

Ligger just nu på cirka 1.3k All ress men ganska låg dmg tyvärr.. Men känns att spela expert etc inte ger någe bra items i längden
Citera
2014-04-11, 00:58
Medlem
kapten zooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp
När är det rimligt att börja Farma tor1 som Crusader,Barb?

Ligger just nu på cirka 1.3k All ress men ganska låg dmg tyvärr.. Men känns att spela expert etc inte ger någe bra items i längden
Dunka upp din profil så ska vi se vad du behöver fixa till
Citera
2014-04-11, 01:04
Medlem
Om man ska rerolla ett vapen så är väl tex "7% attack speed" bättre än "10% dmg"??
Endel säger +dmg är buggat och bara räknar på black dmg. Så IAS is the way to go? vill inte rolla ionödan.
Citera
2014-04-11, 01:12
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malakai
Om man ska rerolla ett vapen så är väl tex "7% attack speed" bättre än "10% dmg"??
Endel säger +dmg är buggat och bara räknar på black dmg. Så IAS is the way to go? vill inte rolla ionödan.

Verkar som IAF e bättre.
Citera
2014-04-11, 01:13
Bannlyst
Haha, började lira på monken idag igen, drog över allt gear från DHn. Nu har jag replacat allt det gearet typ, 105% lightning damage, 26% elite damge, 30% sweeping wind damage med 650k profildamage haha. Jag gör helt okej bra skada, speciellt mot elites, dom smälter i T2. Men att överleva är en annan sak, sitter på 8.5 mille thoughness och jag dör fort som fan mot auto attacks för jag har så jävla låg armor/dodge, sjukt jävla irriterande för fan.
Citera
2014-04-11, 01:23
Medlem
Citat:

x% dmg på vapen fungerar just nu bara med "black" damage, alltså inte elemental dmg.

Så har du tex ett vapen med x-y elemental damage och sen x% dmg så kommer inte % dmg staten fungera. Blizzard vet såklart om detta och det verkar komma en fix rätt snart.
Citera
2014-04-11, 01:34
Medlem
Out-of-Steps avatar
Hittade en fin "Fate of the Fell" nyss, vet dock inte vad jag ska rolla om vitalityn till. Någon som har en idé? Funderar på 7% attack speed.

Här är en bild på den ^^
http://i.imgur.com/QSIWlg7.jpg
Citera
2014-04-11, 01:43
Medlem
chullans avatar
Citat:
Så som det ligger till i dagsläget så är det IAS som gäller när ditt vapen har elemental skada, och % damage när ditt vapen har "black" damage. Får du t.ex. 10% damage på ett vapen som har 2200 dps och elemental skada så kommer din dps på vapnet att öka med ca 50 bara. Detta kommer ändras, men vi vet inte hur det kommer att se ut när Blizzard fixat "buggen".
Citera
2014-04-11, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Hittade en fin "Fate of the Fell" nyss, vet dock inte vad jag ska rolla om vitalityn till. Någon som har en idé? Funderar på 7% attack speed.

Här är en bild på den ^^
http://i.imgur.com/QSIWlg7.jpg

Procent damage hade jag rollat iaf, eller så hade jag rollat högre damage på black damagen, ingen aning hur högt 2h kan gå då jag själv inte spelar någon klass som använder sig av 2h.
Citera
2014-04-11, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Grattis du har hittat en potentiell grupp! I de 10-tal grupper jag körde rift med igår på munken så var det i princip bara att springa och plocka loot trots 25% movementspeed bonus, enda gången jag hann fram för att bygga upp spirit för både sweeping wind och cyclone strike var på eliter/rares eller när det var riktigt packat med mobs. Annars fick jag som sagt konstant springa - använda cyclone strike när mobsen har 10% hp kvar. Detta var i torment 2.

