2014-04-11, 00:11
  #35209
Medlem
Tony.Starks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhdent
NORMERING. För helvete.

Informationen du söker finns (möjligtvis) tillgänglig hos respektive lärosätes antagningsenhet.

haha jag rättade felstavningen genom flashback och det blev fel.

ahh Sluta alla vet vad normering betyder om inte så är det ingen Big Deal.
Citera
2014-04-11, 00:12
  #35210
Medlem
Tony.Starks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote


Tack för det förtydligandet. Jag har precis som herrn ovan alltid läst nominering av någon anledning.

nominering betyder väl att spela pajas inför kameran med en öl i handen, nej skojade bara...
Citera
2014-04-11, 00:20
  #35211
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vhdent
NORMERING. För helvete.
Jag gillar dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Tony.Stark
Nej, är endast intresserad av hp kvoten.

Jag frågar detta eftersom det skulle vara fördelaktigt att inneha samtliga hp resultat ifrån tidigare antagningar då man kan approximera utvecklingen av hp resultater vid söktryck.

Vet man exempelvis nominering för ht 2014, och får reda på antal antagningar före antagningsbeskedet ht 2014 samt innehar relevant konkret information om utvecklingen av tidigare nomineringar och hp resultat av varje antagen person, så kan man få reda på hur man ligger till.
Högskoleprovsresultaten är en offentlig handling; om du vill kan du bege dig till ett lärosäte, ta reda på vilka som antogs och sedan ringa UHR och be om att bli informerad om vad dessa personer har skrivit på HP. Men det ska sägas att det är mycket möda och stort besvär för ett så pass meningslöst projekt. Det räcker att kolla på vad den sist antagne hade för HP-resultat och studera det under några år tillbaka för att veta hur man ligger till.
Citera
2014-04-11, 00:20
  #35212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony.Stark
nominering betyder väl att spela pajas inför kameran med en öl i handen, nej skojade bara...

hur gick det för dig?
Citera
2014-04-11, 00:36
  #35213
Medlem
Tony.Starks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jag gillar dig.


Högskoleprovsresultaten är en offentlig handling; om du vill kan du bege dig till ett lärosäte, ta reda på vilka som antogs och sedan ringa UHR och be om att bli informerad om vad dessa personer har skrivit på HP. Men det ska sägas att det är mycket möda och stort besvär för ett så pass meningslöst projekt. Det räcker att kolla på vad den sist antagne hade för HP-resultat och studera det under några år tillbaka för att veta hur man ligger till.

Tack för informationen
Citera
2014-04-11, 00:39
  #35214
Medlem
Tony.Starks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foreverflawless
hur gick det för dig?

Förde aldrig över svaren till den gula pappret, men jag tror jag klarar mig.
Citera
2014-04-11, 01:03
  #35215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony.Stark
Förde aldrig över svaren till den gula pappret, men jag tror jag klarar mig.

ok härligt isf
Citera
2014-04-11, 01:36
  #35216
Medlem
Om jag förstått det hela rätt är det preliminära datumet för publiceringen av normeringstabellen 28/4. I höstas publicerades den dock något tidigare än planerat, någon som minns med hur många dagar?

Är jävligt spänd inför resultatet, hoppas kunna komma in på juristprogrammet i Lund/Uppsala. Ser tyvärr bara ut att landa på 1,5, vilket tyvärr inte lär räcka till hösten iaf
Citera
2014-04-11, 01:42
  #35217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfPureEmotion
Om jag förstått det hela rätt är det preliminära datumet för publiceringen av normeringstabellen 28/4. I höstas publicerades den dock något tidigare än planerat, någon som minns med hur många dagar?

Är jävligt spänd inför resultatet, hoppas kunna komma in på juristprogrammet i Lund/Uppsala. Ser tyvärr bara ut att landa på 1,5, vilket tyvärr inte lär räcka till hösten iaf

Yes. Minns inte hur må.ga dagar.

Skiter ddt sig läsee du enstaka kurser som du senare tillgodoräknar dig.

Edit: nobiljävel

Ddit_ igen?
Citera
2014-04-11, 01:46
  #35218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
Yes. Minns inte hur må.ga dagar.

Skiter ddt sig läsee du enstaka kurser som du senare tillgodoräknar dig.

Edit: nobiljävel

Ddit_ igen?

Okej, tack! Jo, det lär bli aktuellt om så blir fallet.
Citera
2014-04-11, 02:52
  #35219
Medlem
mo-lesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfPureEmotion
Om jag förstått det hela rätt är det preliminära datumet för publiceringen av normeringstabellen 28/4. I höstas publicerades den dock något tidigare än planerat, någon som minns med hur många dagar?

Är jävligt spänd inför resultatet, hoppas kunna komma in på juristprogrammet i Lund/Uppsala. Ser tyvärr bara ut att landa på 1,5, vilket tyvärr inte lär räcka till hösten iaf

Förra hösten var sista antagna vid Uppsala på 1.50 och sista antagna vid SU på 1.45. Så du har nog en chans.
Citera
2014-04-11, 03:07
  #35220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mo-lester
Förra hösten var sista antagna vid Uppsala på 1.50 och sista antagna vid SU på 1.45. Så du har nog en chans.

Jo, jag är medveten om att det finns en liten chans. SU är jag dock inte intresserad av. Pluggar ekonomi där för närvarande, och hur mycket jag än älskar Sthlm går det inte att komma ifrån det obefintliga studentlivet i staden. Aja, det hör inte till ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in