Citat:
Ursprungligen postat av
intensifiera
Nja, universitetet som tillhandahåller Internetuppkopplingen tar ingen avgift för densamma. Avgiften du betalar går till hyresvärden för underhåll av nätet i fastigheten. I mitt fall handlar det om en knapp hundring i månaden. Det låter som att hyresvärden gör sig en hacka om du betalar 200 kr i månaden för detta underhåll.
Sedan håller jag med om att någonting måste hända i alla fall. Jag efterfrågar en Internetuppkoppling på åtminstone 100mbit, men är fast med UpUnet-S som aldrig ens når 10mbit.
Får du specat på din din hyresavi att dom tar exakt 100 kr? För jag har det inte specat på min hyra (och vet ingen som har det), har bara läst mig till att pålägget på hyran är runt 200 kr, så det vore ju märkligt om du skulle betala mindre. Sen sa jag ingenting om att det var just universitetet som tog ut avgiften, den tas ut, oavsett vem som får pengarna. 200 kr är sjukt dyrt med tanke på att dom skiter totalt i att uppgradera och matcha utrustningen med efterfrågan.
Har dock för mig att jag alldeles nyligen läste i Ergo eller liknande att Upunet är påväg bort?