Då skulle du kunna berätta magin om hur du lyckas bygga upp spirit så fort! För min del har mobsen redan dött innan jag hinner använda cyclone strike. Det fungerade dock precis som du säger i 60 men nu verkar det gå åt skogen på grund av att folk gärna kör lägre torment oavsett dmg

Lyckats hitta? Munken är den tillsammans med Wizard och Demon Hunter som jag spelat mest.
Vi pratar ca 10 timmar om dagen eller mer i 2½ vecka.

Det beror ju på hur du spelar, jag är en van munk spelare. Munken var den enda gubben som jag nådde Paragon 100 med innan RoS. Du får ju ha utrustning och skills som fixar Spirit generation.
Sen är snabbhet både i sinnet och i din utrustning för att fixa att spela med munken.

Onödigt att vara nedlåtande (...om du var det, syftar på vissel gubben som himlar med ögonen ->...) när jag vet hur man spelar munk.
Bara för att du inte gillar munken så behöver du inte överlåta din negativitet till mitt spelande.

Jag tycker munken funkar utmärkt i grupp både när jag är den och när någon annan kör den med Cyclone strike och jag har en annan gubbe.
Du ska ju inte spamma Cyclone strike, bara använda den ett par gånger så att monstren hamnar i klunga.

Förövrigt sa jag inte att det funkar jämt , det beror ju på hur samspelta gruppen är. Men det räcker med EN enda i gruppen som hänger med så funkar det fint.
Har också gjort en rift på under 2 minuter i Torment 2 med munken. Men det har endast hänt en gång, rätt grupp och rätt karta.

Lite hjälp på traven åt dig.

Vi kan ju börja med min Spirit genererande slag skill:
Way of the hundered fist - Wind Flurry.
Den genererar 12 spirit per attack. Har du sett hur snabb den skillen är med två claws och 30% attack speed increase?

Nästa är:
Sweeping wind - Innerstorm
Den skillen är skitviktig, då 3 stacks ökar spirit med 4 per sekund.

Sen Cyclone strike:
Jag vet inte vilken runa du kör med, men jag kör med "Eye of the storm" som sänker spirit kostnaden till 26 per användning annars kostar den 50 per användning. Den skillen är till för att hjälpa gruppen och dig själv. Inte göra skada.

För mig räcker det med dom två skillsen och den passiva på CS för att hålla min Cyclone strike och Lashing Tail kick igång.
Men om du inte tycker det räcker så fixa Passiva skillen "Exalted soul" som ökar spirit med 2 per sekund.

Räcker inte det kan du ha Mystic Ally - Air Ally som ökar spirit generationen med 2 per sekund.
Men då ryker Epiphany. Så varför ha Mystic ally när man klarar sig på de två skillsen jag nämnt ovan?

Då har jag inte ens nämnt utrustning som har spirit generation.
Jag har ingen spirit genererande utrustning för tillfället så jag får förlita mig på min spirit genererande slag skill.
Funkar utmärkt i just Torment 2 , sen får du tro vad du vill.

Poängen är att du som munk ska leda gruppen om du kör Cyclone strike.
Gör du inte det och är snabb i tanken så kommer du alltid tycka munken suger.
Testa Dashing strike - Way of the falling star , så ska du se att du inte halkar efter.
Citera
2014-04-11, 06:39
Medlem
Emols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojesos
Mina perfekta lacunis: http://imgur.com/AqB4R1k

Synd att du inte rolla %ele istället för @
Citera
2014-04-11, 07:17
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Haha, började lira på monken idag igen, drog över allt gear från DHn. Nu har jag replacat allt det gearet typ, 105% lightning damage, 26% elite damge, 30% sweeping wind damage med 650k profildamage haha. Jag gör helt okej bra skada, speciellt mot elites, dom smälter i T2. Men att överleva är en annan sak, sitter på 8.5 mille thoughness och jag dör fort som fan mot auto attacks för jag har så jävla låg armor/dodge, sjukt jävla irriterande för fan.

Se över din allres kanske?
Låter som att boven ligger där tillsammans med LoH/Life per sec
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in