2014-04-10, 15:56
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Jag antar att 150-200 miljoner crittar är under optimala förhållanden och med rätt gear. Massa +damage vs elites osv.

Finns videos och screenshots när Gargantuan crittar så mycket så det är inget hittepå.

150-200 är med bästa gear.

50-100 verkar ganska vanligt att uppnå.

Denna är bra att ha:

http://us.battle.net/d3/en/item/mask-of-jeram-3OrCkW - Mask of Jeram.

Här är en WD som får såna crits:

http://www.reddit.com/r/Diablo3witchdoctors/comments/22j9mh/pets_now_seem_to_use_your_chd_instead_of_capping/cgnd2jb
Kommer väl en nerf när som att pets inte kan ta del av elemental dmg och/eller dmg till eliter.
Killen ovan verkar ju ha haft exakt perfect gear om det ens ska vara möjligt.
Citera
2014-04-10, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Hur ofta är det buggar med kartor osv?
Jag leker normalt runt i T1 med mina 600k i dps.
Igår när jag lirade först med en kompis som är väldigt dåligt gearad men lvl 70 gick allt fint. Så kom det in två spelare till, fortfarande inga problem att rifta runt och det mesta smälte som smör. Så droppar de två sista spelarna ut när vi gjort klart riften och jag och min kompis öppar en ny igen.
Den här gången är det helt omöjligt att få död på något! Vi hade verkligen inte en CHANS! Jag blev konstant oneshottad och till slut var det bara att ge upp (första gången jag gör det)

Hoppade ur spelet och startade ett nytt. återigen gick det hur bra som helst! Någon som har liknande erfarenheter?

Det där är lite beroende på vilka monster som finns på kartan. Det är inte samma varje gång i rift.
Jag spelade grupp en gång i Torment 2, då hadde vi 4 Elithorder + 1 Champion + 1 Guardian + miljoner monster runt oss. Så ser det inte alltid ut. Som tur är var gruppen stark så vi löste det , med dock lite problem.

Dock ska folk envisas att spela Torment 2 med alldeles för låg Damage, bara för att det går "ibland" för att dom har starka medspelare med sig. Men sedan kommer dom där 4 Elithorderna och miljoner monstren då dör alla inklusive de starka som flugor för hela gruppen är för svag i sammantaget. (alla 4's skada)

Den sjukaste densiteten på karta i rift jag sett hittils var Halls of agony (vet ej vilken level). Exakt HELA kartan hadde monster, inte en milimeter från början till slut utan monster. Vi var tvungna att avsluta kartan pga densiteten trotts att riften var klar för länge sedan. Bra XP som fan.
Citera
2014-04-10, 16:07
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Det där är lite beroende på vilka monster som finns på kartan. Det är inte samma varje gång i rift.
Jag spelade grupp en gång i Torment 2, då hadde vi 4 Elithorder + 1 Champion + 1 Guardian + miljoner monster runt oss. Så ser det inte alltid ut. Som tur är var gruppen stark så vi löste det , med dock lite problem.

Dock ska folk envisas att spela Torment 2 med alldeles för låg Damage, bara för att det går "ibland" för att dom har starka medspelare med sig. Men sedan kommer dom där 4 Elithorderna och miljoner monstren då dör alla inklusive de starka som flugor för hela gruppen är för svag i sammantaget. (alla 4's skada)

Den sjukaste densiteten på karta i rift jag sett hittils var Halls of agony (vet ej vilken level). Exakt HELA kartan hadde monster, inte en milimeter från början till slut utan monster. Vi var tvungna att avsluta kartan pga densiteten trotts att riften var klar för länge sedan. Bra XP som fan.

Den där biten förstår inte jag heller, ser ofta folk som annonserar ut "Lf T2 bla bla", så kollar man deras profile och så är det folk med 200-300k dmg. Jag har 550K och föredrar T1 eftersom jag rusar igenom det, har testat lite T2/3 för att se om jag "klarar" det, vilket jag gör MEN kills per second går ned något enormt då och så länge man kör T1 så får man ju iaf del av T1+ legendaries.
Citera
2014-04-10, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Har fastnat med vilken klass jag ska spela, har inte hittat någon som är mycket roligare än någon annan

Monk: Vet ingen vettigt spec, har kört Cyclone Strike med Sweeping Wind men det är helt värdelöst i grupp när alla 1M+ kör i Torment II.

Monk är långt ifrån värdelös i grupp JUST pga Cyclone strike.
Jag körde monk och fick beröm av mina medspelare för att jag drog ihop monstren så att mina medspelare kunde "one shotta" monstren. Vi brände igenom rifts i Torment 2 på några minuter.
Har förövrigt gjort en rift på under 2 minuter i Torment 2. Men endast 1 gång.
Och skada gör man med Lashing tail kick - Vulture claw kick och Way of hundred fists - Windforce flurry.
Sen använder du Dashing strike för att snabbt ta dig till Level 2 i sådana kartor som har 2 Levels.

