Citat:
Ursprungligen postat av
anonym.hedonist
Vad får dig att tro att jag skulle bli en konsumerist-fjant som springer i hamsterhjulet bara för att jag blir äldre? Menar du seriöst att man blir mentalt handikappad då man blir äldre eller?
Så behöver det inte vara men många av dina trångsynta fördomar om arbetande människor kommer förändras. Du kommer också genomgå många av livets faser där vad man tycker är viktigt snabbt kan förändras. Tror du inte att du kommer förändras totalt när du är dubbelt så gammal som idag? Tänk hur fort du förändrats hitils.
Inte sagt att dina planer inte kan slå igenom. Men vi vet vad dina planer är. Nu väntar vi tills du är 45 och ser hur det gick.
Många tycker att dina planer är otänkbart slöseri av livet med ska du veta.
Citat:
Ursprungligen postat av
anonym.hedonist
Vissa värderar sin tid mera än andra. Jag skulle aldrig jobba hundratals timmar för att få en dyr konsumentpryl. Slöseri av liv är vad det är.
Dramatiserarar du inte verkligheten lite väl mycket med ditt konsumerings-snack?
På dig låter det som att folk har ståfräs när dom jobbar för att dom är så kåta på tanken att kunna köpa ytterliga en onödig pryl dom inte behöver.
Dom flesta köper vad dom vill ha i sina liv för att livet ska vara roligt. Det kommer du märka när du sitter i din först egna bostad. Hur otroligt jävla tråkigt det är.