2014-04-11, 09:40
Medlem
Leksingens avatar
Har alltid tyckt att mårtensson är ett psychfall, o kommer alltid tycka det. Ser inte vad han ska tillföra förutom ta skitutvisningar. Fail.
2014-04-11, 09:53
Medlem
Pjornens avatar
Den var inte väntad direkt (Mårtensson).
Jävligt tråkigt som Västeråsare att bli av med en publikfavorit, speciellt att han drar till just Leksand också. Men samtidigt måste man inse att han inte riktigt håller måttet i det offensiva (och defensiva) spelet, även fast han har utvecklats något de senaste säsongerna.

Men hur han ska kunna tillföra något i SHL är för mig helt befängt.
2014-04-11, 09:56
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Vad ska Leksand med Mårtensson till?
Bekräftat på hemsidan nu.

http://www.leksandsif.se/artikel/51100/

Mycket nöjd att vi signa Tomi Sallinen men vad fan ska vi med Mårtensson till?

Tommy Salo förklarar varför Leksand värvat Viktor.
– "Han är en stark forward som det är otroligt jobbigt att möta. Viktor är bra på att både dela och även ta en rejäl tackling. Han backar aldrig undan och behöver det tas en fight så vet vi hans kvalitéer."

Trodde vi hade tillräckligt med 3-4e linare men det kanske inte Salo tyckte.
Senast redigerad av m4tt145 2014-04-11 kl. 10:03.
2014-04-11, 10:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
Har alltid tyckt att mårtensson är ett psychfall, o kommer alltid tycka det. Ser inte vad han ska tillföra förutom ta skitutvisningar. Fail.

För en gångs skull är vi överens. Förstår inte alls värvningen av Mårtensson.

Sallinen är riktigt bra av det jag hört från folk som följer SM Liiga. Förlängningen på Rönnberg känns underbar. Otroligt viktig spelare i lagbygget.
2014-04-11, 10:12
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
Det kan inte ha något att göra med: https://twitter.com/LHFEVER/status/454519359181189120 ?

Vet inte om man kan tro på det där men vafan.

Nej då. Det där är inget nytt. Man passade på att blåsa upp det när han blev uttagen i TK. Inte för att jag förstår hur man lyckas få stryk av honom för den delen heller.
2014-04-11, 10:14
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
För en gångs skull är vi överens. Förstår inte alls värvningen av Mårtensson.

http://www.youtube.com/watch?v=k3ym267_N5I

Han kan ju slåss i alla fall. Vi saknade ju fysiska spelare detta året, så det är väl där han ska täcka upp. Hade hellre haft kvar Knuts dock.
2014-04-11, 10:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
http://www.youtube.com/watch?v=k3ym267_N5I

Han kan ju slåss i alla fall. Vi saknade ju fysiska spelare detta året, så det är väl där han ska täcka upp. Hade hellre haft kvar Knuts dock.

Känns som om han kommer stjälpa mer än hjälpa laget. Som någon VIKare skrev att man har svårt och se hur han skall användas i SHL, det går ju fortare än i AS.
2014-04-11, 10:22
Medlem
Draedons avatar
Viktor Mårtensson... Jag kräks. Nu får iaf. Edblom konkurrens i utvisningsligan.
2014-04-11, 10:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Viktor Mårtensson... Jag kräks. Nu får iaf. Edblom konkurrens i utvisningsligan.

HA Ha håller med.
2014-04-11, 11:21
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
HA Ha håller med.
Jaja, inget att hetsa upp sig över. Han lär hålla till i fjärdekedjan/extraspelare ändå. Tomi Sallinen däremot känns som en riktigt bra värvning för oss, tror det kan bli bra, hoppas vi kan locka hit bror hans också.
2014-04-11, 11:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Jaja, inget att hetsa upp sig över. Han lär hålla till i fjärdekedjan/extraspelare ändå. Tomi Sallinen däremot känns som en riktigt bra värvning för oss, tror det kan bli bra, hoppas vi kan locka hit bror hans också.

Bröderna Connoly är ju på väg in. Det tror jag kan bli riktigt spännande.
2014-04-11, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Du har helt rätt i det.

Väldigt lugnt med rykten kring Färjestad än så länge men blir väl så när laget fortfarande är kvar i slutspelet.

Lalonde, Gunnarsson och Hedman kommer att presenteras så fort säsongen är slut. De är redan signade och klara. Diskussioner förs med Linus Persson. Det är vad jag vet just nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in