Det är fantastiskt kul när alla rör sig i symbios och följer munken som drar ihop monstren åt sina medspelare och sig själv.
Citera
2014-04-10, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Den där biten förstår inte jag heller, ser ofta folk som annonserar ut "Lf T2 bla bla", så kollar man deras profile och så är det folk med 200-300k dmg. Jag har 550K och föredrar T1 eftersom jag rusar igenom det, har testat lite T2/3 för att se om jag "klarar" det, vilket jag gör MEN kills per second går ned något enormt då och så länge man kör T1 så får man ju iaf del av T1+ legendaries.

Ja du gör rätt. Ska man köra T2 bör man ha minimum 600k damage. Men helst närmare 1 miljon, 800k och uppåt. Vafan det är skittrist när man har en Witch Doctor som gör 300k i skada i sin grupp på Torment 2. Han gör ingen nytta alls.
Min Witch doctor är så svag och jag märker att i svaga grupper suger den även i Torment 1.
Däremot en Witch Doctor med hög skada (även den dolda skadan) är fantastisk att spela med då dom och Wizard mosar monstren.
Samma med svaga Wizards, dom dör bara hela tiden. Enda bra dom kan göra är Blackhole och Archon, men då menar jag inte bra som om en stark Wizard gör det.
Citera
2014-04-10, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Kör med en level 60 INT hellfire ring på crusadern

Jag minns inte om det var du som mest körde solo. Sätt ringen på en din medföljare istället och använd slot till något bättre.
Citera
2014-04-10, 16:26
Medlem
KattPerssons avatar
När jag joinade ett public game och de körde en rift så rushade de bara genom flera levels utan att döda mobs. Varför det?
Citera
2014-04-10, 16:38
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
När jag joinade ett public game och de körde en rift så rushade de bara genom flera levels utan att döda mobs. Varför det?

Ganska korkat då de troligtvis måste springa tillbaka för att få 100%.
Citera
2014-04-10, 16:44
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Ganska korkat då de troligtvis måste springa tillbaka för att få 100%.
Nä, den gick väldigt fort att klara av vill jag minnas.
Citera
2014-04-10, 16:54
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ja du gör rätt. Ska man köra T2 bör man ha minimum 600k damage. Men helst närmare 1 miljon, 800k och uppåt. Vafan det är skittrist när man har en Witch Doctor som gör 300k i skada i sin grupp på Torment 2. Han gör ingen nytta alls.
Min Witch doctor är så svag och jag märker att i svaga grupper suger den även i Torment 1.
Däremot en Witch Doctor med hög skada (även den dolda skadan) är fantastisk att spela med då dom och Wizard mosar monstren.
Samma med svaga Wizards, dom dör bara hela tiden. Enda bra dom kan göra är Blackhole och Archon, men då menar jag inte bra som om en stark Wizard gör det.

Jo precis, nu så kan jag afka och skriva poster här på Flashback medans min heal on block håller mig 100% (så länge jag inte står i mitten av en lavapool och en enchanted samtidigt).

Citat:
Jag minns inte om det var du som mest körde solo. Sätt ringen på en din medföljare istället och använd slot till något bättre.

Hm, tänkte inte alls på det, fan. Blir att fixa det i afton. Känner mig lite småkorkad nu (även om jag inte får full expbonus så är det bättre än inget och min dps går upp något enormt vilket leder till ännu fler kills per sekund).
Citera
2014-04-10, 17:03
Medlem
Fan vad sne man blir, spelade i min sämsta grupp nånsin nyss.
Det var just på Halls Of Agony Level 3 med monster på på varje millimeter. Vi fick en elite hord mot oss. Men 2 var på en helt annan plats på kartan och kom inte till oss. Behöver jag säga att det var just svaga 2-300k damage spelare på Torment 2?

Jag och en Barbar stog och slog på eliten så fick en av de andra två för sig att starta Butcher mitt i.
Inga problem tänkte jag sp jag dödade den gula eliten och hans medföljare och tryckte på ok för Butcher.
Till min förgrymelse så tryckte ALLA på decline, även den som startade Butcher.
Så jag fick gå solo mot han i 4 manna spel på Torment 2. Tur att jag körde min Demon Hunter som är stark nog i Torment 3.
Hur som helst bara 2 kvar till fullföljd Bounty så jag starta nästa. Där kom Percepeus på Loric Manor Courtyard. Med en elite, och massa monster. Jag fick fan köra solo på han också, och detta var svårare än Butcher. Trotts att jag bad om hjälp kom ingen av de övriga 3 och hjälpte.

Hadde det inte vart för att bountyn var nära hadde jag dragit rakt av.
Citera
2014-04-10, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson

Ja det kan man undra. Normalt rushar man förbi enstaka monster till nästa stora grupp, eller elit hord.
Då följer normalt enstaka monstren med och så har man ännu fler monster.
Saken med rift är att ju fler monster som är på plats desto snabbare rör sig timern. Därför rushar man till nästa stora monster grupp. Men att rusha igenom hela kartan utan att döda något är meningslöst.
Därför är munken olidlit bra då han drar ihop alla monster till en stor grupp så kan de andra oneshotta dom med hjälp av Lashing tail kick. Men Blackhole och Piranas funkar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in